Ga naar inhoud

Foutmelding


lowie12

Aanbevolen berichten

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dag stegisoft,

Het is na het binnenhalen van de update besturingssysteem 17134.319 dat ik problemen heb met de scf  /scannow  opdrachtprompt  de updates staan op mijn computer ik heb geprobeerd om via herstelpunt terug te gaan naar vorige besturingssysteem maar dat lukt niet ,

Groeten Lowie12

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had je uitgevoerd wat ik vroeg?

Uw update versie heb ik nog niet ontvangen.

Maar dat betekend niet dat er binnenkort geen nieuwe update komt omdat er meerdere mensen hetzelfde hebben als jij.

Dat is sfc /scannow niet kan doen is opzicht totaal geen probleem.

Zoiets is alleen nodig als je ergens een probleem hebt met het systeem

Werk alles goed dan laat je ook zo.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je schijnt iets van computers te kennen. Zelf zou ik die schijf uitbouwen en via een SATA/USB adapter ze aan een andere pc hangen.

Op de andere pc kan je dan in een cmd-prompt het volgende uitvoeren :

 

SFC /scannow /OFFWINDIR=remotedrive:\Windows /OFFBOOTDIR=remotedrive:

Voorbeeld

SFC /scannow /OFFWINDIR=F:\Windows /OFFBOOTDIR=F:\

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lowie12 Dit lijkt een vervolg op een ander topic van jou dat je plaatste op vrijdag 21 september:

Bijna een week geleden installeerde je die update al. Of probeerde je hem toen enkel te installeren, maar lukte dat niet?

 

Update KB4458469 kwam oorspronkelijk uit op donderdag 20 september, maar lang niet iedereen kreeg die update spontaan via Windows Update.

Daarom mijn vraag aan jou: hoe kwam jij op vrijdag 21 september aan die update? Er zijn 3 mogelijkheden:

1. Je kreeg hem spontaan aangeboden en merkte dat er een update was, toen jij je computer uit wilde zetten

2. Je gaf zelf Windows Update opdracht door te klikken op de knop Naar updates zoeken.

3. Je haalde die update zelf op via de Microsoft Catalogue.

 

Dan nu mijn verklaring waarom die vraag zo belangrijk is.... Er zat een fout in KB4458469 die op 20 september beschikbaar werd gesteld. En die fout zorgde bij sommige computers voor problemen. Ik had gelezen dat die update beschikbaar was, maar vreemd genoeg kreeg ik hem niet aangeboden, ook niet wanneer ik zelf klikte op Naar updates zoeken. Dat was voor mij een teken dat die update teruggetrokken was door Microsoft.

 

En mijn vermoeden klopt. Gisteren is er een nieuwe versie van KB4458469 uitgekomen. Het KB nummer is precies hetzelfde. Dat er toch een verschil is kun je zien wanneer je winver uitvoert: Klik op het vergrootglas dat naast de start knop staat; type winver en druk op Enter.

Wanneer je de eerste versie van KB4458469 hebt geïnstalleerd, dan staat er te lezen:

Versie 1803 (build van besturingssysteem 17134.319).

Wanneer je echter de tweede (verbeterde) versie van KB4458469 hebt geïnstalleerd, dan staat er te lezen:

Versie 1803 (build van besturingssysteem 17134.320).

 

Dat het om een nieuwe versie van KB4458469 gaat, staat ook hier: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4458469/windows-10-update-kb4458469

Daar lees je: "Note This update has been re-released because of a missing solution. If you installed build 17134.319, please install this newer version of OS build 17134.320."

 

Het kan zo zijn dat jij nu steeds probeert om de eerste (foute) versie van KB4458469 te installeren en dat dat niet lukt bij jou vanwege de fout die erin zit.

De oplossing is dan: de service van Windows Update en de BITS service stoppen en daarna de map met de Windows Update bestanden opschonen.

Nadat je dat gedaan hebt, zet je de BITS service en de Windows Update service weer aan.

Je zult dan de nieuwste versie van KB4458469 binnenkrijgen en die kun je hopelijk wel installeren zonder foutmeldingen.

 

Hoe je dat allemaal doet wordt hier beschreven (wel in het Engels): https://howtofixwindows.com/windows-10-update-failed-to-install-version-1803/

 

Het is even wat werk, maar dan heb je ook wat... ;)

 

 

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.