Ga naar inhoud

externe harddiscs worden niet meer herkend


JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

 

Met betrekking tot back ups heb ik 2 problemen:

1.  Open Windows - instellingen - bijwerken en beveiliging (windows update, herstel, back up) - meer opties.  Hier is ingesteld op "dagelijks backup maken van bestanden" en mijn backups bewaren gedurende 1 maand.  Ik heb keuzes gemaakt van de mappen waarvan ik een back up  wil maken (keuze door mij bepaald) - en keuzes van de mappen die ik wil uitsluiten.

Dan scroll ik naar boven en klik "nu back up maken".  Maar er gebeurt NIETS en AUTOMATISCHE back up werkt ook niet.  Hoe kunnen we dit oplossen.

 

2. Back up maken van uit configuratiescherm - back up van bestanden en nu een back up maken starten.  Met deze methode wordt geen rekening gehouden met de keuzes van mappen die ik uitgesloten heb  in pint 1.  De back up neemt alles over van mijn laptop.  Het verloop van deze back up is achtereenvolgens:  Een schaduw copie maken - copieren van ALLE mappen - back up voorbereiden en een systeemcopie van Acer (C) en Recovery maken.  (totale duur ongeveer 1uur 30).  Als resultaat krijg ik volgende melding "back up is voltooid maar enkele bestanden zijn overgeslagen"  In mijn geval is dit ONE DRIVE (foutcode 0x800700)maar die gebruik ik toch niet.  Dit kon ik zien omdat ik "backup controleren" aangevinkt heb en dan krijg ik ook en andere foutcode 0x810002F (F staat voor mijn externe harddisc).  De duur van de back up en de locatie worden weergegeven (in mijn geval disc F).

Als ik echter F open dan zie ik geen enkele backup  die vandaag gemaakt is staan.  Het beschikbare volume is ook hetzelfde gebleven als voor deze back up het geval was.

Hoe kunnen we dit probleem aanpakken?

 

Het andere probleem m.b.t  "Windows old" die door TRUSTED INSTALLER beveiligd is waardoor ik die niet kan verwijderen.  We kunnen dit in een later stadium oplossen en misschien is het handiger om dit in een nieuwe topic te openen.  Maar ik laat deze beslissing aan U over.

Laat het mij weten a.u.b.

 

Mijn vragen zijn dus om beide back up problemen op te lossen, wat moet ik doen?

Mvg

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, JEANSPANJE zei:

Hier is ingesteld op "dagelijks backup maken van bestanden" en mijn backups bewaren gedurende 1 maand.

Niet dat het me aangaat, maareuh... je hebt dus steeds .... 30 backups ? ? ?  Is dat niet euh... een beetje veel?

(Tegenwoordig maak ik er elke week één en bewaar de laatste 4 - vroeger maakte ik zelfs 'als ik er eens aan dacht' een backup - meestal om de 2,3,4 maand en 'k vond dat al genoeg: tenslotte heb je dan je systeem terug zoals enkele maanden geleden, 'k heb er in die tijd nooit veel last van gehad toen ik er eentje moest terugzetten)

Nu ja: ieder zijn meug natuurlijk.

56 minuten geleden, JEANSPANJE zei:

Hoe kunnen we dit oplossen.

Door een andere (freeware) backup te nemen (die meestal enkele mogelijkheden meer heeft, vb het apart kunnen terugzetten van mappen/bestanden) ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het instellen om iedere dag een back up te maken en die gedurende 1 maand te bewaren,  vind ik ook wat vreemd, maar dit is een voorstel van uw medewerker Stegisoft.

Ik vind ook dat 1 maal per week voldoende is en gedurende 1 maand opslaan.

Ik ga dit direct zo instellen

U stelt voor om een andere  (freeware backup te nemen)  Kunt U mij precies opgeven aan welke freeware  back up U denkt. Is dit een andere externe disc of wat bedoelt U?

Gelieve mij ook te bevestigen dat het probleem met Trusted Installer beveiliging beter in een andere topic kan besproken worden?  Graag bevestiging.

Ik wil ook Jou hulp vragen om punt 1 van die backup problemen zoals hierboven vermeld toch opgelost te krijgen.  Dit lijkt de beste oplossing omdat ik daar mappen kan kiezen of uitsluiten van back up.

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, JEANSPANJE zei:

U stelt voor om een andere  (freeware backup te nemen)  Kunt U mij precies opgeven aan welke freeware  back up U denkt. Is dit een andere externe disc of wat bedoelt U?

Ik stel het je niet voor, ik 'leg het je voor' - jij kiest tenslotte Jean.

Enne: een (free backup)programma heeft niet rechtstreeks met  'een andere externe disk' te maken hé?

(Je hebt er natuurlijk wel een disk voor nodig om het op te kunnen slaan, dat wel)

 

Zelf gebruik ik EaseUS (freeware) - maar er zijn nog andere freewareprogramma's...

 

17 minuten geleden, JEANSPANJE zei:

Gelieve mij ook te bevestigen dat het probleem met Trusted Installer beveiliging beter in een andere topic kan besproken worden?  Graag bevestiging.

ja, klopt, maak er eventueel een ander topic voor aan - maareuh... na een maand (of zo, dacht ik)  verdwijnt die vanzelf

 

19 minuten geleden, JEANSPANJE zei:

Ik wil ook Jou hulp vragen om punt 1 van die backup problemen zoals hierboven vermeld

MOet iemand anders doen, zelf gebruik ik de backup van Windows niet...

 

11 minuten geleden, JEANSPANJE zei:

met enkel de mappen die ik wil back uppen

Hiervoor kies je zelf natuurlijk, maar als je plaats genoeg hebt, zou ik kiezen voor een telkens een volledige backup (doe ik ook) - als je er maar 4 hebt en je 'moederbackup' is om zeep, dan ben je met die 4 ook niks meer...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor Uw antwoord maar kunt U mij helpen om die EasUs te installeren en te gebruiken want ik heb daar geen enkele ervaring mee.

Hoe krijg ik die dan opgeslagen op een externe hard disc?   Graag stapsgewijze uitleggen wat ik moet doen, waarvoor dank bij voorbaat

Ik heb de volledige backup op een externe disc gemaakt en er is een probleem waardoor het niet lukt en als ik "probleem oplossen" klik krijg ik onder vermelde melding die in knipsel te zien is.

Hoe moet ik daarmee verder om dit probleem op te lossen?

Mvg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, JEANSPANJE zei:

kunt U mij helpen om die EasUs te installeren en te gebruiken want ik heb daar geen enkele ervaring mee

https://www.pc-helpforum.be/topic/61409-easeus-todo-backup-free-89-handleiding/?do=findComment&comment=482597

Het is wel de handleiding van een vroegere versie, maar als je bijkomende vragen hebt, stel ze dan maar.

 

MAAR - voor we hierover verder gaan: waarover wil jij het in dit topic nu hebben, Jean: over a. hoe gebruik ik windows backup en hoe raak ik die foutmelding kwijt?  of b. hoe gebruik ik EaseUS ?

 

want hier over allebei door elkaar gaan praten is wat teveel van het goede hé?  (maak je keuze en dan zwijgen we over het andere)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bezig met EaseUs to do back up in de franse versie want die bestaat niet in het nederlands.

Ik wil definitief van die Windows back up af, zoals U ook gedaan hebt, en dit lijkt mij een veel betere oplossing.

Een vraag over de Easus to do back up.  Ik moet systeem en een mappen back up maken.  Die 2 zaken worden separaat geback upped.  Zoals U voorstelde wil ik ook een wekelijkse back up plannen en dit is geen probleem in Easeus.

Moet ik echter systeem back up ook wekelijks uitvoeren en kan die anders gepland worden dan de systeem back up in Easeus?

Graag Uw voorstel.

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat alles goed verlopen is om beide back ups te maken en te plannen, nl.  Systeembestanden back up en mappen back up.  Ik heb beiden ingesteld op wekelijks (maandag om 10 uur) en heb de incrémentiele back up gekozen zoals aangeduid in de gebruikers handleiding.  Is dit o.k?  (ter infomatie is het programma in het frans geinstalleerd omdat de nederlandse versie niet bestaat)

Hierbij dan samengebundeld de vragen hierover:

1.  Moeten BEIDE backups op hetzelfde tijdstip gepland worden of op een verschillend tijdstip?

2. Moet SYSTEEM back up ook iedere week gepland worden of kan dit met een veel langere frequentie bv 1 maand?  Wat stelt U voor?

3.  Hoe gebeurt de AUTOMATISCHE geplande back up?  Krijg ik een bericht wanneer die start of gebeurt alles automatisch op de achtergrond op voorwaarde natuurlijk dat mijn externe harddisc permant aangesloten blijft op de laptop?  Welke info krijg ik eventueel dat die back up  gestart is?

4.  U stelt voor om de laatste 3 back ups te bewaren.  Waarom 3 bewaren?

5.  IK heb opgeslagen op een externe harddisc.  Voor het maken van de back ups geeft deze schijf  aan dat hij leeg is terwijl als ik op de pagina "deze pc" aangeeft dat er nog maar 337 Gb vrij is van de 465Gb capaciteit.  Hoe kan ik die 465Gb weer vrij maken?

Graag Uw antwoord op ieder punt a.u.b.

Mvg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.