Ga naar inhoud

externe harddiscs worden niet meer herkend


JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

Ik heb die test uitgevoerd en dit ziet U in knipsel hierbij.  De maximum estimated time is bereikt na ongeveer 1u 26.

 

Het back uppen gebeurt in blokjes d.w.z de back up start en gaat bv tot 1u20 dan valt hij terug op ongeveer 1u15 (gedurende die tijd flikkert ook het laden op externe harddisc) dan klimt de tijd naar bv 1u 25 en valt dan terug op 1u 20 dan klmit hij opnieuw op bv 1u 26 en valt terug op 1u 20 enz........

Na de maximum bereikte tijd die ongeveer 1u26 was valt hij terug op 1u20 dan klimmen op 1u25 en terugvallen op 1u20 dan klimmen op 1u23 en terugvallen op 1u15 dan klimmen naar 1u 18 en terugvallen op 1u 13 enz....................

Die tijden zijn ongeveer om U duidelijk te maken dat die system back up NIET IN EEN VLOEIENDE LIJN naar zijn Maximum gaat en na bereiken van een maximum ook niet in een vloeiende lijn naar beneden komt.  Dit gebeurd in blokjs van ongeveer 5 minuten blokjes telkens.

Daar is iets mis mee denk ik maar wat???

Knipsel.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even terug naar het begin.

1. File backup:(zie knipsel 1)  Zie aangevinkte dingen.  Is dit wel allemaal correct correct? 

  Hier staat naasr Acer(C)  een punt in het vierkante vakje

  Hier staat DRIVE-N GO (E) aangevinkt.  Dit is mijn externe disc. 

  Dan zijn ook volgende items aangevinkt: Recycle Bin - File backup - system backup -system volume

   Moet rechts in het midden "Include all contents referred to Reparse point"  aangevinkt worden?

  Graag Uw antwoord op die aangevinkte dingen en wat is fout eventueel?

 

2. U werkt altijd zonder username en password instelling.  Kan iemand dan bij diefstal al uw gegevens op zijn computer copiëren?

   Op die eerder gestelde vraag heb ik tot nu toe geen antwoord gekregen.
 

Mvg

knipsel 1.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Jean, maar je maakt er wel een zootje van:

 

je laatste post: je spreekt er over knipsel 1 - maar welk kniipsel bedoel je er? In dat antwoord staat maar één knipsel, dus daar zal het niet over gaan (anders moet je toch geen nummer gaan toevoegen?)... - dus vroeg ik me af: maar over welk knipsel gaat het hier wel? (over zijn allereerste knipsel in het hele topic?)

 

Twee: je zit kriskras plaatjes van EaseUS en Windowsbackup door mekaar te posten - dat maakt het er ook niet eenvoudig op. Komt er nog bij dat het ene plaatje over een volledige backup gaat en het andere over een backup van een bestand gaat ...  Zo wordt het dus wel een zootje...  :(

 

En - als ik het goed voorheb - ga je in je laatste plaatje een backup maken van héél je E maken (dus ook van die backup die er in staat?  dus: o.a. een backup van een backup maken.. ?

 

7 uren geleden, JEANSPANJE zei:

Moet rechts in het midden "Include all contents referred to Reparse point"  aangevinkt worden?

Geen idee, 'k werk er niet mee en weet dus niet wat het bedoelt.

 

Maareuh.. (zie mijn beginzin van deze post): je bent dus wel leuk door mekaar aan het werken met je backups...

7 uren geleden, JEANSPANJE zei:

U werkt altijd zonder username en password instelling.  Kan iemand dan bij diefstal al uw gegevens op zijn computer copiëren?

a. ja, als hij EaseUS ook installeert

b. Als je daarvoor schrik hebt, moet je op zoek gaan naar een encryptprogramma om je eigen data te versleutelen.  (zin ervoor >>> open een nieuw topic)

    of (maar daar moet je voorzichtig mee zijn) ga je bepaalde mappen gewoon verbergen. (idem)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Passer voor die verwarring.  Knipsel 1 is wel degelijk het plaatje dat eronder staat.  Ik had dit niet N° 1 moeten bijzetten.

Ik heb de laatste dagen niet meer gesproken over Windows back up.  Dit is voor mij definitief voorbij.  Waar haalt U deze bewering vandaan?

Ik heb nu een FILE BACKUP gemaakt met volgende instellingen:   aangevinkt op pagina 1 van File backup "include all contents referred to Reparse point"  (Ik zal dan in een later tijdsstip een nieuwe backup en dit item UITVINKEN.)

Volgende items zijn AANGEVINKT: my documents - favorites - Desktop

In vakje Vakje COMPUTER heb ik alleen aangevinkt ACER (C) maar het is aangevinkt met een PUNT in het vierkantje.  IS DIT NORMAAL??

Ik heb a)  een SCHEDULE time ingesteld op Maandag  10u30

          B)  BACK UP OPTIONS: niets veranderd en de standaardinstellingen gebruikt dus d.w.z COMPRESSION op NORMAL - SPLITTING op AUTOMATIC

                                                                                                                        GEEN ENCRYTION.

                                                                                                                        PERFORMANCE: Priority op MEDIUM en Network transfer speed  op 0.

          c) IMAGE  RESERVE STRATEGY:  op 3 ingesteld (d.w.z. de 3 laatste back ups bewaren)

Hiervan is een FILE BACK UP gemaakt en die heeft ongeveer 15 minuten geduurd voor  een overdracht van 20GB. Dit is toch niet normaal?

DE SYSTEM BACK UP loopt nog maar hij geeft een tijdsduur op van ongeveer 1uur en 31 minuten. Dit is toch ook niet normaal.

In een vroeger bericht heeft Stegisoft gemeld dat dit norlmaal is voor een FREE VERSIE VAN EASEUS, terwijl Uw standpunt is dat dit NIET NORMAAL is.  U gebruikt ook een Free versie en System back up duurt bij U slechts 15-20 minuten.  Mijn systeem ACER (C) heeft grootte van 142 GB.  
hoe lossen we di 2 problemen op wat de back up SNELHEID BETREFT?

Mvg

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn antwoord aan Stegisoft voor de beveiliging.

Ik heb dit gedaan in een vorige back up maar Passer  heeft mij overtuigd dat een beveiliging niet nodig is omdat bij diefstal van de externe harde schijf de dief niets kan doen ermee tenzij hij ook EaseUs op zijn pc staan heeft hetgeen dan wel zeer toevallig zou moeten zijn.

Maar ik zie nu wel dat die beveiliging GEEN INVLOED HEEFT op de tijdsduur van FILE BACKUP .  Die duurt nu  15 minuten voor een capaciteit van 20GB en  SYSTEM BACKUP ongeveer 1 uur 31 minuten.

Hoe lossen we dit probleem op om beide back ups naar een redelijke tijd terug te brengen d.w.z FILE BACK UP ongeveer 8-9 minuten en SYSTEM BACKUP ongeveer 15-20 minuten zoals door Passer opgegeven werd en dit met een FREE VERSIE van EaseUs? De capaciteit van mijn computerschijf is ACER (C) is 142 GB.

Diezelfde vraag is ook bij Passer gedropt.

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe snel je een backup kan maken hangt volledig af van de snelheid van uw processor + de snelheid van bijvoorbeeld harddisk + hoe groot de backup is.

Een harddisk van 5400 rpm is langzamer dan 7200 rpm.

 

 

Mijn systeem ACER (C) heeft grootte van 142 GB.

Als je een systeem backup doet, dan kan je best eerst zorgen dat alle rommel weg is met Ccleaner

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu is het blijkbaar mijn tijd om sorry te zeggen Jean, want ik dacht dat je laatste plaatje nog van Windows was. (zelf gebruik ik die file-backup nooit) - sorry dus!

Maar wat die laatste backup betreft, moet je wel uitkijken welke vinkjes je zet / laat staan, anders ga je ook veel te veel backuppen.

 

Nog een truukje voor de veiligheid: als je bij EaseUS een backup gaat terugzetten (ik praat hier over een systeembackup), moet je altijd de pdb-file gaan aanduiden om die terug te zetten:

image.png.1db5cdd4115789e67aef90277027ddcd.png  (<<<< voorbeeldje)

Als je nu de naam ervan èn de extensie verandert (vb in dit geval in : Games.zip )  dan gaat geen kat nog weten waarmee je die 'games.zip' moet gaan openen, want als je het het een zip-programma doet, krijg je een foutmelding (want het is immers geen zip-file)

NATUURLIJK : als je ooit die file gaat gebruiken om een systeem te gaan terugzetten, moet je nog wel weten dat je de extensie terug moet hernoemen naar pbd - anders weet EaseUS er geen weg mee.

Het probleem is dus dat je dat moet gaat onthouden...

 

Verder: probeer eens géén twee backups tegelijk te maken, mogelijk helpt dat ook qua snelheid?

ènne.. 'k vind het ook eigenaardig dat bij jou en bij Clarkie het blijkbaar zo traag gaat. Achter de schermen heb ik over dit topic ook nog met iemand anders van het forum contact en die zegt dit:

" Uit een van zijn knipsels meen ik op te maken dat een systeembackup 5 uur geduurd heeft ! Ik heb deze namiddag met EaseUs een systeemkopie gemaakt en dat duurde een 8-tal minuutjes. Weliswaar op een interne schijf, maar zo'n groot verschil kan dat toch niet maken. "

en ook

"

Ik heb nog enkele testjes gedaan:

 

1. Desktop (AMD A8-5500 processor) : 70 GB van SSD > externe schijf : 7 min.
2. Laptop (i3-6100U processor) : 60 GB van hybride schijf > externe schijf : 12 min."

 

(en die tijden haal ik dus ook niet)  - maar we hebben er beide geen verklaring voor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst even de antwoorden op het bericht van Stegisoft.

1.  Hoe kan ik weten welke snelheid mijn externe schijf heeft?  Daar staat alleen op HDD DRIVE N GO en SUPERSPEED.

2.  Mijn ACER (C) computer heeft een capaciteit van 1000 GB (1 tetra byte) maar er staat slechts 142 GB op.  Die 142 GB is dus de grootte van de te maken backup.

3.  Ik heb nogmaals CCleaner laten opkuisen voor ik de VOLGENDE back maak.  Die is nu om 14 uur gestart.  Ik gebruik CCleaner om de 2-3 dagen.

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu een antwoord op het bericht van Passer.  Hahahaha!  U vertoont ook ouderdomsverschijnselen maar U hoefde zich ervoor niet te verontschuldigen.  Missen is menselijk en zeker in die verduivelde pc problemen.

Nu ter zake.  IK heb in mijn System backup alleen staan op het einde van de tekst .......Full_v1  en geen pbd.  Waar vind ik dit en hoe kan ik dit instellen?

Volgend info is gevraagd door Stegisoft.

Wat de processor betreft, ik heb op mijn laptop volgende processor: Intel(R) Celeron (R) CPU N3550@ 1.10GHz 1.10 GHz

Mijn laptop is ACER ASPIRE S1-732 met een capaciteit van 1000GB

Ik ben nu bezig om een nieuwe back up  te maken  van file en system.

De FILEZ BACK UP was klaar in ongeveer 8 minuten hetgeen als norma

 

Hoe verder nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.