Ga naar inhoud

Gold Digital externe harde schijf


Aanbevolen berichten

Als ik de USB half in de computer steek werkt de harde schijf opeens en als ik hem er verder induw opeens terug niet meer. (ligt dit aan de usb kabel)?

Als dit telkens klopt (en niet toevallig één keer), dan is je schijf volgens mij nog in orde, maar ligt het aan de 'koppeling' van de schijf naar de computer.

 

dus: als je nog een andere usb-ingang hebt: plug de kabel daar eens in?

 

ofwel: is het hetzelfde > en dat zou wijzen aan een defect van de kabel

ofwel: lukt het de schijf wèl aan te koppelen > en dan ligt het aan die eerste usb-ingang

 

zijn er nog andere verklaringen / zie ik het goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dit telkens klopt (en niet toevallig één keer), dan is je schijf volgens mij nog in orde, maar ligt het aan de 'koppeling' van de schijf naar de computer.

 

dus: als je nog een andere usb-ingang hebt: plug de kabel daar eens in?

 

ofwel: is het hetzelfde > en dat zou wijzen aan een defect van de kabel

ofwel: lukt het de schijf wèl aan te koppelen > en dan ligt het aan die eerste usb-ingang

 

zijn er nog andere verklaringen / zie ik het goed?

 

Stegisoft het is geen WD schijf.

 

Ik heb nog wat testjes uitgevoerd op andere computers dus het belangrijkste is dat hij werkt op alle 2.0 USB poorten behalve mijn computer heeft er ook 2 en daar werkt hij niet:

 

De schijf werkt op 3 van de 4 gesteste computers op een USB 2.0 poort. (Alleen als hij er half insteekt ik heb op 1 computer gemerkt als ik hem er helemaal instak dat de schijf gewoon terug uitvalt)

 

Op die 3 computers waar de schijf werkt hadden er 2 ook een USB 3.0 poort maar daar werkt hij dus niet op.

 

De schijf heeft dus nog nooit op een USB 3.0 poort gewerkt

 

(De kabel van de schijf is voorzien met USB 3.0)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan kloppen dat het geen WD-schijf is - ze wordt op enkele sites (oa koopsites) wel in één adem met WD genoemd en ik vond ook nog een site waarop discussie was: wel of niet van WD ? - maar ik vond het dus nergens 100% bevestigd.

 

Begrijp ik het goed: je testte de schijf op 4 computers en alleen op de jouwe had je problemen (en in àlle usb-ingangen) ?

Zo ja, dan ligt het aan je eigen computer en zou ik de usb's eens laten herinstalleren.

 

Maar mogelijk begreep ik je verkeerd?

 

(dat ze op een usb-3 niet herkend wordt, kan 'normaal' zijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan kloppen dat het geen WD-schijf is - ze wordt op enkele sites (oa koopsites) wel in één adem met WD genoemd en ik vond ook nog een site waarop discussie was: wel of niet van WD ? - maar ik vond het dus nergens 100% bevestigd.

 

Begrijp ik het goed: je testte de schijf op 4 computers en alleen op de jouwe had je problemen (en in àlle usb-ingangen) ?

Zo ja, dan ligt het aan je eigen computer en zou ik de usb's eens laten herinstalleren.

 

Maar mogelijk begreep ik je verkeerd?

 

(dat ze op een usb-3 niet herkend wordt, kan 'normaal' zijn)

 

Hoe zou het dan komen dat dat 'normaal' is?

 

Ja je begrijpt mij goed en ik heb op mijn computer 8 usb 3.0 poorten en 2 usb 2.0 die ik allemaal heb uitgetest, misschien dat het de drivers zijn ik zal het zometeen is uitproberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Usb 3.0 is altijd compatibel met usb 2.0.

Dus op dat punt is er geen probleem.

 

Ik zou naar apparatenbeheer gaan en daar onderaan usb drivers een voor een verwijderen door met de rechtermuisknop op installatie ongedaan maken.

Herstart de pc en Windows zal de driver opnieuw installeren en sluit dan de externe harddisk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.


Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .


RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.


Bekijk ook de

.
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.