Ga naar inhoud

externe harddisc werkt niet met windows 10


JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

Een paar opmerkingen:

  • Van die partitie ESP (F:) moet je zeker afblijven. Dit is waarschijnlijk de opstartpartitie waarvan heel de PC opgestart wordt en die normaal geen naam of schijfletter heeft (lees_hier).
  • Elke partitie heeft een belangrijke verborgen systeemmap 'System Volume Information'. Windows is zo ingesteld dat die zelfs als administrator niet zomaar toegankelijk is (zie_hier).
  • Elke partitie heeft ook een $RECYCLE.BIN (de prullenbak). Die mag je verwijderen, maar zal achteraf door Windows weer aangemaakt worden.
aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien die system vol inf op de externe staat, veronderstel ik dat ze met zijn Acer niets te maken heeft (of zie jij nog een mogelijkheid die ik hier mis?)

Nu ja: zoals je zegt: die prullenbak mag gewoon weg, die System V Inf zal - indien in gebruik - toch geen krimp geven ...

 

en van die ESP wil ik eerst eens duidelijk weten wààr ze staat, vandaar mijn vraag naar screenshotjes.

 

(denken we in dezelfde richting?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Passer:

 

Ik denk dat we op dezelfde golflengte zitten.

Die sys. vol. inf. op de externe schijf doet er waarschijnlijk niet toe, maar ik vrees dat die enkel weg te krijgen (of eventueel te verkleinen) is door systeemherstel uit te schakelen voor de externe schijf. We zullen de reactie van TS afwachten, misschien weten we dan meer.

Wat ik wel raar vind is dat die bestanden gewoon zichtbaar zijn. Normaal zijn het verborgen én systeembestanden (tenzij de leverancier een foutje gemaakt heeft en verborgen bestanden zichtbaar gemaakt :thumpdown:).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die ESP: da's een probleem voor later.

 

Eerst wil ik weten  hoe je schijven eruit zien.

(tussen haakjes: een schijf kan je verdelen in verschillende partities (onderdelen) die ook elk een 'schijf'letter krijgen. Zo heb ik één van mijn schijven die bestaat uit 5 verschillende partities: D,E,F,G en H - dit LIJKEN aparte schijven, maar het zijn eigenlijk maar een soort afgebakende delen van één en dezelfde schijf.

 

Vooraleer we verder kunnen wil ik dus weten of de 'schijven' waar jij van praat ook schijven zijn ofwel partities - en dus wil ik er een screenshotje van. (hetgeen jij plaatste is niet wat ik wilde) Ik toon je even de weg met een plaatje omdat ik de termen in het Frans niet ken, maar zo'n rèchterplaatje zou ik willen zien:

(klik dus eerst rèchts op je windowsknop, dan krijg je de keuzes die je hier links ziet)

 

Plaatje.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, even toelichten (dan wordt je wijzer :) ) : je C-schijf bestaat eigenlijk uit 3 partities : eentje in het begin en eentje op het einde, maar die zijn beide systeemparties - die ga je dus in Verkenner niet zien en van die partities moet je ook afblijven.  In gewone mensentaal zeggen we dus maar dat je C uit één partitie bestaat.

 

Zoals Nokiaprox vertelde: graag dus een screenshotje met je externe ook EN ... (moeten we ook zeker hebben): eentje waarop die ESP- partitie/schijf te zien is !  (staat die dus op een tweede externe schijf of wat? )

 

Even ook een controlevraagje: ik vermoed dat jij je Acer gewoon kan opstarten zonder dat er een àndere (externe) schijf of usb aan je laptop hangt? (dit moeten we - in verband met die ESP - ook zéker weten...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.