Ga naar inhoud

externe harddisc werkt niet met windows 10


JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

hetlangzaam formatteren van de externe schijf E is beindigd.

Hoe moet ik nu precies een back up van mijn data en mappen op die externe schijf zetten en WELKE ITEMS MOET IK NOOIT OVERZETTEN (U had mij gemeld dat het backuppen van windows 10 geen zin heeft omdat er altijd verborgen zken achter blijven.

Ik will: alle programm's -mails -documenten -foto's - berichten enz....... back uppen

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeanspanje,

 

je gaat te snel...

 

In mijn laatste post stond " die E gewoon terug formateren of niet (wat denk je Droske - die 12 Gig lijkt me ook te veel.. ?) " - er stond dus niet  dat je het al best zou doen...

In Droskes post daarna zegt hij: " Ik zie niet in dat die geformatteerd moet worden "

 

Eigenlijk hadden we het je nog niet aangeraden...

 

Nu, tot daar: niet (herhaal: nièt) alles door mekaar, dus we gaan ons voorlopig concentreren op je externe schijf, NIET op er dingen naar kopieren of deze al dan niet gaan indelen. (anders gaan we door mekaar praten)

 

Wat verwachten we nu eerst van je: een screenshot van je E zoals Droske al vroeg: " Daarom zou ik eens graag een screenshot zien van de verknner met opengeklapte E schijf. "

 

Wat je opties betreft:

     Masquer les fichiers protégées .. : àànvinken   (zodat ze in verkenner niet meer te zien zullen zijn )

 

    Wat verder naar beneden staat er nog iets dat je best àànvinkt - in het Nederlands: verborgen mappen, bestanden of stations niet weergeven  ((in het Frans iets als "les fichiers cachés ..." met twee opties (iets als - vermoed ik - montrer of ne pas montrer : kiezen voor 'ne pas montrer'

 

Daarna pas je screenshotje van je E (in verkenner! en met submappen) maken en hier plaatsen.

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, droske zei:

En hier de eerste (a) uit te voeren stap van het stappenplan van Passer:

  1. Open de verkenner.
  2. Klik (met de linker muisknop) in de menubalk op 'Bestand'.
  3. Klik in het geopende menu op 'Map- en zoekopties wijzigen'
  4. Klik op het tabblad 'Wijzigen'.
  5. Plaats een vinkje(klik) bij 'Beveiligde besturingsysteembestanden verbergen(aanbevolen)'
  6. Indien nog niet uitgevoerd... Verwijder het vinkje bij 'Extenties' van bekende bestandstypen verbergen'
  7. Scrol naar beneden en selecteer(muisklik in rondje) 'Verborgen bestanden, mappen of stations niet weergeven'
  8. Klik op Toepassen en sluit af met OK

 

En herlees dit nog eens goed, want in je reactie hierop was duidelijk dat je het niet goed begrepen hebt.

 

Mede daarom even een paar indiscrete vragen waarop je niet verplicht bent te antwoorden.

Waarom heb je een Franstalige Windows staan? Is de taal van Molière je moedertaal? Zo ja, versta je dan voldoende goed onze NL talige adviezen?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb alles precies goed begrepen en correct uitgevoerd.

Er zijn geen indiscrete vragen.

1.  Waarom frans ingesteld?  Mijn moedertaal is nederlands maar wij wonen sinds meer dan 40 jaar in Wallonie en mijn kinderen die soms ook computeren sprekken maar matig nederlands.

2.  Ik eb 79 jaar oud en moet dan de juiste term in het frans vinden van Uw voorstellen.  Dit is niet evident.

3.  Er is ook wat verwarring ontstaan omdat ik van verschillende personen van Uw forum berihten ontvang die niet altijd hetzelfde zeggen.  Vandaar ook die verwarring.

 

Met mijn excuses voor die eventuele problemen die dit veroorzaakt heeft.

 

Wij kunnen rustig verder gaan in het nederlands maar ik wil mijn franse versie behouden op mijn laptop.

MVG

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.