Ga naar inhoud

externe harddiscs worden niet meer herkend


JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

Clarkie zowel als Passer gebruiken de beveiligde versie niet.

Indien de externe harddisc gestolen wordt kan men toch al Je gegevens op een andere computer overzetten;  Of is dit niet mogelijk???

Clartkie vindt ook dat 2 uur tijdsduur om een systeem back up te maken niet overdreven is voor een gratis versie.

Maar Passer zegde mij (als ik dit tenminste goed begrepen heb) dat een systeem back, up bij hem ongeveer 15-20 minuten duurt en dit ook op een gratis versie van hem of ben ik fout?

Graag een bevestiging hiervan Passer

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Passer zei:

Mij lijkt het veel te lang: ik gebruik ook de Free en op 15/20 min is mijn ssd met 90Gig gebruikt naar mijn hdd gezet...  (processor I5)

 

 

 

2 uren geleden, JEANSPANJE zei:

 

Clartkie vindt ook dat 2 uur tijdsduur om een systeem back up te maken niet overdreven is voor een gratis versie.

Maar Passer zegde mij (als ik dit tenminste goed begrepen heb) dat een systeem back, up bij hem ongeveer 15-20 minuten duurt en dit ook op een gratis versie van hem of ben ik fout?

Graag een bevestiging hiervan Passer

Mvg

 

Als het aanmaken van een volledige (full) back-up (dus geen incrementele) lukt in een 20 minuten voor 90 GB met Easeus zou ik toch wel de instellingen willen kennen die passer gebruikt.

 

Als ik een systeem back-up maak gaat het om een Full back-up, normale compressie en normale snelheid.

 

Op de laptop met een I5 processor met SSD schijf duurt het met de gratis versie van easeus ongeveer 1 uur om een 80GB in back-up te plaatsen en dit op een externe harde schijf.

Op die zelfde laptop getest met AOMEI backupper gratis versie, ongeveer 50 minuten.

 

Je ziet dat tijdens het proces de tijd oploopt, eerst 42 minuten dan 52 om uiteindelijk na een uurtje klaar te zijn.

2018-02-11_12h01_53.thumb.png.949aefaf2898626bda95b79348e08ed6.png

 

2018-02-11_12h04_17.png.3448195a81e76a0350d03024163078b8.png

 

Bij AOMEI

 

 

2018-02-11_13h07_15.thumb.png.d9ac83d9e59bddad6f82d25937b4f2d5.png2018-02-11_13h07_49.png.acba10500515b25c40ad284c65521215.png

 

Op een desktop I7 met SSD schijf duurt de systeemback-up voor 24GB een 14 minuten, doe dit maal 3,34 dan kom je op een 46 minuten voor 80GB met de betalende versie Easeus Todo Backup Workstation op een externe schijf.

 

Hier kan ik de resttijd niet tonen omdat enkel het precentage getoond wordt.

 

2018-02-11_12h42_14.png.50b3e519b8e47c44a2a8e1f50009ad3e.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, clarkie zei:

zou ik toch wel de instellingen willen kennen die passer gebruikt

euh... gewoon, de standaardinstellingen.

 

(dat schermpje van jou van priority-instellingen wist ik zelfs niet zitten...)

 

Maar als je meer gegevens / een plaatje wil, vertel het dan maar - misschien wordt ik dan ook nog wijzer?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen de file backup klaar na 2 uur en system backup na 2uur 50 minuten (met wachtwoord beveiiliging - met schedule instelling en met image reserve strategy)

Als ik dan wil terugzetten op mijn laptop vraagt hij bij de file backup NIET EERST het wachtwoord maar wil hij direct "proceed" starten, hetgeen niet in overeenstemming is met de ingestelde bakup opties

Bij de system back up vraagt hij dan WEL eerst het wachtwoord.

Graag Uw reaktie op mijn vragen van 23 uur geleden m.b.t  het aanvinken van "include all contents to Repase point".

Ook graag Uw antwoord over de password beveiliging.  Is dit gevaarlijk in geval van diefstal van die externe harddisc kan men toch al mijn gegevens op aan vreemde computer instellen.  IS DIT ZO OF KAN DIT NIET GEBEUREN?

Tot slot, wat moet ik nu als instellingen gebruiken en moet ik die 2 uur backup tijd maar aannemen zoals die nu is?  Ik zou toch graag een oplossing hiervoor vinden.

Wat is Uw voorstel?

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nu eens gekeken wat er op mijn externe harde schijf staat.

En het verwondert mij niet dat die back ups zolang hebben geduurd.  Inderdaad, bij eerste Backup (zonder schedule, zonder username and pssword en zonder image reserve strategy had ik als back up een (file + system back up) TOTAAL VAN 74 Gbytes.  Nu saat er na de tweede backup (met schedule, met usename en password en met image reserve strategy (op 3 ingesteld) zie ik op mijn externe harddisc dat er i.p.v. 74 Gb nu 227 Gbytes op staat-  Dit is 3 maal zoveel als bij de eerste back up.

Als ik dan kijk wat er op staat ziet U in bijgevoegd knipsel.  Daar staat o.a Laptop N°.......... en Windos Media Media back up en MediD.bin.  Die 3 dingen heb ik nooit aangevinkt ergens.

Als ik d

Knipsel.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat programma eens getest: conclusie: een zeer belachelijke programma.

Dat noem ik totaal geen backup

C:\ = 75 GB

Eerst getest systeem backup naar de NAS -> 39 minuten in raids 5 -> 43 GB groot

Tweede getest op een andere SSD van de pc -> 27 minuten -> 37 GB groot

2 identieke backup en toch 6 GB verschil.

75 GB is bezet maar dat is niet de volledige systeem backup.

Als ik dan zie dat het 37 GB of meer is dan is dat gewoon 1 tot 1 backup.

Bovendien kan je niet zien welk backup er gemaakt is.

 

Je hebt Windows vlugger geïnstalleerd dan een backup gemaakt.

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik dan klik op WindowsImage back up verschijnt nogmaals die LAPTOPN°....................

Dit is dus 2 maal gebackupt (of meer)

Hoe die 3 dingen erbij gekomen zijn is mij een raadsel en legt ook uit waarom het backuppen zo lang geduurd heeft denk ik.

Als ik op de file backup (1) (dit is de 2de backup) krijg ik een melding dat dit bestan gigantisch groot is d.w.z. meer dan 128 GBk een zeer groot bestand te zien (zie knipsel 1)  Als ik erboven op groot klik toont hij dat het backup bestand groter dan 128 Gb is.

Dit is ook een uitleg waarom dit zo lang geduurd heeft om die file back up te maken.

Alles zeer vreemd.

Mvg

 

knipsel 1.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even reageren om bericht van Stegisoft.

74 GB in eerste back up  was het totaal van file + system back up.

Ik zie door het bos de bomen niet meer.

Wat moe t ik doen nu?

is het beste dan niet te werken zoals Passer doet d.w.z. iedere week HANDMATIG een back up maken van files + System en dit ZONDER SCHEDULE en ZONDER username en password maar MET image reserve strategy (op 3 back ups behouden)

Toch graag Uw reaktie op mijn 2 vorige beriichten

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.