Ga naar inhoud

Laptop start niet meer op.


MeneerKevin

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Mijn laptop wil sinds gisteren niet meer opstarten, er zijn ook geen lampjes die branden. Ik heb intussen ook een nieuwe adapter, omdat ik dacht dat deze stuk was. De batterij van mijn laptop kan ik overigens niet uithalen omdat deze ingebouwd is.

Ik heb een een Acer Aspire vn7-791g.

Hopelijk is er iemand die mij kan helpen.

 

Vriendelijke groeten,

 

MeneerKevin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-8-2017 om 13:07, MeneerKevin zei:

... er zijn ook geen lampjes die branden. ...

Dan is de kans groot dat de interne voeding defect is.

Een technieker kan hierover uitsluitsel geven en eventueel de voeding vervangen.

Ik zou er mee terug naar de winkel gaan voor nazicht en herstelling.

Als er nog garantie is op het toestel, zal je normaal geen kosten hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Beste,

 

Wanneer je een nieuwe lader hebt geprobeerd en het toestel doet nog steeds niets is waarschijnlijk de DC jack stuk (de oplaadpoort in de laptop)

Soms kan het zijn dat als je de oplader fiche wat beweegt in de poort dat hij terug contact geeft (tijdelijk).
Dit onderdeel kan meestal vervangen worden. Het kan ook een probleem met het moederbord zijn, dit is veel moeilijker om te herstellen.


Mvg,

Tim - Restore-IT

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Het kan zijn dat na een paar dagen de batterij volledig leeg is gelopen en daardoor het toestel een soort "reset" heeft gekregen.

Het zou ook kunnen dat er een slecht contact zit in de oplaadpoort en deze nu weer (tijdelijk) contact geeft.

(Je kan dit controleren door een beetje met de fiche te bewegen en kijken of het opladen stopt of er een lampje van stroom uitgaat)

 

Bij vele toestellen waar de batterij binnen in zit is er aan de onderkant een klein gaatje met een batterij symbool naast.

Wanneer je hier in duwt met een naald koppel je de batterij even los wat dikwijls vele problemen kan oplossen.

 

Mvg,

Tim :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.