Ga naar inhoud

Laptop gaat erg traag


Aanbevolen berichten

  • Reacties 146
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Prima.

Even een update voor jou, Droske:

  • Moederbord wordt 84 graden na een potje League of Legends, cpu ook rond de 84 graden. Hier ligt nog wat werk.
  • Ik wil morgen Windows 7 opnieuw installeren om dit probleem te verhelpen.
  • Dan zou Windows weer met oude drivers beginnen, wat niet ideaal is. Heb jij hier een oplossing op?
aangepast door Nick de Waard
Betere uitleg.
Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, Nick de Waard zei:

Moederbord wordt 84 graden na een potje League of Legends, cpu ook rond de 84 graden. Hier ligt nog wat werk.

Hieromtrent twee vragen:

  1. Ben je er zeker van dat je de koelpasta hebt aangebracht zoals het hoort. Dus eerst de oude pasta netjes verwijderen en dan een dun laagje nieuwe pasta aanbrengen over het volledige contactoppervlak van de processor en de videochip.
  2. Heb je er aan gedacht om het voedingskabeltje (stroomtoevoer) van de CPU-ventilator terug aan te koppelen? m.a.w. draait de ventilator?
56 minuten geleden, Nick de Waard zei:
  • Ik wil morgen Windows 7 opnieuw installeren om dit probleem te verhelpen.
  • Dan zou Windows weer met oude drivers beginnen, wat niet ideaal is. Heb jij hier een oplossing op?

Een nieuwe installatie heeft geen invloed op de temp van de CPU. Het heeft wel een zeer grote invloed op de snelheid van je systeem.

Maak je om de drivers maar geen zorgen. We gaan eens bekijken of een terugkeer naar fabrieksinstellingen nog mogelijk is.

 

Bezorg me eerst eens het VOLLEDIGE modelnummer van je ASUS laptop. Het zou bv deze kunnen zijn->>>Asus K53SV-SX706V

 

Bezorg me ook eens een screenshot van schijfbeheer. Dat doe je zo:

  • Klik in de verkenner met de rechter muisknop op Computer en kies voor Beheren.
  • Klik op Schijfbeheer.
  • Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

 

 

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, droske zei:

Hieromtrent twee vragen:

  1. Ben je er zeker van dat je de koelpasta hebt aangebracht zoals het hoort. Dus eerst de oude pasta netjes verwijderen en dan een dun laagje nieuwe pasta aanbrengen over het volledige contactoppervlak van de processor en de videochip.
  2. Heb je er aan gedacht om het voedingskabeltje (stroomtoevoer) van de CPU-ventilator terug aan te koppelen? m.a.w. draait de ventilator?

Hallo Droske,

  1. Daar ben ik zeker van, aangezien ik de koelpasta exact zo heb aangebracht als bij de videokaart, en deze is wel flink in temperatuur gedaald. Ik heb op de grijze chip een mooi laagje met koelpasta aangebracht ter grote van een rijstkorrel en deze uitgesmeerd. Na dat ik de ventilator er op deed deze weer straks aangedraaid. 
  2. De ventilator in mijn laptop draait, deze hoor ik ook tijdens het spelen van een spel. Dit geeft volgens mij aan dat 'ie het doet!
13 uren geleden, droske zei:

Bezorg me eerst eens het VOLLEDIGE modelnummer van je ASUS laptop. Het zou bv deze kunnen zijn->>>Asus K53SV-SX706V

Zoals jij al zegt: Asus K53SV-SX706V

13 uren geleden, droske zei:

Bezorg me ook eens een screenshot van schijfbeheer. Dat doe je zo:

5a816dde7fd7c-Schijfbeheer.jpg

aangepast door Nick de Waard
Betere uitleg.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gezien dat de recovery-partitie nog aanwezig is. Ik stel dan ook voor dat je de laptop terug zet naar fabrieksinstelling. Je keert dan terug naar een Windows 7 van 6 jaar geleden doch alle drivers zijn dan geïnstalleerd. Wel gaan alle data die op de C partitie staan verloren, maar daar kan nu nog het nodige voor gedaan worden.

 

Hier een stappenplan:

  1. Je schijf bevat ook nog een D partitie die bedoeld is om data in op te slaan maar die partitie is nog helemaal leeg. Kopieer daarom eerst je persoonlijke mappen (documenten, Afbeeldingen, enz) naar die partitie en, voor alle zekerheid, ook nog eens naar en externe harde schijf
  2. Maak voor alle zekerheid herstel-DVD aan (bewaar ze goed). Dat doe je zo:image.png.34cf482dff6a5b8ebf9fdf346d7be590.png
  3. Indien de externe harde schijf nog aangekoppeld is, koppel ze dan voor alle veiligheid af. Koppel ook alle externe hardware af (printer, enz).
  4. Herstel nu je laptop naar fabrieksinstelling door gebruik te maken van de recovery partitie(onzichtbare partitie). Kies daarbij voor Windows alleen herstellen naar de eerste partitie:image.png.6be99b81f7ec6adca0716968e2fa7958.png  image.png.275050e7b3e081416c209cb33a861ec7.png

 

Zeer belangrijk: Gebruik dis NIET de optie Windows herstellen naar de hele harde schijf met 2 partities, want dan wordt ook je D partitie overschreven en gaan de persoonlijke mappen die je daar naartoe gekopieerd hebt verloren.

Info: De herstel DVD die je gemaakt hebt kan ook gebruikt worden om een fabrieksinstallatie uit te voeren maar daar maken we enkel gebruik van als dat nodig moest blijken.

 

Van zodra alles gelukt is ga ik je verdere instructies geven.

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info,

 

48 minuten geleden, droske zei:

Je schijf bevat ook nog een D partitie die bedoeld is om data in op te slaan maar die partitie is nog helemaal leeg. Kopieer daarom eerst je persoonlijke mappen (documenten, Afbeeldingen, enz) naar die partitie en, voor alle zekerheid, ook nog eens naar en externe harde schijf

Ik heb alle belangrijke documenten gezet op een 8GB usb-disk, zo weinig belangrijke data heb ik dus.

49 minuten geleden, droske zei:

Maak voor alle zekerheid herstel-DVD aan (bewaar ze goed). Dat doe je zo:

Ik heb geen CD bij de hand, die zou ik moeten kopen. Wel heb ik een externe hardeschijf hier liggen. Kan ik die ook gebruiken? Vind het zonde om een cd te kopen.

50 minuten geleden, droske zei:

Herstel nu je laptop naar fabrieksinstelling door gebruik te maken van de recovery partitie(onzichtbare partitie).

Moet ik F9 indrukken tijdens het opstarten van de laptop?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.