Ga naar inhoud

externe harddisc werkt niet met windows 10


JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

Ik ga nu shoppen  (tegen mijn zin)  maar mijn vrouw is 82 jaar en kan dit alleen niet .

Ikzelf ben ook gehandicapt en heb spasmen die ongeneesbaar zijn en zeer pijnlijk maar het kopje staat er nog goed bij voor mijn leeftijd.

Wat dit frans betreft, ik heb een AZERTY toetsenbord want Belgie en Frankrijk werken met dit systeem.  In Spanje kan ik ditnooit kopen want die zitten ook op QWERTY zoals Nederland.

 

Binnen een paar uur ben ik er opnieuw.

MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal nog 1 keer komen 'storen'.

 

Blijkbaar maak je het liefst een backup(kopie) van je bestanden aan de hand van kopiëren en plakken. OK, het zij zo.

Kopieer en plak NOOIT meer de partitie 'Acer'!!! Kopieer in plaats daarvan gewoon je persoonlijke map(map met de naam van de account waar je mee inlogt) waarin de mappen Bureaublad, Afbeeldingen, Contactpersonen, Documenten, Muziek, Video, enz. staan.

Die map maak je in je verkenner zichtbaar zoals op de volgende bewerkte afbeelding is weergegeven.

 

JeanSpanje_mapopties.PNG

 

Open je verkenner opnieuw. Je ziet nu in de linkerkolom in de boomstructuur een map staan met de naam van je account. Kijk eens naar de inhoud en je zult zien dat dit de map is waar je AL je data dient in op te slaan en nergens anders. Muziek in de map 'Muziek'. Diverse documenten in de map 'Documenten', enz.

Door een kopie van die map op je externe harde schijf te zetten heb je een volledige backup van je data.

 

Maak a.u.b. geen partities op je harde schijf, dat is zinloos ook al omdat die schijf al zo klein is.

Maak er echter een map met de naam Backup van persoonlijke bestanden en plaats daar een kopie van je persoonlijke map in.

Voila. Meer is het niet.

 

Typefoutje is gecorrigeerd.

 

 

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, bekijk even wat Droske je voorstelt en stel zo nodig vragen.

 

Voorlopig van mij maar twee zaken:

 

>  een vraag: je hebt nu tweemaal vertelt hoe je kopieert en telkens valt het me op dat je héél je Acer gaat kopieren - wat is daar je bedoeling mee, of: waarom àlles ??

 

> in verband met kopiëren kan je volgens ons nog tips gebruiken - daarom enkele filmpjes die het je op een makkelijke manier uitleggen (heb je er vragen bij, stel ze dan hé)

 

   https://www.youtube.com/watch?v=qynCx-f9P6o

   https://www.youtube.com/watch?v=WUe9RJ9LDpM  

   https://www.youtube.com/watch?v=MbIkKx8_mDA

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Droske zegt dat ik ht liefst een backup maak door kopieren en plakken.  "HET ZIJ ZO!!!    Kunt u mij misschien een betere methode opgeven?

 

Geen partites maken is mij ook duidelijk.

Ik heb zoals in de screenshot vn Droske aangegeven AANGEVINKT "afficher tous les dossiers"

iK KLIK OPNIEUW OP VERKENNER EN ZIE DAN MIJN ACCOUNT "EMMA LAPTOP"  Als ik daar op klik zie ik inderdaad alle mappen en ik kan die dan door kopieren en plakken overzetten naar een OPSLAGMEDIA.  OP MIJN EXTERNE HARDE SCHIJF STAAN NU EEN VOLLDEIGE BACK UP VAN 15/8/2016.  Ik weet echter niet hoe die daarop gekomen is.  Kunt U mij dit even nader toelichten?

 

Als ik nu bv "mijn documenten" wil backuppen op mijn externe harde schijf E VERVANG IK DAN AUTOMATISCH DE REEDS OPGESLAGEN DOCUMENTEN OF WORDT DIE ER TOEGEVOEGD??  Wat moet ik doen als die schijf vol is????  :adore:

 

AlS IK EEN BACK UP WIL MAKEN MOET IK DAN HET BEST EEN ANDERE EXTERNE HARDE SCHIJF GEBRUIKEN OF KAN IK EEN NIEUWE BACK UP OP MIJN LAPTOP OPSLAAN ZONDER EEN PARTITIE TE MAKEN,  De ectuele externe schijf moet ik het best onveranderd laten om steeds naar de originele toestand terug te gaan???:angry::angry:

 

Er is een verschil tussen een backup maken en een herstelpunt maken.

ALS IK DIT GOED BEGRIJP IS EEN BACKUP EEN KOPIE MAKEN VAN OPGESLAGEN ITEMS (DOCUMENTEN, foto's, muziek enz..)  Terwijl een HERSTELPUNT MAKEN EEN REPARATIE IS VAN HET SYSTEEM EN DUS NIETS AAN DE OPGESLAGEN ITEMS VERANDERD.  Is mijn statement correct?

 

Nu antwoord van de vraag van Asser: waarom kopieer ik altijd alles van mijn ACER?  2 redenen, om zeker te zijn dat ik al mijn items gekopieerd heb wist ik niet precies wat en wat niet moest gekopieerd worden en dus deed ik alles.  Een 2d reden is dat indien mijn interne harddisc bescchadigd is, dacht ik dat ik alles van mijn kapotte laptop naar een nieuwe laptop kon overbrengen maar voorheen hebt U gemeld dat dit niet zo is omdat er altijd verborgen dingen van Windos 10 nooit opgeslagen worden.

DIT IS DUS ZINLOOS!!!!!!!!!!!!!!

 

Bedankt voor de 3 filmpjes en vooral het eerste is mij duidelijker geholpen.

 

Conclusies:

1.  Een backup wort automatisch opgeslagen op mijn externe harde schijf E.  WAT DOEN ALS DIE VOL IS????? Of moet ik een andere externe schijf gebruiken? 

2.   Een herstelpunt blijft altijd op de laptop staan.  Op dit moment heb ik 6 data met herstelpunten.  Hoeveel moet ik er bewaren en/of verwijderen,

 

Graag tot slot nog Uw mening.

 

:thank you-bor: en MVG

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast een antwoord op een paar van jouw vragen (de makkelijkste eerst :)). De rest volgt later als we nog iets meer weten.

 

Quote

Een herstelpunt blijft altijd op de laptop staan.  Op dit moment heb ik 6 data met herstelpunten.  Hoeveel moet ik er bewaren en/of verwijderen,

 

Windows is zo ingericht dat automatisch herstelpunten gemaakt worden. Indien er niet genoeg plaats meer is, zal Windows systematisch de oudste herstelpunten wissen. Dit kun je dus gewoon zo laten staan.

 

Quote

AlS IK EEN BACK UP WIL MAKEN MOET IK DAN HET BEST EEN ANDERE EXTERNE HARDE SCHIJF GEBRUIKEN OF KAN IK EEN NIEUWE BACK UP OP MIJN LAPTOP OPSLAAN ZONDER EEN PARTITIE TE MAKEN,

 

Je moet een back-up ALTIJD maken op een externe schijf. Het heeft geen zin die te maken op de interne schijf, want als die schijf mechanisch defect raakt, zou je ook de back-up niet meer kunnen benaderen.

 

Quote

Wat moet ik doen als die schijf vol is????

 

Het is duidelijk dat die schijf vlug vol zal geraken als je regelmatig back-ups maakt, want ze is relatief klein. Je zal tegen dan best voor een grotere schijf zorgen (die zijn tegenwoordig niet meer zó duur). Die huidige schijf kan je bewaren mét de back-ups die er op staan.

 

Quote

OP MIJN EXTERNE HARDE SCHIJF STAAN NU EEN VOLLDEIGE BACK UP VAN 15/8/2016.  Ik weet echter niet hoe die daarop gekomen is.  Kunt U mij dit even nader toelichten?

 

We vermoeden dat je leverancier de computer zo ingericht heeft dat regelmatig back-ups gemaakt worden. Maar om zeker te zijn zou ik iets willen controleren.

 

Doe daarom het volgende (ik heb een paar beeldjes bijgevoegd om het makkelijker te maken):

 

Klik op het Windows-logo links onder en klik op 'Paramétres'

 

kopie1.png

 

Klik in het volgende scherm op 'Mise à jour et sécurité

 

kopie2.jpg'

 

Selecteer in de linkerkolom van het volgende scherm 'Sauvegarde' en klik op de link 'Accéder à l’outil Sauvegarder et Restaurer ( Windows 7 )' rechtsonder

 

kopie3.jpg

 

Je komt dan in volgend scherm :

 

kopie4.jpg

 

Ik vermoed dat dit scherm er bij jou iets ander uitziet.

 

Kan je een screenshot maken en posten van wat er staat onder de hoofding 'Sauvegarder ou restaurer des fichiers' aan de rechterkant?

 

Plaats dit screenshot bij je volgende reactie.

 

Een bijkomend vraagje: hoeveel vrije plaats heb je nu nog op je externe schijf?

 

Tot zover (voorlopig) je huiswerk. Als je problemen hebt, vraag je 't maar.

 

(bron schermafbeeldingen: www.lemondedestuts.org)

Link naar reactie
Delen op andere sites

oP DIT SCREENSHOT ZIET U BOVENAAN STAAN "WINDOWS HEEFT GEEN SCHIJF GEVONDEN OF EEN PLAATS OP HET NETWERK WAAR jE KUNT OPSLAAN?????

nAAST HET TEKENINGETJE VAN DE SCCHIJF STAAT 3grootsvan de opslagplaats/ niet bescchikbaar3 mET ERONDER (DE RUIMTE BEHEREN)  Wat betekent dit ?

Wat moet ik hiermee doen?

MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.