Ga naar inhoud

externe harddisc werkt niet met windows 10


JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

79 en nog zo met computer bezig: 'k doe mijn petje af voor jou !

(en geen probleem dat jij je Franse versie wil behouden, we begrijpen wel waarom)

 

Je hoeft van je E geen afzonderlijk plaatje (screenshot) te maken - dit volstaat.

 

Alleen: (zie de onderste tekening): als je met je cursor rèchts op die grijze balk gaat staan, krijg je (even oefenen) een pijltje zoals ik erbij tekende.

Dan ga je gewoon links op dat pijltje klikken en (toets ingedrukt blijven houden) naar rechts slepen.

Op die manier komt het linkerstuk van je venster wat meer in beeld.

(ik zou eens wat meer die tekst Externe Hard... willen zien.

en breng die grijze balk eens wat meer naar beneden, zodat we kunnen zien wat er nog onder staat.

En klik dan die Externe schijf ópen zodat we kunnen zien welke mappen (fichers) of bestanden er in staan. (ik heb namelijk het idee dat je rèchts niet de bestanden ervan ziet - of zit ik fout: staat inderdaad een map Laptop-5IQMNDFT op die E ? ( zo ja: maakte jij die map met speciale naam aan?)

(maak daar nog een screenshotje van- goed?)

 

En dus nog even controleren: Je E-schijf (externe) : is die nog altijd léég - zo niet: staan er dingen op die je zeker wil bewaren?

 

Plaatje.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeanspanje,

 

Heb je op deze computer al persoonlijke data (foto's, muziek, e-mails,...) staan?

 

Kan je, naast hetgeen Passer gevraagd heeft, ook nog eens een screenshot maken van de opengeklapte map LAPTOP-5IQMNDFT ? (Dubbelklik op de map en als Windows zegt dat je geen toegang hebt, klik je op doorgaan (continuer?))

 

Het icoontje vóór die map, het bestand MediaID.bin én het feit dat er nu 23 GB gebruikt wordt op die externe schijf, doen mij namelijk vermoeden dat Windows reeds een back-up van je persoonlijke bestanden en instellingen gemaakt heeft in die map.

 

aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

hierbij het gevraagde screenshot.

Hier zie Je alles wat de mappen betreft en dat onder het aangevinkte staat.

Als ik volgens Uw pijltjes klik krijg ik volgend bericht: "U hebt gekozen om de beveiligde mappen van het exploitatiesysteem in Windows verkenner te openen.  Deze mappen zijn nodig om op te starten en Windos te doen werken.  Deze verwijderen of wijzigen kan J laptop onbruikbaar maken"  Delaptop vraagt "wil je echte deze mappen tonen en ik heb JA geklikt maar er gebeurt alleen het volgende: "Het verbergen van de beveiligde mappen van het exploitatiesysteem is NIET MEER AANGEVINKT.en verder gebeurt er niets.

Ik heb dus naar de vorige toestand gebracht en dit item OPNIEUW AANGEVINKT GEMAAKT.

Hoe moet ik verder hiermee?

Capture.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jeanspanje,

 

a. de twee dingen die mèt een vinkje staan: zo laten staan - het vinkje dus laten staan  (ik heb het hier over 1. Masquer les ficheurs protétés..'  en over - mijn post met pijltjes erboven - over  "ne pas afficher les fichiers, dossiers et lecteurs protétés"

Op die manier kan jij ze niet langer in je verkenner zien en kan je er ook geen kwaad mee aanrichten.

(Als je "afficher ... " aanklikt, krijg je een verwittiging en gebeurt er precies niets - alleen: dan kan je ze wèl zien in verkenner - maar dit mag je alleen doen als je heel goed weet wat je ermee doet, het zijn belangrijke bestanden !  Dus: het voorzichtigst is van ze NIET te laten tonen in verkenner - daarom die twee keuzes die ik je aanraad.

Laat die twee dus maar aangevinkt staan en verder moet je er niets mee doen.

 

b. met je plaatje van de Laptop-5IQMNDFT -map weten we nu genoeg.  BELANGRIJK: dit is een backup-map (we vermoeden van je Acer-laptop) die kan gebruikt worden moest je Acer stuk raken.    DUS: niets aan of mèt die map doen ! !  Gewoon hélemaal afblijven en ook niets in die map gaan bij zetten. (dus opletten als je dingen naar je E kopieert: plaats ze NOOIT in die Laptop-5IQMNDFT -map  (of je kan weer in de problemen raken)

Ook belangrijk: verwijder NOOIT het bestand MediaID.bin want anders wordt die backup waardeloos, kan die niet meer gebruikt worden.

 

Als je deze twee dingen (a en b ) goed begrepen hebt, gaan we verder. Wat denk je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK.  Ik las even je beginpost opnieuw door: daar was sprake van " k wil nu opnieuw ALLES VAN MIJN NIEUWE LAPTOP OP DEZE EXTERNE HARDDISC OPSLAAN maar dit lukt niet meer "

 

Als ik merk dat er een backup op je E staat, dan heb je al 'Alles' van je Acer op je externe staan?

     > ofwel klopt dit - en wat is je vraag dan precies (of is je beginvraag hiermee eigenlijk opgelost?)

     > ofwel klopt dit niet - en wat bedoel je dan eigenlijk? Kan je dan je vraag eens opnieuw formuleren?

 

Ook denken we dat er bij het kopiëren bij jou wel eens iets fout zou zijn. En dus een tweede vraag: als jij bestanden/mappen kopieert:   hoe ga je dan te werk ?  (beschrijf het stap voor stap) ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik bv mijn ACER bestanden en mappen, muziek mails enze wil op  eenexterne schijf opslaa doe ik dit als volgt:

1.  Klik op mijn computer

2. klik op ACER

3.  Rechts verschijnt nu alles wat op mijn ACER staat.

4.  Ik begin nu onderaan rechts en houd de linker muisknop ingedrukt en sleep nu de positie van de muisknop tot helemaal boVEN

5.  Alle items worden nu blauw gekleurd

6 Met de linker muisknop klik ik ergens in die blauwe zone en houd de linker muisknop ingedrukt

7.  Ik sleep nu de linker ingedrukte muisknop naar bv EXTERNE SCHIJF E en laat dan de muis los

8.  Nu wordt alles gekopiëerd op die externe schijf en ik zie een rechthoekig beeld waarin een groene zone verschijnt die de vooruitgang van het kopiëren aangeeft ALSOOK HET AANTAL ITEMS EN DE RESTERENDE TIJD.

9.  Dit kopiëren duurt lang en op sommige momenten wordt die onderbroken en verschijnt het beeld "U moet toestemming verlenen om verder te gaan en ik kan aanvinken DIT DOEN VOOR ALLE ONDERWERPEN DIE DIT NOGIG HEBBEN"   Dit deed ik altijd.

 

Dit lukte vroeger op die manier maar ik durf dit zo niet meer te doen.

Mijn vraag aan U,  hoe kan ik AUTOMATISCH EEN HERSTELPUNT MAKEN BV IEDERE WEEK OP EEN GEPLAND TIJDSTIP EN WAAR MOET IK DIT OPSLAAN?

MOET IK IN MIJN VASTE SCHIJF EEN PARTITIE CREÊREN OF WAT IS DE BESTE MANIER?

 

GELIEVE OOK IN DETAIL AAN TE GEVEN WAT IK HET BESTE MOET DOEN.  Ik heb nooit met partites gewerkt en ben dus een grote NUL OP DIT VLAK (en niet alleen op dit vlak hoor, die pretentie heb ik niet :locked2:

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.