Ga naar inhoud

externe harddiscs worden niet meer herkend


JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

Nog even dit.  IK begrijp uit vorig bericht van Stegisoft dat ik een ander apparaat zou moeten bijkopen.

Maar Passer zou mij dit toch al gemeld moeten hebben indien dit absoluut  noodzakelijk is.  Ik heb geen zin om nog maar eens 169€ uit te geven.

Mijn bestanden zijn NTFS alsook mijn systeem.  Ik weet niet wat dit betekent.

Ik heb opnieuw alles uitgeveegd  op de externe disc en heb FILE BACKUP gemaakt met volgend instellingen:

- Op 1ste bladzijde heb ik aangevinkt "include all contents referred to Reparse point.  Dit was zo getoond in de handleiding.  Moet ik dit aanvinken ja of neen

- Ik heb backups uitgevoerd van "file" en "system".  ZONDER password - ZONDER schedule en ZONDER "image reserve strategy".  Dus slechts 1 copie van beiden opgeslagen.

 

De "file back up " heeft ongeveer +9 minuten geduurd maar "system back up" geeft een estimated remaining time van ongeveer 2 uur.  U zegde mij dat dit bij U slechts 15-20 minuten duurt.

Hoe lossen we dit laatste probleem op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, JEANSPANJE zei:

Nog even dit.  IK begrijp uit vorig bericht van Stegisoft dat ik een ander apparaat zou moeten bijkopen.

Heeft hij idd niet gezegd: hij heeft je de link naar een NAS gegeven (en erbij verteld dat die nogal duur zijn) - da's dus iets anders dan: koop maar even een NAS :)

 

JeanSpanje,

 

'k zal het het nog even kort uitleggen:

 

Hoe maak ik (manueel) een systeembackup met EaseUS?

 

1. Klik op image.png.eb3b3cdf7a45f4a40260311307d37618.png

 

2 a: hier kies je de plaats waar jij je backup wil bewaren

2b: Hier kan jij de naam van je backup veranderen / zelf aangeven

2c: Hier kan je - als je het wil - een omschrijving (voor jezelf) geven van de gemaakte backup.

 

 

 

image.png.997bb0c1bfa98b34e6b85f8ef103a819.png

 

3: druk onderaan op Proceed

 

(en blijf gewoon ademen tot het gedaan is)

 

Enne: NAS: klik op 'Nas'  op mijn post van even hierboven (er stond alleen NAS in, dit was een link)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, JEANSPANJE zei:

 

 

De "file back up " heeft ongeveer +9 minuten geduurd maar "system back up" geeft een estimated remaining time van ongeveer 2 uur.  U zegde mij dat dit bij U slechts 15-20 minuten duurt.

Hoe lossen we dit laatste probleem op?

 

Het gaat hier om een gratis versie..... bij een betalende versie gaat alles wat sneller.

Maar je kan de snelheid waarmee de back-up gemaakt wordt hier zelf ook aanpassen.

Klik in het scherm waar je alle instellingen correct moet zetten voor de back-up gestart wordt op Back-up options.

 

2018-02-10_19h09_21.png.e91e8a40844657caf8a9ebb66aa6d99a.png

 

In het scherm dat dan volgt klik je op Performance.

Je kan kiezen tussen low- medium- High.

Wil je tijdens het maken van de back-up nog andere taken uitvoeren kies je best voor medium.

High vraagt het meest van je systeem.

Klik dan nog op Save.

 

2018-02-10_19h10_14.png.bca485deb35f8778249d921fc06fb8bc.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het precies zoals U gezegd hebt uitgevoerd in Medium maar toch duurt het "system back up" 2 uur ongeveer maar het is wel gelukt.

Beide backups zijn overgedragen op mijn externe disc en voor een totaal voor beide samen van 74 Gbytes.

Dit lijkt mij toch niet overdreven om die 2 uur tranfer tijd van system backup te verklaren.

 

Gebruikt U een beveiligde opslag met "username" en "password"?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, JEANSPANJE zei:

 

Dit lijkt mij toch niet overdreven om die 2 uur tranfer tijd van system backup te verklaren.

 

Gebruikt U een beveiligde opslag met "username" en "password"?

De gratis versie van easeus werkt een stuk trager en heeft minder mogelijkheden ( ik gebruik op 1 pc de gratis en op een andere de betalende, daarom zie ik het verschil)  als de betalende versie, ze moeten ergens hun geld vandaan halen he.

 

 

Beveiligede opslag met username en password gebruik ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij lijkt het veel te lang: ik gebruik ook de Free en op 15/20 min is mijn ssd met 90Gig gebruikt naar mijn hdd gezet...  (processor I5)

 

13 uren geleden, JEANSPANJE zei:

Gebruikt U een beveiligde opslag met "username" en "password"?

ik ook niet - waarom zou je het gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb volgende gedaan:  

2 verschillende back ups gemaakt van zowel file backup als system back.

In beide gevallen zijn volgende instellingen gebruikt:

1.  Op pagina 1 is aangevinkt "Include all contents referred to Reparse Point"  MOET DIT ZO?

2.  Full back up

3.  Performance: altijd ingesteld op MEDIUM (zoals U voorstelde) en LOW (network transfer speed).  Dit is ook conform Uw voorstel

Dan heb ik BACK UP 1 gemaakt met volgende instellingen : zonder schedule - zonder uername and password - zonder image reserve strategy-.

                                Tijdsduur van deze back up is ongeveer 9 minuten voor de file back up en 2 uur voor de system backup.  Totaal opgeslagen 74 Gb. Dit werkt in beisde gevallen om alles terug                                     te  zetten.

                BACK UP 2 gemaakt met volgende instellingen: Met schedule -MET username and password -Met image reserve strategy en ingesteld op 3 copies bewaren. (zoals U voorstelde).

                              Die 2de back up loopt nog en ik zie het volgende bij FILE BACK UP.  De back up gebeurt in blokken en naarmate de blauwe transfer balk vordert verlengd steeds de estimated                                    time remaining (die is in knpisel 2 op 1uur 16 minuten.  (Zie knipsel 2)

 

Op dit moment is de file back up nog steeds op 1 uur en 10 minuten terwijl de blauwe vooruitgangs balk ongeveer van 25% naar 40% aan toont hoeveel er reeds gebackuppped is. (Zie knipsel 3)

Op mijn externe harddisc gebeurt het flikkeren van de vouruitgang van de back up in blokjes d.w.z opladen gedurende een bepaalde tij dan stoppen en weer opladen enz.  De hoogst estimated remaining time was ongeveer 1uur 16 minuten.

 

Ik weet nog niet of deze file back up (die dus een eeuwigheid duurt) ook gelukt is, maar ik laat dit U weten als die klaar is.  Hij is wel op het scheduled time gestart.

Wel is duidelijk dat de instelling Met Schedule + username and password + image reserve strategy VEEL TE LANG duurt.

Ik zal dan later proberen MET SCHEDULE - ZONDER username and password - MET image reserve strategy op 3 (aantal te bewaren back ups)

Ik hou U op de hoogte van mijn verdere bevindingen.  Het bericht over NAS heb ik gelezen maar doe er verder niets aan.

Mvgt

 

              

knipsel 3.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.