Ga naar inhoud

Laptop gaat erg traag


Aanbevolen berichten

Voor m'n gevoel niet veel sneller.. Hij blijft ook rond de 70/75 graden, terwijl ik Fortnite download..

 

Ik zit er over na te denken om morgen gewoon windows opnieuw te installeren, dan weet ik zeker dat m'n laptop weer als een zonnetje gaat! Toch? Of kan het zijn dat m'n harde schijf dusdanig beschadigd is dat ik beter een nieuwe HDD (of SSD) kan kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 146
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

16 minuten geleden, Nick de Waard zei:

Ik zit er over na te denken om morgen gewoon windows opnieuw te installeren, dan weet ik zeker dat m'n laptop weer als een zonnetje gaat! Toch? Of kan het zijn dat m'n harde schijf dusdanig beschadigd is dat ik beter een nieuwe HDD (of SSD) kan kopen?

Herstart je pc weer eens n kijk hoe hij dan werkt, en als je Windows toch opnieuw wilt installeren kan je beter die optie nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, abbs zei:

Hallo,

 

Herstart de pc nog eens en blijft dan het beeld nog zwart??

Held! 

Doet het. Ik had zelf al even explorer opnieuw aangezet, toen deed ie het weer. Ik schrok me dood, ik dacht dit is het einde.

 

Wat is voor mij nu een laatste juiste besluit, met alle info die jullie hebben:

  1. PC opnieuw installeren en met een schone lei beginnen
  2. Nieuwe hardeschijf kopen en deze installeren
  3. Niet te veel meer verwachten van deze laptop want hij is al wat ouder
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Heel goed "explorer.exe" was aangetast (ik was net een handeling voor je aan het maken :top:

 

Als de handelingen die we hebben gedaan niks verbeter hebben kan je beter je pc opnieuw installeren.

Laten we even je schijf nakijken:

 

Download 520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.pngCrystal DiskInfo naar het bureaublad.

  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Het programma wordt nu uitgepakt in een nieuwe map op het bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie Crystal DiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies uitvoeren als administrator.
    • Is de kleur Blauw - dan is deze schijf in orde.
    • Is de kleur Geel   - dan zijn er problemen met de betreffende schijf.
    • Is de kleur Rood  - dan is de harde schijf zeker aan vervanging toe.
  • Als het programma geopend is, worden de gegevens van de harde schijf getoond
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je HIER.
  • Upload dit bestand naar https://www.imgdumper.nl.
  • Je krijgt dan een unieke link. Post die link in je volgend bericht.

54f43fb2c3494-CDI.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Nick de Waard zei:

Nieuwe hardeschijf kopen en deze installeren

De schijf ziet er nog goed uit, dus je kan twee dingen doen.

1. Windows opnieuw installeren op deze schijf en kijken hoe het dan werkt.

2. Meteen een SSD schijf kopen en zeker weten dat hij sneller gaat werken. (neem minimaal 512GB)

 

 

Ik kan niet in je portemonnee kijken, je kan altijd je oude schijf als back-up schijf behouden via bv een dockstation.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, abbs zei:

De schijf ziet er nog goed uit, dus je kan twee dingen doen.

1. Windows opnieuw installeren op deze schijf en kijken hoe het dan werkt.

2. Meteen een SSD schijf kopen en zeker weten dat hij sneller gaat werken. (neem minimaal 512GB)

 

 

Ik kan niet in je portemonnee kijken, je kan altijd je oude schijf als back-up schijf behouden via bv een dockstation.

Dankjewel voor de hulp! Ik ga morgen windows opnieuw installeren.

Dit lijkt mij een goede handleiding om te volgen. Raad jij deze ook aan? Ik ben op zoek naar een simpele, overzichtelijke handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.