Ga naar inhoud

Update 1803


Theo2602

Aanbevolen berichten

Als je nu al problemen ondervindt met versie 1803, dan zou je nog terug kunnen naar versie 1709 (= de vorige versie).

Wanneer je windows.old verwijdert kan je niet meer terug. Aan jou de keus.

 

Ik heb versie 1803 op 2 van mijn pc's geïnstalleerd op 2 mei 2018. Op de ene pc heb ik Windows.old laten verwijderen (ik zal zo uitleggen hoe), maar op de andere niet. Toch is ook op die andere pc windows.old nu verdwenen. Daar hoefde ik helemaal niets voor te doen. Dat regelt Windows 10 zelf.

 

Sinds versie 1803 heeft Windows 10 ook een andere manier om je computer op te ruimen, waarbij je ervoor kunt kiezen om ook 'Vorige Windows-installatie(s)' te laten verwijderen. Een makkelijke manier, vind ik. Die nieuwe manier heet "Nu ruimte vrijmaken". Op de volgende website wordt uitgelegd hoe je dat kunt doen: https://www.gratissoftwaresite.nl/snel-ruimte-vrijmaken-10-20-gb-na-windows-10-upgrade

 

Stegisoft raadt aan om de map SoftwareDistribution te legen. Dat moet je alleen doen wanneer je problemen ondervindt met Windows Update. Geen problemen met Windows Update? Dan laat je de map SoftwareDistribution met rust.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet ik jullie nu een degen geven voor een duel? :(

Ik wil helemaal niets veranderen, maar als kenners mij zeggen dat dit moet doe ik dat. Maar als er twee, of meer, elkaar tegenspreken is dat niet plezant.

Overigens terug gaan naar de vorige versie? Dan blijft hij daarna toch steeds opnieuw die update doen, en als je die niet doet, komen er waarschijnlijk ook geen andere updates meer.

aangepast door Theo2602
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, ik ben niet zo'n vechtersbaas. Stegisoft geeft zijn mening en ik gaf de mijne. Ik begrijp dat dit voor jou verwarrend is: wie moet jij nu geloven?

Nogmaals: het legen van de map SoftwareDistribution kan nuttig zijn wanneer je problemen ondervindt met Windows Update, maar als je daar geen problemen mee hebt, dan laat je die map met rust.

Wanneer het nodig zou zijn dat die map steeds weer geleegd wordt, dan zou Microsoft wel regelen dat dat automatisch gebeurt.

Stegisoft helpt vaak mensen die problemen hebben met Windows Update en dan kan zijn advies om de map SoftwareDistribution te legen heel nuttig zijn. Het legen van die map is daardoor misschien in zijn systeem/denkwijze gekropen. Daar kan ik me wat bij voorstellen. Ik heb het ooit ook wel eens gedaan bij een pc die problemen had met Windows Update, maar het hoeft geen standaard handeling te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal zegt men toch altijd: als het werkt blijf er af. Nu alles werkt niet, want Microsoft Solitair Solutions werkt dus niet op de desktop, wel op de laptop. Als dat niet betert na enkele dagen, zal ik misschien het verwijderen en dan terug installeren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, Theo2602 zei:

Maar er komt dat dit product geinstalleerd is.

Verschijnt die melding ook wanneer je Solitaire eerst verwijderd hebt?

 

5b02d059cbd2d-solitaire_verwijderen.png

 

En natuurlijk kun je eerst nog een paar dagen afwachten. Op de achtergrond voert Windows 10 onderhoudstaken uit. Dat gebeurt automatisch en vooral wanneer jij niets doet op je computer, maar het ding wel aan staat.

Zo weet ik me nog te herinneren dat op een van mijn pc's na de upgrade van Windows 7 naar Windows 10 een aantal nieuwe apps van Windows 10 in het Engels waren. Ik deed daar niets aan en na 2 weken waren die apps opeens in het Nederlands.  Ik noem dat maar 'de wondere wereld van Microsoft'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Theo2602 zei:

Maar als er twee, of meer, elkaar tegenspreken is dat niet plezant.

Goed lezen is blijkbaar ook een kunst :)

 

Eigenlijk spreken deze twee zaken mekaar nièt tegen:

Op 20-5-2018 om 08:59, stegisoft zei:

28 GB  is enorm veel ruimte.

Zolang uw Windows goed werkt kan je dat verwijderen want dat heeft dan totaal geen nut meer.

 

Gelezen? >> zolang uw Windows goed werkt

 

2 uren geleden, porrelaar zei:

Als je nu al problemen ondervindt met versie 1803, dan zou je nog terug kunnen naar versie 1709

'Als je nu problemen ondervindt'  >>> dan zou je enz.

 

Even toch maar duidelijk op een rijtje:  Als je windows goed werkt, kan die Windows.old weg, als die niet goed werkt kan (herhaal: kàn) je terug naar de 1709  :-)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.