Ga naar inhoud

externe harddisc werkt niet met windows 10


JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

Die map bestaat volgens Windows nog altijd niet. Heb je ze aangemaakt op de juiste plaats? Als je in verkenner de map Acer aanklikt, en dan Utilisateurs steeds verder openklikt, zou je uiteindelijk in verkenner zoiets moeten zien:

verkenner.PNG

Klopt dat?

 

Je back-up is zo ingesteld dat elke keer ook een nieuwe systeemkopie gemaakt wordt. Bij dat gele uitroepteken krijg je de melding dat geen systeemkopie (une image système)  gemaakt kan worden omdat er geen plaats is op de externe schijf. Dit is niet zo erg, want je hebt al een systeemkopie van je hele systeem, namelijk de map WindowsImageBackup die je vorige week gemaakt hebt.

Als je binnenkort een grotere schijf zal hebben, zal Windows verscheidene versies van de systeemkopie bijhouden. (Tot ook de nieuwe schijf vol staat).

 

Quote

Mijn ACER STOND AL IN VEILIGHEIDSPOSITIE ACTIVE.  Ik heb dus daaraan niets veranderd, alleen het bleuwe schuifbalkpunt op 15% gezet zoals U voorstelde.  WAAROM MOEST DIT GEBEUREN?

 

Dat die herstelpunten actief stonden wist ik, ander zouden er nog geen herstelpunten geweest zijn op je PC.

Maar het is nadat (binnenkort?) de Anniversary Update op je computer zal geïnstalleerd worden (dit gebeurt automatisch), je die optie terug zal moeten activeren. Die update zet dit namelijk ongevraagd uit (en niemand weet waarom). Daarom had ik dat hier al vermeld.

 

Die 15% bij de blauwe pijl geeft aan hoeveel ruimte van je C:-schijf vrijgehouden wordt voor het maken van herstelpunten, dus 15% van de 931 Go op je C:. Mocht je later ruimte te kort komen op je C: dan kan je dit een beetje verlagen. Maar dan worden niet meer zoveel herstelpunten bewaard, en zullen de oudste verwijderd worden.

 

(Voor zover ik uit alle screenshots kan opmaken is er sinds de vorige back-up zo'n 15 Go aan persoonlijke data bijgekomen (foto's, muziek, filmpjes, ...). Kan dat kloppen?)

 

Mvg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik vanaf mijn PC openklap zoals U voorstelt vind ik wel "IMAGES" en daar vind ik ook alle foto's terug.  Dus bestaat die map WEL!

 

Wanneer zal die Anniversary Update op mijn computer tereht komen en hoe kan ik dit zien?

 

Die 15 Go die erbij gekomen zijn zijn waarscchijnlijk die foto's die zoals bovenvermeld wel op de laptop staan.

Maar waarom ze niet in de backup verschijnen is mij een raadsel, tenzij het die 15Go is want zoveel fot's heb ik ook niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer jij die Anniversary Update zal krijgen is niet te zeggen. Microsoft is bezig die wereldwijd te installeren, maar een planning daarvoor is er niet. Ik vermoed dat je wel een melding zal krijgen dat de PC moet herstart worden of zo, op het moment dat die update voor jou beschikbaar is. Je kan wel controleren welke versie er nú geïnstalleerd is:

Klik op het vergrootglas (links onder, naast het Windows-logo) en typ winver gevolgd door enter:

versie1.png

Er verschijnt volgend venster:

versie2.png

Als daar vermeld staat Version 1607 , dan is die update bij jou geïnstalleerd.

Pas als dat zo is, moet je het maken van herstelpunten weer actief zetten (de groene tekst in één van mijn vorige berichten).

 

Heb jij die map 'Saved Pictures' gemaakt ín de map Images (dus bij je foto's)? Dan begrijp ik niet dat Windows blijft zeggen dat ze niet bestaat.

 

Die map Images zal wel meegenomen zijn in je back-up (het is een sub-map van die map die Windows niet kan vinden), maar dat gaan we nu controleren:

 

Maak op je C: (Acer) een nieuwe map 'Herstelde foto's'

Ga nog maar eens naar het scherm 'Sauvegarder et restorer (Windows 7)'  en klik op  ‘Restaurer mes fichiers

mappen terug0.png

Er opent een nieuw venster:

mappen terug1.png

Klik op de knop 'Fichiers' aan de rechterkant.

In de verkenner die dan opent blader je naar de map 'Images' en open die map met een dubbelklik.

Selecteer alles in die map door de toetsen Ctrl en A gelijktijdig in te drukken en klik onderaan op de knop 'Bestanden toevoegen' (Ajouter fichiers? ben niet zeker van de juiste Franse benaming) die blauw opgelicht is.

Het vorig scherm opent dan terug, met de geselecteerde bestanden in de lijst. Klik 'Suivant' :

mappen terug2.png

In dit scherm selecteer je het bolletje vóór 'Dans l'emplacement suivant: ' en klik 'Parcourir...'.

Blader nu naar de map 'Herstelde foto's' die je zojuist maakte en klik OK.

Klik op 'Restaurer'

Sluit het volgende venster en bekijk in de verkenner de inhoud van de map 'Herstelde foto's'

Als in  die map nu al je foto's zitten, betekent dit dat de map Images wel degelijk in de back-up opgenomen is (de inhoud van die map werd nu hersteld vanuit die back-up).

Je mag dan de map 'Herstelde foto's' terug verwijderen.

Is dit alles gelukt, dan mag je zeker zijn dan die back-up volledig is en kan je die foutmelding gerust negeren.

 

aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Uw procedure gevolgd om IMAGES TERUG TE VINDEN.

Na het klikken op "restaurer les fichiers" krijg ik een beeld waar in het rehthoek niets vermeld staat.

Ik klik Fichiers en dan verschijnt SAUVEGARDE C VAN 22/8/2016 OM 14:45hr.

Ik blader daarin en VIND INDERDAAD DE MAP IMAGES NIET TERUG.

Dus zijn die er niet in opgeslagen.

Als ik echter open met PC EN DAAR OP IMAGES KLIK STAAN DE FOTO's ER WEL ALLEMAAL.  Hierbij een shot ervan

 

Hoe moet dit nu verder?

Capture.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik op PC klik en dan IMAGES krijg ik alle foto's te zien.

Als ik op ACER klik vind ik echter geen enkele foto terug terwijl dit toch mijn laptop is.

Hoe kan dit?

 

Toevallig zie ik ook dat de sauvegarde C op 22/8/2016 om 14:45 u. staat terwijl op mijn externe harde schijf sauvegarde op 23/8/2016 om 12:55 u.

Op die externe harde schijf vind ik echter IMAGES OOK NIET TERUG.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.