Ga naar inhoud

externe harddisc werkt niet met windows 10


JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

ALS IK NU OP MIJN PC HET VOLGENDE DOE, wordt de externe snieuwe schijf die aangessloten is door mijn laptop NIET GEVONDEN.  Hoe kan dit, terwijl als ik op PC klik hij wel tootndat die schijf aanwezig is.

Hierbij de 2 shots:

1.  Hier zie Je de nieuwe schijf staan

2.  Als ik het beeld voor backup maak zie je die externe schijf niet staan

Waarom kan de computer die NIET VINDEN OM EEN BACK UP TE MAKEN.  (zoals afgesproken heb ik aan de backup nog steeds niets gedaan)  Het lampje op de externe schijf is blauw en dus aangesloten.

Wat is de oplossing

Capture.PNG

Capture.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn excuses voor 2 dingen die ik niet wist:

1.  slechts 1 vraag per topic stellen is duidelijk begrepen.

2.  dat hoofdletters een geluid bij U teweeg bracht kon ik niet weten natuurlijk.  moet de beginletter van een zin ook een kleine lettter zijn? dit is een goeie tip voor de toekomst.

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even dit: dat blauwe lampje is gewoon een teken dat er iets op je schijf gelezen wordt of dat er iets naar geschreven wordt. Soms doet Windows-zelf ook 'acties' ernaar. Je hoeft er dus geen aandacht aan te besteden.  (ps: je weet toch dat jij je schijf zo maar niet mag uittrekken uit je acer, dat je moet werken met Hardware Veilig Verwijderen (in je balk onderaan ) ? ?

 

En dat 'schreeuwerig' hóór ik niet, maar het is zo dat - als je iets op het net wil 'roepen' of héél extra wil benadrukken, dat je dàn hoofdletters gebruikt. - en een hoofdletter in het begin van de zin hou je best (doe ik hier trouwens ook :) )

 

(straks verder, het is zondag hé?) - en dus die setup: NIET in gang zetten, niet uitvoeren !  (en hier is 'niet' dus benadrukt met die hoofdletters ;) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, mooi zo, ik vertelde het je maar voor-het-geval-dat.

 

Enne... ik kom maar tien jaar na jou hoor - en Nokiaprox is ook al 'van de jongste niet meer' - nog wel jonger dan mij (dit even terzake :) - en ik heb dus ook alle dagen zondag - grijns )

 

Wat je laatste vraag betreft: wat je er ondervindt is logisch, heeft te maken met de manier waarop Windows zijn backups maakt - maar het brengt ons te ver om daar verder op in te gaan.

 

Als je nu (voor zover we staan) bij bent en geen vragen erover meer hebt, vertel het dan even, dan krijg jij van mij nog een vraag (want NokiaPro en ik hebben nog wel 'plannen' met je :) )

 

Duseuh: ben je (wat betreft het backuppen - en even je laatste vraag terzijde gelaten - ) waar je wilde zijn of heb je er nog vragen bij (bij het backuppen bedoel ik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan die gebruiker jg (en de persoonlijke mappen) terugvinden in verkenner:

 

gebruiker jg.png

 

Ga met de muis naar de linkerkolom en klik op het pijltje vóór Acer (C:)

Er verschijnt een nieuwe reeks mappen, o.a. Utilisateurs

Klik op het pijltje vóór Utilisateurs en je ziet alle gebruikers.  Daar moet ook jg tussen staan.

Je krijgt uiteindelijk iets als dit:

 

verkenner.PNG

 

(Dit beeldje komt uit Windows 7, de opmaak in Windows 10 kan evt. verschillen.)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.