Ga naar inhoud

externe harddisc werkt niet met windows 10


JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

@Passer

Ik heb het bij mij net nog eens gecontroleerd: Ik heb op àlle interne en externe schijven/partities een System Volume Information, behalve op 1 pas geformatteerde externe schijf. Ben je er zeker van dat je ook bij 'beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen)' het vinkje weggehaald hebt, want als ik dat aangevinkt laat en zoek op 'system volume' wordt er ook niets gevonden! (Ik werk nog met Windows 7, het zou kunnen dat dit bij Win 10 anders is)

 

Instellingen.PNG

 

Ik zou een full-format van de E: (NIET snelformatteren) durven aanraden, dan zal die SVI waarschijnlijk weg zijn. Zal wel terugkomen bij het maken van een herstelpunt met aangesloten E:-schijf vermoed ik, maar als de PC dan zo ingesteld wordt dat systeembestanden en verborgen bestanden niet getoond worden, zal TS er verder geen last meer van hebben.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-8-2016 om 15:53, JEANSPANJE zei:

iK HEB 1EXTERNE HARDDISC,  Conceptronic met een capaciteit van 930 GO. 

 

Die heb ik in schijfbeheer nog niet opgemerkt. Bestaat ze wel?

 

Met die E schijf is helemaal niets mis, die hele kleine niet toegewezen ruimte even buiten beschouwing gelaten. Maar dat maakt niks uit.

Is mooi NTFS geformatteerd doch heeft geen naam. Dat is snel verholpen door in de verkenner even met de rechter muisknop op die E-schijf te klikken en voor 'Eigenschappen' te kiezen. Standaard staat in dat venster het tabblad 'Algemeen' geopend. Er rest je nu enkel nog in dat lege luikje(bovenaan) een naam te typen, bv Externe Harde schijf. Klik dan op Toepassen en sluit het venstertje.

Voila, je E schijf staat nu in je verkenner met de naam Externe Harde schijf (E:).

 

Nu komt het er op aan dat je leert hoe je een backup van je data op die externe harde schijf opslaat.

Daarna leren hoe je een systeembakup op je externe harde schijf opslaat.

 

Men gaat je daarbij trachten te helpen.

 

Verberg ook je Beveiligde besturingssyteembestanden en de verborgen bestanden, mappen en stations.

Zo wordt je niet meer op het verkeerde been gezet met zaken die je niet hoeft te zien en waar je vanaf moet blijven.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, droske zei:

Verberg ook je Beveiligde besturingssyteembestanden en de verborgen bestanden, mappen en stations.

 

Het wordt morgen nog nader toegelicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@droske

Die E:-schijf ziet er inderdaad gezond uit, maar omdat we uit de eerste posts menen begrepen te hebben dat TS die schijf volledig leeg wil, en er nu al 12 GB gebruikt wordt (waarschijnlijk restanten van allerlei geëxperimenteer) zou ik in dit geval toch kiezen voor her-formatteren. Dit lijkt mij de weg van de minste weerstand. Bij het formatteren kan dan meteen ook een naam gegeven worden. Indien jullie dat anders zien, heb ik daar ook geen problemen mee.

 

42 minuten geleden, droske zei:
Op ‎8‎/‎08‎/‎2016 om 15:53, JEANSPANJE zei:

iK HEB 1EXTERNE HARDDISC,  Conceptronic met een capaciteit van 930 GO. 

 

Die heb ik in schijfbeheer nog niet opgemerkt. Bestaat ze wel?

 

Er was in  het begin enige verwarring: De interne schijf C: is die van 930 GB, de externe E: die van 149 GB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik dus voorlopig dit besluiten:

 

1. toestand van de Acer (C - van 930 GB) en van de externe (E - 149 Gb) is - wat betreft indeling en zo: in orde

2. Volgens we nu denken moet Jeanspanje om te beginnen in zijn verkenner de 'Verborgen en systeembestanden tonen' àfvinken - zo wordt hij niet meer in de war gebracht en gaat hij ook niet meer (kunnen) proberen iets op die systeembestanden (System Vol. Inf. en recycle.bin) te plaatsen

3. enkele vragen aan hem + (volgens zijn antwoorden) hierop verder werken.

en o ja:  die E gewoon terug formateren of niet (wat denk je Droske - die 12 Gig lijkt me ook te veel.. ?)

 

Stappenplan:

a. die verborgen en systeembestanden afklikken (en dus zéker ook die optie van Nokiaprox hier wat boven)

b. (tussenvraagje): hoe kopieer en plak je?  (want daar zit me precies nog iets niet lekker)

c. de vraag: je wil Windows op je externe krijgen -  Wil je - als je Acer crasht - daarmee je Windows op je Acer kunnen herstellen (zo niet: wat is dan wèl je bedoeling?) en van daaruit (best in een nieuw topic?) hem verder op die weg leiden

d. Wil jij je schijven 'in één stuk houden' of wens je er partities op (bij een 'JA' ook best een nieuw topic)

 

>> Zie ik iets over het hoofd, vergeet ik iets? <<

 

 

(ps: wat mijn niet te ontdekken syst. vol inf. betreft: het zat hem idd dààr Nokiaprox - en ik zat alleen maar bij Verborgen bestanden tonen te kijken... :banghead: )

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Passer zei:

en o ja:  die E gewoon terug formateren of niet (wat denk je Droske - die 12 Gig lijkt me ook te veel.. ?)

 

Ik zie niet in dat die geformatteerd moet worden, maar het kan geen kwaad als er niets belangrijks op staat. Daarom zou ik eens graag een screenshot zien van de verknner met opengeklapte E schijf.

En bedoel je met 'die 12 Gig'

 

En hier de eerste (a) uit te voeren stap van het stappenplan van Passer:

  1. Open de verkenner.
  2. Klik (met de linker muisknop) in de menubalk op 'Bestand'.
  3. Klik in het geopende menu op 'Map- en zoekopties wijzigen'
  4. Klik op het tabblad 'Wijzigen'.
  5. Plaats een vinkje(klik) bij 'Beveiligde besturingsysteembestanden verbergen(aanbevolen)'
  6. Indien nog niet uitgevoerd... Verwijder het vinkje bij 'Extenties' van bekende bestandstypen verbergen'
  7. Scrol naar beneden en selecteer(muisklik in rondje) 'Verborgen bestanden, mappen of stations niet weergeven'
  8. Klik op Toepassen en sluit af met OK

In stap 2 komt het maken van een backup van je persoonlijke bestanden en mappen aan bod. Dat doe je best niet met kopiëren en plakken zoals men dat vroeger deed. Daar zijn veel betere alternatieven voor. Al vele jaren dieden diverse softwaremakers prima gratis programma's daarvoor aan. Maar dat komt straks nog wel aan bod.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.