Ga naar inhoud

externe harddisc werkt niet met windows 10


JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

Geachte Heer,

 

Ik heb een nieuwe laptop en al mijn gegevens van mijn oude laptop zijn overgezet op mijn nieuwe laptop ASPIRE ES 17. (Door de leverancier)

iK HEB 1EXTERNE HARDDISC,  Conceptronic met een capaciteit van 930 GO.  Die is volledig leeggemaakt.  De mappen zijn NFTS op deze externe disc.  <Ik heb die schijf ook opnieuw geformatteerd in de langzame manier.

Een vrije ruimte van 148 Go is beschikbaar.

Op mijn laptop heb ik nu een gebruikte capaciteit van slechts 86,9 Go.

 

Ik wil nu opnieuw ALLES VAN MIJN NIEUWE LAPTOP OP DEZE EXTERNE HARDDISC OPSLAAN maar dit lukt niet meer.

Ik heb Windows 10 en Mozilla Firefox als standaards.

Ik ga als volgt te werk om over te zetten:

1.  IK DUBBELKLIK OP MIJN PC

2. Dubbelklik op ACER (de nieuwe laptop naam) EN RECHTS VERSCHIJNT NU ALLES WAT OP DIE SCHIJF STAAT.

3.  IK BEGIN ONDERAAN DIE LIJST EN HOUD DE LINKER MUISKNOP INGEDRUKT EN SLEEP DIE NAAR BOVEN

4.  ALLES WORDT NU BLAUW GEKLEURD.

5.  MET LINKER MUISKNOP SLEEP IK ALLES WAT BLAUW IS NAAR LOKALE SCHIJF "F" (dit is mijn externe harddisc"

Maar er gebeurt niets en ik zie ook niet de vooruitgang van het overzetten.

Wat doe ik fout en hoe kan dit opgelost worden?

Met vreiendelijke groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste:

 

Er klopt iets niet met de partities van je externe harde schijf. Deze is namelijk niet volledig beschikbaar.

Dat kan opgelost worden met bv het programma MiniTool Partition Wizard. Maar zonder kennis van zaken kun je bv de verkeerde schijf gaan bewerken met fatale gevolgen voor je systeem(Windows). Het is echter van groot belang dat je die externe harde schijf op punt stelt alvorens die te gebruiken. Ik heb het gevoel dat je er goed aan doet je daarbij te laten bijstaan door iemand uit je omgeving of vriendenkring die in deze materie voldoende goed thuis is.

 

Ten tweede:

 

6 uren geleden, JEANSPANJE zei:

Ik wil nu opnieuw ALLES VAN MIJN NIEUWE LAPTOP OP DEZE EXTERNE HARDDISC OPSLAAN

 

Dat pak je sowieso niet juist aan. De vraag is: "Waarvan wil je een kopie(backup) maken?". Van je persoonlijke data(bestanden) of van je besturingssyteem(Windows)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp ik je goed? :

 

a je hebt je oude laptop, je nieuwe (Acer) en een externe schijf

   de gegevens van je oude laptop zijn naar de Acer overgezet (door de verkoper) - klopt?

 

b Die externe heb je lééggemaakt (ja?) , het is een schijf van 1 TB  (beschikbaar als ze leeg is dus 930 GB) > klopt?

 

c. Dan zeg je " Een vrije ruimte van 148 Go is beschikbaar. "  - dat is dus in tegenstelling met b , want daar zeg je dat de schijf helemaal leeggemaakt is

    Dit moet je dus even verduidelijken want  dit snap ik niet

 

d. je wil ALLES van je Acer op je externe schijf opslaan : euh... ook je systeembestanden (dus je windows met alles erop en eraan?)

    zo niet: WAT wil je dan op die externe krijgen: je eigen bestanden of wat  (< deze vraag geldt dus alleen in het geval 'zo niet' )

 

e. je punt 5: als je gewoon even een test doet en maar één enkel bestand naar je F wil overbrengen: doet je computer dit dan wel of niet? (zo niet: krijg je foutmeldingen?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Punt a) klopt alleen ben ik al mijn photos kwijt die dus niet overgezet zijn alsook enkele documenten maar ik kan die toch niet meer terugzetten omdat de oude laptop weg is.

Punt B) is een externe schijf van 149 Go. 

De vrije ruimte na het leegmaken is 148 Go.  Er blijft dus 1 Go die ik niet kan verwijderen.  Ik heb die schijf geformatteerd maar er blijft steeds 1Go op staan.

Als ik dit bekijk staat daarop nog: System Volume Information.  Als ik erop klik krijg ik "niet toegankelijk" en er verschijnt nu onder "System Volume Information" het volgende "&RECYCLE.BIN"  Dit kan ik dan wel verwijderen

Ik hoop dat dit punt c) nu duidelijk maakt voor U

Punt d) ik wil dus alles van mijn nieuwe ACER op deze extene schijf opslaan dus inderdaad mijn windows met alles erop en eraan  Op mijn nieuwe ACER heb ik een capaciteit van 930 GO EN EEN vrije ruimte van 840 Go dus is er slechts 90Go in gebruik hetgeen dus meer dan voldoende is om op de schijf van 149 Go over te brengen.

Punt e)  Ik heb 1 item overgezet van mijn ACER naar mijn schijf van 149Go.  Dit is gelukt maar als ik die externe schijf dan bekijk vind ik het overgezette item in &RECYCLE.BIN. Ik heb ook het verloop van dit ene volume (de groen vooruitgangs balk) kunnen volgen.

 

Ik wil nu echter een nieuw probleem toevoegen.

Als ik op "mijn PC " klik krijg ik ook naast "ACER" nu ook "ESP F" te zien.  Dit is een onderdeel van mijn Acer EN HIEROP STAAT  CAPCAITEIT VAN 96Mo en vrije ruimte van 47,4Mo en dit is geen externe schijf.  Als ik dit wil bekijken krijg ik volgend bericht "U hebt geen toelating tot dit dossier.  Om dit dossier te openen klik op volgende"  Ik klik volgende en krijg nu volgend bericht: "toegang tot dit dossier is geweigerd. Om toegang te krijgen tot dit dossier moet u naar de veiligheidsinstellingen gaan"  Ik open die dus en krijg nu de pagina met "eigenschappen van ESP (F) met als bedienbare knoppen: algemeen -gereedschappen -materiaal -delen -vorige versies -personaliseren"  Mijn laptop is in het frans geprogrammeerd en het kan dat ik misschien niet de juiste termen van die bedienbare knoppen heb beschreven.  Mijn excuses hiervoor.

HIER KAN IK ECHTER NIET VERDER OMDAT IK NIET WEET WAT TE DOEN,. 

iN IEDER GEVAL WEET Ik NIET WAT IK GEDAAN HEB OM DIE ESP (F) SCHIJF OP MIJN LAPTOP TE KRIJGEN EN IK WIL DIE VOLLEDIG VERWIJDEREN MAAR WEET NIET HOE.

GRAAG UW HULP HIERBIJ OOK MAAR HET EERSTE PROBLEEM IS BELANGRIJKER.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te beginnen even dit: je externe is 149 Gig groot (euh: je spreekt steeds van 1 GO ? - snap dit niet) en 1Gig is daarvan die System volume information.

 

System volume information is de map waarin normaal je herstelpunten aangebracht worden. Heeft op die externe misschien een windows gestaan?  OF heb je zelf ooit je herstelpunten naar die externe laten zetten?

WANT als je de herstelpunten van die map niet meer nodig hebt (omdat het van een oud systeem is), kan je de map - en ook die REcyle bin gewoon gaan wissen.   (je schreef: dit kan ik dan wel verwijderen - dus dat moet lukken)

 

En om volledig zeker te zijn: je externe schijf is 149Gig groot, 148 Gig heb je vrij en één Gig gaat  naar Systeem volume Information en de (sub)map REcycle.bin  - klopt?

 

Enne: je wil ook je windows van je Acer naar je Acer overbrengen: twee vraagjes: a. waarom  en b. Hoe denk je dat te gaan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn externe disc is dus 149GB. en inderdaad gaat 1 GB (Gig is hetzelfde toch????) naar Systeem Volume Information en naar Recycle.Bin

 

Op die externe schijf kan ik echter alleen the recycle. bin verwijderen en niet het System Volume information.

Op  die externe schijf blijft inderdaad 1GB voor System Volume Information.  Ik moet dit verwijderen om alles van mijn laptop naar die externe disc te brengen en dit lukt  niet.

U vraagt of op die schijf ESP (F) ooit Windos gestaan heeft.

Dit weet i niet want ik weet niet hoe die F schijf op mijn computer gekomen is en ik kan die niet openen.

Zou het kunnen dat mijn instellingen voor herstelpunten automatisch op di"e schijf F ingsteld zijn?  Indien dit zo is hoe moet ik dit veranderen want vroegerhadd ik daarvoor op mijn vaste schijf een deel D STAAN EN NU NIET MEER.  dIT D GEDEELTE WAS TOEN WEL TOEGANKELIJK.

U SPREEKT NU OVER GIG.  Ik neem aan dat dit GB is.

 

Neen ik wil niet mijn windows van Acer naar Acer overzetten maar van ACER NAAR MIJN EXTERNE SCHIJF "F".  Waarom ik dit wil doen is nodig wanneer ik een probleem krijg en mijn harde schijf leeg gemaakt is om 1 of andere reden hetgeen met mijn vorige laptop gebeurd is.

Hoe ik dit moet doen is juist de vraag aan U.

Ik krijg steeds het bericht dat ik de schijf F moet leegmaken maar dit lukt mij niet.

Mvg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien nog even het volgende melden.

U zegt mij dat op die schijf F mijn hertelpunten moeten staan.

Ik heb het configuratiescherm geopend en daar aangeklikt "herstellen van de mappen"

Ik krijg volgend bericht "foutmelding/: onjuiste parameter 0x80070057.

Dit kan U misschien verder helpen om een oplossing te vinden.

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Je Windows van je Acer naar je externe kopiëren heeft geen zin want met gewoon kopiëren worden een deel Windows-bestanden die verborgen zijn (niet gewoon verborgen, maar nog eens extra verborgen) niet mee gekopieerd en en op die manier gekopieerde Windows gaat niet werken.

Daarvoor moet je een systeemkloon/systeembackup maken, maar hier ga ik niet over uitwijden, lees eventueel dit topic. (<klik!)  (is wel lang, maar het staat er allemaal in)

(en Acer naar 'Acer' was dus een fout van mij daarstraks)

 

2. en 'Gig' is de Nederlandse/Engelse afkorting van Gigabite, ook wel GB  (jullie spreken dus blijkbaar van GO :) )

 

3. Verwijder al eens die Recycle.bin en als diè weg is, probeer het eens met System Volume Information. Lukt het niet, dan vertel je het me.

 

4. Heb je al gewerkt met partities/schijven? Zo ja: wis op de externe dan die partitie (met System Vol. inf. eens, moest het met 3 niet lukken)

   Nog niet mee gewerkt: vertel het dan.

 

5. Koppel je externe  aan, klik rèchts op je Windows-knop, kies er apparaatbeheer ( gestion de disque ? ?)  en maak daar eens een screenshotje van (capture d'écran) en plaats het in je antwoord?  http://www.pc-helpforum.be/topic/59368-het-knipprogramma-gebruiken-om-een-printscreen-te-maken-in-windows-10/

en http://www.pc-helpforum.be/topic/55419-hoe-plaats-ik-een-bijlage-in-mijn-bericht/

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.