Ga naar inhoud

Nieuwe PC BSOD Freeze en Random reboot.


Osiris

Aanbevolen berichten

Ik heb je speccy logje eens goed bekeken.

Je hebt een P8H77-V moederbord.

Als je kijkt op de site van Asus naar de lijst van supported memory modules, dan vind ik de ram modules die jij gebruikt niet terug in de lijst.

Vermoedelijk heeft je moederbord dus problemen met het geheugen dat je gebruikt (niet 100% compatibel) en krijg je daardoor die crashes.

Het overgrote deel van de bsod's had trouwens het geheugenbeheer als oorzaak.

 

Ik stel voor dat je nieuw ram geheugen aanschaft dat wel in de lijst voorkomt en waarschijnlijk zijn de problemen dan van de baan.

 

Oke, ik ga moeten nakijken of mijn ram tussen de lijst staat want de ram die speccy vermeld is die van een vriend van me.

Zodra ik weet welke het zijn laat ik je iets weten.

Bedankt voor de tip!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Update: Ik had mijn RAM-Sticks gewisseld met die van een vrind van mij voor een maand lang en ondervonden geen problemen.

Nu heb ik mijn ram sticks terug en na 5 minuten crashte mijn pc dus ik denk dat mijn ram sticks niet compatibel zijn met mijn moederbord toch?

 

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

De QVL list die de leveranciers ter beschikking stellen is een lijst met modules die getest zijn en goed werken uiteraard.

Er zijn modules die niet opgenomen zijn in deze lijst en toch probleemloos zullen werken, want het aanbod is enorm en dat Asus ze niet allemaal kan testen spreekt voor zich.

Maar als je voor modules gaat die niet in de lijst voor komen bestaat de mogelijkheid dat je weer het zelfde probleem kan tegenkomen.

Er zijn moederborden die met weinig of geen modules problemen hebben en waar je zo goed als alles kan inpluggen, maar er zijn er ook die hier heel gevoelig voor zijn.

Dus lijkt me best dat je in dit geval hier toch rekening mee houdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het

Aangezien je met de ram-modules van je vriend geen problemen hebt gehad, kan je misschien ook die aanschaffen.

is het een probleem als ik die ram sticks aanschaf maar 2x8gb in plaats van 4x4gb? Is een verschil in grote een verschil in compatibiliteit ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.