Ga naar inhoud

Icoontjes zijn praktisch allemaal dezelfde


AsjePc

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Mijn icoontjes van bestanden en applicaties zijn er sinds kort heel raar uit. Het logo van Spotify zie eruit als een groene bol met een fotobestand erin.

Een screenshot maakt het misschien duidelijker:

image.thumb.png.df58ea120d1ffa38973812e626c6e28a.png

 

Zoals u kan zien zijn vele icoontjes nu dezelfde. Ik dank u voor uw tijd en hulp!

Mvg,

Jonas

Link naar reactie
Delen op andere sites

vage problemen in w10 altijd eerst te lijf gaan met: ga start - afsluitmenu - optie 'opnieuw opstarten'

anders: rechtsklik op een lege plaats in je bureaublad en kies voor "vernieuwen".

anders: Open je c partitie in verkenner, "beeld", vink "verborgen items" aan.

ga naar de map C:\Gebruikers\gebruikersnaam\AppData\Local\IconCache.db

verwijder "IconCache.db" en herstart je pc via de in de eerste regel omschreven wijze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, AsjePc zei:

Zoals u kan zien zijn vele icoontjes nu dezelfde.

Normaal zie je een miniatuur van de afbeelding, maar jij ziet bij de png bestanden geen miniatuur, maar het pictogram van de app Foto's. Blijkbaar is de app Foto's op jouw computer ingesteld als standaard fotoviewer.

Doe eerst wat falstring schreef. Wanneer dat niet helpt, doe je het onderstaande:

 

Open de Verkenner

Klik in de menubalk van de Verkenner op Beeld.

Klik dan op Opties (staat helemaal rechts)

Het venster Mapopties wordt geopend. Klik in dat venster op het tabblad Weergave.

Er mag geen vinkje staan voor "Altijd pictogrammen weergeven, nooit miniaturen".

Staat dat vinkje er wel? Haal het dan weg. Klik daarna onderaan in dat venster eerst op Toepassen en tenslotte op OK.

 

Met een afbeelding ter illustratie:

 

5b2f787ea37db-Mapopties_pictogrammen-min

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Falstring. Jammer genoeg heeft uw bericht geen oplossing geboden. :(

Porrelaar, uw bericht heeft de foto's al weer in orde gekregen. Nu zou ik graag weten hoe ik dit nog in orde krjjg.

image.png.21327413ebc808c33d835914a7e6cf99.pngimage.png.993d8c76cd521607576e59d7ef0eb995.pngimage.png.ac902fa4450ed7ec1814d2cdf234d20c.png

Bij foto 1 ziet u het spotify logo dat niet meer werkt, bij logo 2 het Roblox logo van de app. Bij foto 3 geeft hij geen camera icoon weer, hetzelfde voor edge en staat er opeens "apps0"?

Edit: Het is standaard bij elke "Trusted microsoft store app" dat het logo kapot is.

Bedankt voor jullie antwoord,

Jonas

aangepast door AsjePc
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat iconen van programma's verdwijnen is een typisch en bekend Windows verschijnsel. Ik maak het regelmatig mee en doe dan gewoon een "Iconfix". Dat gaat ultra-simpel.

 

Ik weet niet of hier een .bat-bestand mag worden aangeboden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Leono zei:

Ik weet niet of hier een .bat-bestand mag worden aangeboden.

Als het is om anderen te helpen, mag je alles aanbieden ;)

Ik weet niet of een .bat bestand aanvaard wordt door de forumsoftware maar je kan altijd proberen.

Indien het niet lukt, maak er dan een .txt van en bied het dan aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je klikt op deze IconFix.bat gaat er een opdrachtprompt venster open.

 

Dan wordt er gevraagd: druk op een willekeurige toets. De Windows Verkenner wordt afgesloten en start daarna vanzelf weer op. En dan zijn de iconen weer terug.

 

Bij mij staat het bestand altijd klaar in de map "Draagbaar" (portable software).

 

IconFix.bat

aangepast door Leono
Link naar reactie
Delen op andere sites

@porrelaar Ik heb dit met elke windows store app. Doe ik dit dan met elke app?

 

@Leono Dankuwel voor uw reactie. Ik heb het .bat bestand uitgevoerd, herstart maar zonder resultaat...

 

Mvg,

Jonas

P.s. Ik heb ook al via het cmd geprobeerd zoals hier vermeld staat, echter ook zonder resultaat:

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-win_cortana-winpc/windows-10-search-displays-windows-store-apps-with/c97e671e-496e-4f36-b662-860bb376f11b

 

Ik wil jullie allen nogmaals bedanken voor de hulp! Yes, we can! :D

 

aangepast door AsjePc
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.