Ga naar inhoud

externe harddiscs worden niet meer herkend


JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

JeanSpanje,

 

" Een incrementele back-up per dag. In deze back-up worden alleen die bestanden opgeslagen die sinds de vorige volledige of incrementele back-up zijn veranderd. Om een volledige bestandsmap terug te plaatsen zijn de laatste volledige back-up, en alle daar op volgende incrementele back-ups nodig " (Wikipedia)

Besef dit dus goed - als je er daar eentje van wist, kan je die backup niet meer terugzetten.

 

Als je plaats genoeg hebt op je harde schijf, zou ik gewoon om de week een Systeem Backup maken en er daar een paar van bewaren. Normaal heb je dan maar alleen de laatste ervan terug te zetten, de vorigen zijn er maar voor het geval je laatste brak zou zijn. (heb ik nog niet meegemaakt, maar 'k speel ook liever veilig)

 

Andere antwoorden:

1. Nee, ze moeten niet op hetzelfde tijdstip gepland worden

2. Zoals gezegd: vroeger maakte ik ze maar om de zoveel maanden, nu elke week. In het eerste geval ben je gegevens van een paar maanden kwijt, in het tweede maar de gegevens van een week.

    Aan jou de keuze

3. Geen idee: ik doe het altijd manueel - is ook op een minuutje gestart.  'k zou zeggen: probeer het eens uit en blijf op dat ogenblik bij je systeem -zo merk je het vanzelf?

4. Als je er 4 hebt, zit er zeker één goede bij, maar nogmaals: eigenlijk volstaat er één al. Langs de andere kant: ik laat er af en toe ook een op een derde medium (schijf) maken - voor het geval die tweede schijf met de backups ook fouten vertoont. (en ja: 'k weet het: 't is ver gezocht, maar met een synchronisatieprogramma is het maar één muisklik en het kopieren begint - even ter verduidelijking: ik maak dus geen nieuwe backup op die derde schijf, ik kopieer gewoon een gemaakte backup naar die 3de schijf)

5. Het kan ook gewoon een fout in je windows backupprogramma/controle zijn. Wat zegt je verkenner ervan? - en anders: wat er nog nuttig op die extene staat ergens veilig stellen, ze formateren en de data terugzetten?

 

even een editje: wat je ook kan: het programma in gang zetten als jij weg moet (vb) en dan het vinkje naast Operation openvinken: zo doe ik het altijd: dan klik ik op Shut Down en als de backup gemaakt is, sluit hij het systeem gewoon af. Op die manier hoef ik niet te wachten en hoef ik het niet te doen terwijl ik op mijn systeem bezig ben.

 

image.png.c0a48f2b56989dd8ae8fb33ac8acc3c1.png

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kriig deze morgen bij checken of de back ups gelukt zijn het bericht dat U in bijlage vindt.

Wil dit zeggen daat voor het systeem back uppen de incrementele back up  niet mogelijk is en alleen de complet?

 

Die incrédimentele systeemback up heeft inderdaad ongeveer 5 uren geduurd en dit scheen mij al verdacht.

Ik zal nu opnieuw de volledige back up voor het systeem instellen  (moet dit ook voor de mappen back up op complete back up staan)?

 

Onderaan staat ook dat ik de tijdsduur moet opgeven.  Wat moet daarmee doen?

 

knipsel 1.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor Uw gedetailleerde uitleg op mijn 5 vragen en de belangrijke tip die U gemeld hebt.

 

punt 3 is mij niet volledig duidelijk wanneer U zegt dat U het altijd manueel doet.  Wil dit zeggen dat U geen geplande back up maakt?  Ik kijk volgende maandag om 10u of de geplande automatisch zal starten en ik hou U op de hoogte.

Ik probeerde nu een nieuwe back up  te maken van mijn Systeem maar dat kan niet zie bijlage waarom dit niet lukt.

 

Hoe los ik dit op?

Knipsel 2.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, JEANSPANJE zei:

Wil dit zeggen dat U geen geplande back up maakt?

Klopt, ik zet het programma altijd zelf in gang: een paar klikken, de naam geven en het is gebeurd.

 

Die laatste foutmelding (impossible de créer...) kan er op wijzen dat je al een backup met die bepaalde naam hebt. Het programma vraagt idd niet van: er is al een backup met die naam, wil je hem overschrijven?

Tweede gedeelte: het pad naar de map is niet toegankelijk: geen idee, nog nooit gezien - maar je kan dat wellicht oplossen door hem in een andere map / schijf te laten opslaan.

 

Zelf gebruik ik dus geen geplande backup, maar ik kan me voorstellen dat je dan een tweede backup niet kan laten opslaan waar al een vorige staat... ?

 

En je plaatje voordien met 'Journal' boven links: is dat van EaseUS?

(het enigste waaraan ik nu denk is: je moet éérst een gewone (systeem)backup aangemaakt hebben vooraleer je een incrementele kunt aanmaken: die tweede moet immers gaan kijken wat je allemaal al backupte om dan het gedeelte dat ondertussen gewijzigd is afzonderlijk te gaan backuppen.

Heb je geen éérste backup, dan kan hij natuurlijk ook niet gaan vergelijken.

 

Een incrementele is bedoeld voor mensen die weinig ruimte op een schijf hebben: je maakt een gewone backup, de keer daarop backup je alleen datgene wat ondertussen gewijzigd/bijgekomen is en de volgende keer doe je dit weer. Op die manier zijn de laatste twee een pak kleiner dan een 'volledige'.

(ben ik duidelijk genoeg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euh.. Stegisoft: dat programma (EaseUS?) bij 'Tools' in het Nederlands zetten?  Wat bedoel je  ('k ben niet mee)

 

edit:  ah!  dingdong (euro gevallen denk ik) : of er bij Tools of Preferences geen Ned. taalkeuze is?  Neen dus, alleen

 

image.png.c9fa96021667996562f32b69e87230b2.png

 

mmm.. 'k moet toch eens leren verder te kijken dan mijn neus lang is...  :blush:  - er stond nog een ander knopje:

 

image.thumb.png.55aba35fb0ae0cf2e315a735c09f72a2.png

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat de Nederlanse taal betreft is er geen mogelijkheid dit in het nederlands door te geven.

Wat de foutmelding betreft krijg ik geen enkel bericht.

Ik heb nu die schijf geformatteerd en met een blanco schijf begonnen.

Back up van de mappen is gelukt maar back up van het systeem lukt niet en ik krijg de volgende melding. (zie knipsel)

Als ik dan op "parcourir" d.w.z. doorlopen en zoeken  naar een image dan.  Als ik dit gedaan heb krijg ik de melding dat hij de computer aansluiting niet vindt zie knipsel 1 in bijlage.

Ik heb dit meerdere malen gedaan, maar misschien moet ik wachten tot de automatische back up uitgevoerd wordt en die heb ik nu gepland  om 16u vandaag   .  Ik verwijder dus nu de systeemback want ik kan die niet gebruiken om recuperatie te doen En dan zien we wel hoe dit opgelost moet worden.

Mvg

Knipsel.PNG

knipsel 1.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals eerder gemeld heb ik een automatische geplande back up voor "syteem" en voor "mappen" geprogrammeerd om op 16 uur op te starten.

Tijdens de programmatie stelde ik vast dat niet alle gegevens opgeslagen werden die ik wel had ingevoerd.  Bv hij duidt aan back up incrementeel terwijl ik een complete back ingetikt heb.

Wel is hij om  16 uur gestart en de tiels van Mappen en systeem zijn rood gekleurd nu met een uitroepteken ernaast en als ik erop klik zegt Easeus wat U in knipsel 3 vindt.

 

 2 vragen hierover:

- Wat bedoelt hij met TB services.exe die module kan niet opgestart worden?

- Gans ondera

knipsel 3.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gans onderaan staat "gelieve de tijdsduur in te stellen" wat moet ik daarmee aanvangen?

 

IK  heb de indruk dat van een blanco situatie opnieuw moet vertrekken d.w.z. Easeus verwijderen en opnieuw installeren en dan een ponctuele back van systeem en mappen moet maken en daarna plannen op een volgende datum om een automatische bak up in te  stellen  bijv zondagmorgen om 10 uur.

Ik zal ook de externe harde schijf opnieuw formatteren zodat er niets meer op staat.

Graag Uw menign en misschieneen antwoord op de 2 gestelde problemen in vorige topic.

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.