Ga naar inhoud

Update 1803


Theo2602

Aanbevolen berichten

Jammer dat het zo niet gelukt is. Je kunt natuurlijk een paar dagen of weken afwachten. Misschien dat het dan zomaar opgelost is.

 

Blijkbaar speel je graag Solitaire. Ik speel helemaal geen spellen, dus ken ik dat spel amper.

Mocht je na een paar weken Microsoft Solitaire Collection nog steeds niet kunnen gebruiken, dan weet ik nog wel een alternatief voor je.

De spellen die nu in Windows 10 zitten zijn wat anders dan de spellen die in Windows 7 zitten. Zo schijnt Solitaire in Windows 10 anders te zijn dan Solitaire in Windows 7.

 

Speelde je vroeger al Solitaire in Windows 7 en vond je dat spel leuk? Dan is het mogelijk om alle Windows 7 games te downloaden en te installeren in Windows 10.

Je hoeft ze overigens niet allemaal te installeren. Je kunt er ook voor kiezen om van dat Windows 7 pakket met games alleen Solitaire te installeren.

Op deze website vind je de handleiding en de downloadlink: https://winaero.com/blog/get-windows-7-games-for-windows-10/

 

Let op, klik op die website niet op onderstaande reclame:

 

5b03db7446fa1-reclame_op_Winaero.png

 

Dan krijg je een PC Repair Tool dat je niet nodig hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig, Theo!

Ik schreef al eerder dat Windows 10 op de achtergrond onderhoudswerkzaamheden uitvoert, en dat zoiets vooral gebeurt wanneer jij zelf niets doet op de computer. Ik neem aan dat dan ook de eigen apps van Windows 10 gecontroleerd en indien nodig gerepareerd worden. Dat lijkt nu gebeurd te zijn.

 

Hoe ik daarop kom? Ik ben vaak met 2 computers tegelijk bezig. Terwijl ik met de Asus pc bezig was, hoorde ik opeens dat de oude Dell desktop begon te loeien, een teken van hoog processorgebruik, terwijl hij alleen maar aan stond en ik er niet op bezig was. Ik opende dan Taakbeheer op de oude Dell en meteen viel het processorgebruik weer terug. De ventilator hoorde ik amper meer. Ik liet enkel Taakbeheer open staan en ja hoor, na 10 minuten nam het processorgebruik weer toe. Ik keek naar de processen die voor het hoogste processorgebruik zorgden, en dat waren dan die achtergrondprocessen van Windows 10.. Soms was de 10 jaar oude Dell daar wel 20 of zelfs 30 minuten mee bezig. Daarna waren de controleprocessen blijkbaar afgerond, want dan viel het processorgebruik terug naar 0 tot 3 procent, wat normaal is als je zelf niets met de computer doet.

 

Bij mijn 5 jaar oude Asus pc is me dat nooit opgevallen. Die heeft een krachtiger processor met een minder herrie makende ventilator. Maar ook op die pc zullen diezelfde onderhoudswerkzaamheden gebeuren, ook al hoor ik dat niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat porrelaar zegt klopt helemaal.

Het kan zelfs zo zijn dat Windows na een tijdje uw computer weer opstart zonder dat jij dat weet.

Mijn computer zet ik altijd in slaapstand als ik niks met de computer doet en zie je dat de computer soms opnieuw is opgestart.

 

In uw geval is er een grote update gebeurd en dan is het best mogelijk dat er bepaalde dingen niet goed werken en dat wordt dan doorgezonden naar Microsoft

Vroeger in Windows 7 kreeg je een melding om te mogen te verzenden maar dat is nu niet het geval meer.

Indien er dan veel computer met vergelijkbaar bug foutje dan zal Microsoft programmeur een oplossing zoeken.

 

Geen enkel Windows is nooit bug vrij.

In de periode van Windows 7 waren er maar liefst 700.000 bug fouten maar weinig mensen merken dat.

Windows 10 is beter geworden maar er zitten daar ook heel veel bug fouten en dat is normaal want het is in feite een nieuwe Windows.

Bug fout is een fout in de code

Maar er kunnen snel een veiligheid code onmiddellijk worden uitgevoerd indien dat echt nodig is.

Dat was onlangs gebeurd waar zowat niemand op de hoogte was of gemerkt had doch de media had er veel over geschreven.

In Windows 7 was dat 1 keer per maand.

Daarom ben ik forse voorstander om Windows 10 te gebruiken dat veiliger en handiger dan Windows 7 of 8

Hopelijk dat veel mensen toch doen want anders zal men achterlopen met nieuwe Windows zal Windows 11 of wat het mogen heten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.