Ga naar inhoud

Avast Free antivirus bangmakerij?


Aanbevolen berichten

Ik gebruikte vroeger Avira maar kreeg vervelende onzichtbare vensters met reclames die ik niet kon sluiten (onzichtbaar) en begon nadien (na het verwijderen van Avira) Avast Free antivirus te gebruiken.

Daar valt me van op dat ze vaak waarschuwingen sturen om angst te wekken met de bedoeling andere producten van hen te kopen.

Ik snap wel dat dit vaak bij een gratis antivirus hoor, maar vandaag vond ik het er toch iets over. Of moet ik me toch zorgen maken?

Mijn draadloze netwerkverbinding, die ik al jaren gebruik, is beveiligd met een WPA2 sleutel toch kreeg ik de melding dat mijn internetverbinding niet beveiligd is. En dat verschillende zaken zoals, mails-chats,gegevens credit cards, e.a. gemakkelijk te achterhalen zijn. Ook het IP-adres zou zichtbaar zijn.

Daarbij kreeg ik het voorstel om via een VPN verbinding te werken en deze bij Avast te kopen, of zoiets.

Moet ik me zorgen maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Zonealarm Free geinstalleerd en krijg daardoor maar heel weinig van die Avast Free popups.

Tja, daar moet je dan wel zin in hebben...

 

In het algemeen kun je iig wel stellen dat de makers van gratis programma's vooral de onervaren gebruikers met zulke popups wel aan het twijfelen maken...

Waarom lijkt me wel duidelijk... dat ze de betaalde versie kopen.

Dus of u koopt de rust ... of u negeert zulke pop ups.... maar kunt het programma verder gratis gebruiken.

 

Maak in ieder geval minimaal 2 backups op twee verschillende externe harde schijven oid (dus email en foto's, pdfs, word en excel bestanden. alles wat u belangrijk vindt).

Mocht het een keer mis gaan, is er geen man overboord.

U kunt ook nog een systeem kopie van windows maken zodat bij een probleem niet alles opnieuw gedaan hoeft te worden, maar simpel de kopie terug gezet kan worden.

Hoe? Kijk eens naar de handleidingen sectie met bijdragen van mensen hier als droske.

aangepast door route99
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips :top:

Van mijn belangrijke documenten heb ik wel back-ups, dus daar maak ik me niet zoveel zorgen over.

Het was eerder het feit dat er in die melding die ik vandaag kreeg beweerd werd dat er toegang zou kunnen zijn tot mijn mailbox en en het idee daarbij dat mijn mails zouden kunnen verwijderd worden voordat ik ze lees.

Maar ook (en vooral) de vermelding dat er toegang zou zijn tot mijn bankverrichtingen dat mij zorgen baarde.

Ik vroeg me af of dit echt wel mogelijk is aangezien mijn internetverbinding versleuteld is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Tegenwoordig verzenden de gratis anti-virus programma's steeds meer reclame wat ook steeds dreigender is in de hoop van aankoop.

Kaspersky Free een nieuweling in de gratis versies is nog één van de rustigste met deze reclamen en staat goed als av aangeschreven: https://www.kaspersky.nl/downloads/thank-you/free-antivirus-download

 

Deze samen met de gratis versie van Malwarebytes verschaft je een goede bescherming, mocht je hier voor kiezen verwijder wel eerst goed de andere virusscanners.

En zoals aangegeven word zorg voor een goede back-up want je weet maar nooit, ook vooral je E-,mails, en adressen van de e-mails wat vaak vergeten word.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@supernikje Als aanvulling op wat abbs schreef: Je wilt gebruik maken van gratis antivirus, maar je hebt geen zin in reclame voor de betaalde versie? Je hebt ook geen zin in bangmakerij? Dat kan. Ik heb een aantal pc's. Op de meeste pc's gebruik ik als antivirusprogramma Panda Free: https://www.pandasecurity.com/netherlands/homeusers/solutions/free-antivirus/.

Meer informatie over Panda Free vind je hier: http://www.gratisvirusscanner-downloaden.nl/gratis-virusscanners/panda-cloud-antivirus/

Reclame voor de betaalde versie is in dat programma heel makkelijk uit te schakelen.

Na installatie staat het pictogram van Panda in het systeemvak (bij de klok). Rechtsklik op het pictogram van Panda en kies dan Panda Protection:

 

5a9fbc653f6e5-Panda_Protection.png

 

In het venster van Panda klik je op de menuknop. Die staat linksboven in dat venster. Kies dan Instellingen.

In de linker kolom moet Algemeen geselecteerd zijn. In het rechter paneel scrol je helemaal naar beneden. Zet dan de schuifjes op OFF achter:

  • Toon Panda nieuws
  • Relevant beveiligingsnieuws weergeven

Met een plaatje erbij:

 

5a9fbd9b63ab8-Panda_Protection-schuifjes

 

N.B.: Panda scant niet je e-mails. Maar als je een bijlage bij een e-mail opent, dan scant Panda die wel.

Bijlages waar ik mijn twijfels over heb, open ik niet meteen. Die sla ik op en laat ik dan eerst scannen door Virustotal, waar het bestand door circa 60 verschillende virusscanners onderzocht wordt.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, kweezie wabbit zei:

Je kan je beveiliging ook testen met ShieldsUp!.

Klik op de knop proceed onder het eerste kader.

image.thumb.png.8b543f940d5c9043084efef16e0d0484.png

 

Scroll dan even naar onder en klik op All Service Ports.

image.thumb.png.44a81e5b8981f35fd7b969e2860a7670.png

 

De test start automatisch en op het einde krijg je het resultaat.

Allemaal groene blokjes betekent dat je veilig bent.

 

 

 

Bedankt voor de link.

Ik heb de test gedaan en had vooral blauwe vakjes, een paar groen maar geen rode.

Ik vermoed dat dit oké is als er geen rode tussen staan? Of is blauw ook niet veilig?

De tekst (samenvatting) heb ik even gekopieerd en deel ik hier :




			
		
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de andere tips ook :top:

Ik ga deze week nog Avast er af halen en Kapersky installeren.

Hier las ik onlangs nog over dat het ook een betrouwbare antivirusscanner is. Nu ik hier nog eens bevestiging van krijg ben ik er gerust in om over te schakelen.

Vroeger gebruikte ik altijd Avira tot ik een onzichtbaar venster met reclame kreeg. Dat duurde even voordat ik doorhad dat het van Avira kwam want de eerste verschijnselen waren dat bepaalde plaatsen op mijn scherm niet meer reageerden wanneer ik er op klikte.

Tot ik -door op bepaalde plaatsen te klikken- terecht kwam op een webpagina van Avira om ook iets op te dringen.

Het eerste venster kon ik nooit sluiten aangezien het onzichtbaar was en dus aan het kruisje niet kon.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.