Ga naar inhoud

externe harddisc werkt niet met windows 10


JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

hoe die utisisateur "jg " hierop gekomen is is dus een raadsel.

Ik wijs erop dat dit "toevallig?????????????" de initialen zijn van mijn naam JEAN GELELEENS.

Zou de verkoper die erop gebracht hebben?

Hoe kan ik alles van die jg verplaatsen naar de standaardgebruiker "EMMY-LAPTOP" en daarna die jg volledig verwijderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoedde al  langer dat jg je initialen zijn. Waarschijnlijk heeft de verkoper dit voor jou als gebruikersnaam aangemaakt bij het installeren van de laptop. Ik zou er voorlopig niet aan beginnen om alles te proberen verplaatsen naar EMMY-LAPTOP. Daar bestaan waarschijnlijk elegantere oplossingen voor, maar dat moet nog even bekeken worden.

't Belangrijkste is nu dat je erin geslaagd bent om een foto vanuit de back-up terug te halen. Je kan er dus zeker van zijn dat je foto's in die back-up's opgeslagen worden, ondanks die (onterechte ?) foutmelding.

Onthoud vooral dat je voorzichtig moet zijn met die mappen op je externe schijf.

Niets schrijven in de mappen LAPTOP-5IQMNDFT en WindowsImageBackup en het bestand MediaID.bin niet verwijderen. Die mappen en dat bestand ook NIET VERPLAATSEN!

Een goede nachtrust en veel succes morgen bij de aankoop van je schijf.

 

Nokiaprox

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, hier ben ik terug.

Mijn excuses , maar het was mijn verjaardag de 25/8 en ben de ganse dag bezig geweest vandaag nog

Ik heb nu wel die nieuwe externe harddisc gekocht maar zou die graag MORGEN VOORMIDDAG installeren en de restauratie opslaan.  Het is een EASYGATE 1TB SCHIJF.

Zijn er speciale dingen die ik ervoor nog zou moeten doen?  De schijf is al geformatteerd heeft de verkoper gezegd en klaar voor in gebruikname.

 

U heeft mij eens gezegd dat bij een 2de of ieder volgende restauratie alleen de wijzigingen opgeslagen worden.

Wanneer mag ik dan bv een retauratie van enkele dagen ervoor verwijderen.  De in vorige lijn mappen worden die dan ook verwijderd of hoe mag ik een vorig restauratiepunt verwijderen?

 

Tot morgen dan en nogmaals dank.

MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij deze hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!!!

 

 

In principe moet je niet veel doen:


Sluit je harde schijf aan en kijk even in verkenner welke letter ze krijgt (normaal zal dit ook E: zijn)


Ga naar het scherm 'Sauvegarder et restorer (Windows 7)'.

 

- Als de schijfletter E: is, klik dan op de knop 'Sauvegarder maintenant'.

of

- Mocht je schijf een andere letter gekregen hebben, klik dan op 'Modifier les paramètres' en kies als opslagplaats van de back-up de nieuwe letter. Sla de wijzigingen op en klik nu op de knop 'Sauvegarder maintenant'.


Als alles goed gaat, zal Windows nu opnieuw een systeemkopie maken én een back-up van je data-bestanden op de nieuwe schijf.

Na afloop kan je in verkenner de inhoud van je nieuwe schijf bekijken. Daar zouden terug de mappen LAPTOP-5IQMNDFT en WindowsImageBackup en het bestand MediaID.bin moeten staan.


We horen dan morgen het resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:congrats:Proficiat Jean !  (met terugwerkende kracht :) )

 

euh: als je die Sauvegarde nog niet maakte: wacht er even mee, dan gaan we je schijf eerst in stukken indelen (partitioneren) - als er nog niets op staat gaat het sneller.

(en in geval van nood heb je trouwens je sauvegarde van je kleinere externe nog hé?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jean,

je hebt nogal eens de neiging van in een antwoord verschillende vragen te stellen.

Het zou beter zijn van in één post ook maar één aspect te bevragen. Nu vraag je vb iets over partitioneren en iets over backups. Het gevaar bestaat dat Nokiaprox je op het ene gaat antwoorden en ik op het andere.

Op zich is er niets op tegen, alleen wordt daardoor het topic wat onoverzichtelijk want in de antwoorden die volgen loopt dan het een door het andere - en dat verwart mensen (ook mij bv)

Vraag: wil je telkens maar één aspect bevragen? Als dat dan opgelost is, is het tijd voor je volgende vraag. Goed?

(o ja, nog iets: ik vermoed dat je niet weet dat een bericht in hoofdletters typen overkomt als roepend, schreeuwerig - en nu weet ik dat dit niet je bedoeling is, maar op internet wordt dit wel als zo ervaren...)

 

Het verschil tussen een gewone backup en een incrementele backup

 

Als je een backup van je windows maakt, dan krijg je een uitgebreide backup/sauvegarde.

Nu heeft men dit erop gevonden: je maakt eerst een gewone, volledige backup en de volgende keer maak je een 'inrementele' : hierbij wordt alleen gekeken naar wat sinds je vorige backup veranderd is en wordt wàt veranderd is als een soort 'surplusje' aan je volledige backup toegevoegd.

Dit spaart dus ruimte op je schijf uit.

Dit werd vooral gedaan toen de schijven nog niet zo groot waren als nu.

 

Je kan met dit systeem blijven werken, maar dan moet je wel bedenken dat je altijd je eerste, volledige backup moet houden, anders werken die 'surplusjes' (incrementele backups) ook niet meer: diè bouwen natuurlijk verder op je volledige.

 

Zelf heb ik ook een voldoende grote schijf en ik maak telkens gewoon een volledige backup waarvan ik er enkele bewaar. Maak ik bv nu een nieuwe, dan ga ik de oudste gaan verwijderen. - maar daar heeft iedereen zo zijn systeem in, je zoekt je eigen weg maar.

 

(en als je dit beet hebt, dan praten we  over partitoneren - goed?)

 

(en voorlopig géén setup van die schijf uitvoeren ! ! )

 

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.