Ga naar inhoud

Batterijcapaciteit nieuwe laptp


Anony123

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik kocht gisteren een nieuwe laptop, namelijk de Acer Aspire F5-573G-57GD. 

Ik was zonet enkele testjes op de laptop aan het uitvoeren, waaronder een batterij-test via cmd. het energy-report gaf me dit resultaat (zie bijlage).

 

Ondanks het feit dat ik de laptop gedurende de hele nacht opgeladen heb, ligt de 'laatst volledig opgeladen' bijna 7% onder de ontwerpcapaciteit. 

Volgens wat ik gelezen heb op het internet zou de capaciteit van een laptop na ongeveer 4 maanden zo'n 5% moeten gedaald zijn. Bij mij is dit echter al 7% terwijl ik de laptop nog maar 1 dag heb. 

 

Moet ik me hier zorgen over maken, of is dit niet abormaal? 

 

Bedankt alvast!

Anthony

 

batterij.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Anony123,

 

Ik zou mij hier geen zorgen over maken, zulke testen zijn in de gunstigste gevallen gemaakt. dus dat hij hier van afwijkt is heel normaal.

maar ik heb wel 2 tips voor de levens duur van de batterij. Als je veel op het netstroom werkt haal dan de batterij uit de laptop.

Ondanks dat er een sensor in de laptop zit die voorkomt dat hij word door gelanden terwijl hij vol is,

gaan deze nog al eens stuk met als gevolg dat je de batterij word door geladen en je deze dus verknalt. Als je dan toch op de batterij wilt werken koppel de laptop dan los van het netstroom. En het beste is de batterij pas weer op te laden als hij leeg is of bijna. Ik heb al vaak mee gemaakt bij vrienden dat de batterij snel kapot was.

Ondanks dat het de nieuwere types zijn. Binnen een jaar al en helaas valt dit niet binnen de Garantie in Nederland, ik denk dat dit in België net zo is.

 

Groetjes,

Bio

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.