Ga naar inhoud

Update 1803


Theo2602

Aanbevolen berichten

Versie 1803 van Windows 10 is zowel voor Windows 10 Pro als voor Windows 10 Home.

Het is niet zo bijzonder dat die update nog niet is binnengekomen op de laptop van je vrouw.

Nieuwe versies van Windows 10 worden gefaseerd uitgerold. Dat betekent dat niet iedere Windows 10 computer deze nieuwe versie op dezelfde datum zal ontvangen. Daardoor zouden de servers van Microsoft namelijk overbelast raken. Het kan 2 tot 3 maanden duren voordat alle Windows 10 computers die nieuwe versie van Windows 10 spontaan aangeboden hebben gekregen via Windows Update.

 

Het is ook niet erg dat die nieuwe versie van Windows 10 nog niet op de laptop van je vrouw staat. Ik ga ervan uit dat op die laptop nu versie 1709 van Windows 10 staat. Die versie is gewoon veilig, want iedere versie van Windows 10 wordt 18 maanden lang voorzien van beveiligingsupdates.

Versie 1709 zal nog beveiligingsupdates krijgen tot 9 april 2019.

Hier kun je nalezen tot welke datum de versies van Windows 10 die tot nu toe zijn verschenen, beveiligingsupdates krijgen (of kregen): https://support.microsoft.com/nl-nl/help/13853/windows-lifecycle-fact-sheet

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Theo2602 zei:

voor windows staat er als datum 26 mei

Dat betekent niet dat de gehele map Windows voor het laatste gewijzigd is op 26 mei. De map Windows bevat veel bestanden en mappen. De datum 26 mei toont de laatste wijzigingsdatum voor 1 of meer bestanden uit die map Windows.

Open de map Windows maar eens en klik dan op de kolomnaam 'Gewijzigd op', zodat de meest recente bestanden bovenaan staan. Die bestanden hebben als wijzigingsdatum 26 mei. Alle andere bestanden zullen ouder zijn.

Bij mij staat achter de map Windows: Gewijzigd op 3-6-2018. De datum van vandaag dus. En als ik morgen de Verkenner open, dan zal achter de map Windows de datum van morgen staan: 4-6-2018.

Dat komt omdat 1 programma dat op mijn pc staat, iedere dag een nieuw bestandje in de map Windows aanmaakt of wijzigt. Niets om me zorgen over te maken.

 

De map windows.old is bij mij al lang verdwenen. Dat gebeurt meestal na 10 dagen, maar het kan ook wel 12 of 14 dagen duren. En soms verdwijnt de map windows.old niet in een keer, maar wordt hij eerst geleegd, zodat er enkel nog wat lege mappen in over blijven. Pas later wordt de map windows.old dan in zijn geheel verwijderd door Windows 10.

Hoe groot is bij jou nu de map windows.old? Even rechtsklikken en Eigenschappen opvragen, dan weet je het...

 

Je mag intussen die map windows.old wel verwijderen. Dat kan niet via rechtsklikken > Verwijderen. Gebruik daar deze handleiding voor: https://www.gratissoftwaresite.nl/snel-ruimte-vrijmaken-10-20-gb-na-windows-10-upgrade

Wanneer je een vinkje zet voor Vorige Windows-installatie(s), zal ook windows.old verwijderd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.