Ga naar inhoud

Last van audio drop-outs en gekraak


Gblue

Aanbevolen berichten

Beste leden,

Sinds kort (bij aanschaf van mijn nieuwe computer) zit ik met het volgende probleem; wanneer ik bijvoorbeeld aan het Skypen ben en ik ben terwijl een game aan het spelen, of ik ben gewoon aan het Skypen en ik doe verder niets op mijn computer, of slechter nog: ik ben gewoon naar muziek aan het luisteren, dan heb ik last van gekraak en soms het wegvallen van het geluid, wat echt storend is. Het is zeker en vast niet mijn headset, de kabeltjes of mijn luidsprekers, er is binnenin iets vreemds aan de hand (denk ik).

 

Ik heb het programma LatencyMon gedraait, zie de logfile en screenshot in bijlage voor meer informatie.
Wat kan ik hieraan doen?

Bij voorbaat dank voor jullie tijd en informatie, het probleem is echt vervelend.

Met vriendelijke groet,
Gblue

post-15378-0-34568700-1457027845_thumb.p

LatencyMon.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

 

 

 

Welke drivers heb je allemaal voor je systeem geinstalleerd en waar heb je deze drivers vandaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je echt een nieuwe computer?

Dat is vreemd want er zijn uitsluitend oude onderdelen gebruikt.

Wat mij betreft kan je beter terug gaan naar de pc want je hebt garantie.

Beste,

 

Het betreft inderdaad een 2dehands computer voor een prijsje... 1e generatie Intel i7 is inderdaad niet nieuw, garantie is dus ook niet meer van toepassing uiteraard. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je HIER.

 

 

 

Welke drivers heb je allemaal voor je systeem geinstalleerd en waar heb je deze drivers vandaan?

 

Beste,

Het Speccy-logje vindt u hier: http://speccy.piriform.com/results/utTRusUIlwIw0FX8XMaNS2m

Qua drivers; ik had bij de aanschaf van Windows 7 geen enkele driver geïnstalleerd, omdat alles automatisch werd herkend, maar toen had ik het probleem al. Ik dacht dan mijn drivers te updaten via http://www.drp.su/ , daarvan heb ik nu de huidige drivers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij meteen opvalt is dit:

Je hebt 3 verschillende merken van geheugen + 2 verschillende type geheugen namelijk PC3-10700 + PC3-12800 en bovendien hebt je 2 x 4 GB + 1 x 2 GB geheugen.

Uw moederbord heeft Triple-Kanaal geheugen en dat wilt zeggen dat je 3 geheugen moet plaatsen.

Doch je kan 2 x 3 stuks geheugen plaatsen op uw moederbord.

 

Dat zou een mogelijkheid zijn van uw probleem.

Uw processor geeft ondersteuning voor PC3-8500 want de processor ondersteund DDR-1066

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij meteen opvalt is dit:

Je hebt 3 verschillende merken van geheugen + 2 verschillende type geheugen namelijk PC3-10700 + PC3-12800 en bovendien hebt je 2 x 4 GB + 1 x 2 GB geheugen.

Uw moederbord heeft Triple-Kanaal geheugen en dat wilt zeggen dat je 3 geheugen moet plaatsen.

Doch je kan 2 x 3 stuks geheugen plaatsen op uw moederbord.

 

Dat zou een mogelijkheid zijn van uw probleem.

Uw processor geeft ondersteuning voor PC3-8500 want de processor ondersteund DDR-1066

En als ik nu gewoon de 2 latjes PC3-10700 laat zitten? Zou dit een oplossing kunnen zijn voor het probleem? Ik heb het toestel 2dehands gekocht, de bouwer, zal inderdaad verschillende latjes bij elkaar gestoken hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

We zullen eens proberen jou te helpen maar bij uw moederbord is het bekend dat het probleem heeft met de audio.

 

 

Misschien heeft realtek een beter audio driver dan je nu hebt.

Beste,

 

Heb proberen uitvoeren wat er in het filmpje staat, maar bij mij stond alles op mute en staat er nergens "PC-beep", enkel "CD-audio", stond niet gemute, heb dit nu gemute. Verder had ik het toestel geüpgrade naar Windows 10 en heb ik de laatste Realtek driver geïnstalleerd en van de rest ook de nieuwste drivers geïnstalleerd. Ik hoop dat het probleem nu opgelost is, ik wacht af. Trouwens, ik kreeg bij Windows 7 regelmatig de BSOD "A clock interrupt was not received on a secondary processor within the allocated time interval". In Windows 10 krijg ik deze BSOD niet meer, maar het toestel freezed wel na een uurtje of 5 (is heel onregelmatig).

aangepast door Gblue
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.