Ga naar inhoud

Canon: huismerk inktcartridges


Passer

Aanbevolen berichten

Canon brengt steeds nieuwe types printers (all-in-ones) op de markt en dan blijken de cartridges ook gewijzigd te zijn. Het duurt dan even voordat de huismerken ook voor die nieuwere printers weer passende cartridges hebben. Canon (en alle andere fabrikanten van printers) doet dat omdat de winst niet van het apparaat zelf komt, maar van de verkochte inkt.

Is de inkt van Canon beter dan die van de huismerken? Daar valt over te twisten en dat gebeurt dan ook. Mijn mening: als je zelf foto's wilt gaan afdrukken, dan geeft de inkt van de printerfabrikant vaak het beste resultaat.

Wanneer je geen foto's afdrukt, dan kun je vaak best inkt van huismerken gebruiken.

 

Mijn Canon Pixma MP610 is intussen ruim 10 jaar oud. Ik print al jaren zelf geen foto's meer, dus gebruik ik ook al vele jaren geen echte Canon inkt meer, maar inkt van huismerken. Er is inderdaad een groot prijsverschil met echte Canon inkt.

Ik heb goede ervaringen met de huismerkinkt van Go4Inkt: https://www.go4inkt.nl

En met de huismerkinkt van Sneltoner: https://www.sneltoner.nl/

Kan het nog goedkoper? De filialen van de Action hebben ook huismerkinkt voor Canon printers, maar niet voor mijn type Canon.

Ik heb ook een keer supergoedkope cartridges in Duitsland besteld (ongeveer 1 euro per stuk), maar dat was weggegooid geld. De printer herkende ze niet; ik kon ze dus niet gebruiken.

Als ik weer inkt nodig heb, dan kijk ik op dat moment wie het goedkoopst is: Sneltoner of Go4Inkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De prijs is inderdaad veel minder, maar ik ondervind toch vaak dat ze bv minder lang meegaan, hoewel er op staat dat er meer in zit. Het is een blijft een schande, dat een nieuwe printer, met begin cartridges, maar zoveel kost als de vervangingscartridges. En blijkbaar kan niemand daar iets tegen doen, hoewel de printer, volgens mij, toch onder de prijs van de kost wordt verkocht. En dat mag eigenlijk niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al vele, dacht een 6-tal Canon inktjet-printers versleten!

Steeds problemen met verstopte spuitmonden, reiniging -tig keren uitvoeren omdat ik vrij weinig print.

Na een tijdje "printkop" niet meer te herkennen - plaatst printkop ????

Bij alle printers "huismerk" inkt (met chip!) gebruikt , aangekocht bij https://www.tonershop.be/ en is steeds goed gegaan.

Nooit hebben de printers er bezwaar tegen gemaakt dat ik géén originele inkt gebruikte.

Maar ik was dat vele gesukkel van reinigen en printkoppen uitlijnen meer dan k...beu.

 

Op 1 september 2017 een all-in-one laserprinter Samsung Xpress SL-C480FW aangekocht.

 

ScreenShot027.jpg.117631d05851d83048c28d9b20363bed.jpg

 

Kostte wel wat maar de 4 kleuren toners zijn steeds bij aankoop voor 50% gevuld.

Doordat deze met poeder werkt heb ik veel minder verlies tegenover de inkt.

Nu momenteel is mijn toner zwart nog voor 7% gevuld en de toner geel voor 12%, de ander twee kleuren toners nog voor 35% poeder aanwezig !!!

En na zowat 1 jaar en 8 maanden heb ik buiten de aankoopprijs nog géén kosten gehad aan toners.

Ik weet het, de aanschaf van nieuwe toners kost ook weer wat maar toch heb ik me al een "origineel" multipack (4kleuren) aangeschaft via de goedkoopste op dat moment https://www.inktweb.nl/

 

ScreenShot031.jpg.6fec44ff66ed0e8152f1c5e1cd4cf844.jpg

 

Zoals je wel merkt ben ik zeer tevreden over dit toestel.

 

Dit toestel is niet geschikt om foto's af te drukken, doe ik trouwens niet en indien nodig ga ik even langs 't "Kruidvat".

aangepast door Calvus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was vergeten onderstaande in te lassen in mijn vorige berichtje. :blush:

 

Is dit de eerste in de rij en volgen de anderen ook?

 

Huismerk-inkt werkt niet meer op HP-printers door firmware-update.

 

Bezitters van bepaalde HP-printers merken op dat hun huismerk-cartridges ineens niet meer werken.

Dit nadat door HP een nieuwe firmware-update voor de apparaten is uitgerold, zo meldt inkt-webshop 123inkt.nl.

 

 

Het betreft 25 verschillende modellen uit de HP OfficeJet-serie. Updates worden in principe automatisch geïnstalleerd.

In dit geval volgt daarop een foutmelding bij het gebruik van huismerk-cartridges. 'Een of meerdere cartridges lijken te zijn beschadigd', leest de boodschap. 

Wie automatische updates heeft uitgeschakeld, krijgt alsnog een melding binnen dat er een update beschikbaar is.

Maar gebruikers hebben dan wel nog de keuze de installatie ervan uit te stellen. 

 

Lees hier meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk voor mijn Canon PIXMA MG7550 met het huismerk van 123inkt en ben daar zeer tevreden over.

Mijn eerste printer was een HP. Koop ik nooit meer o.a. omwille van de inkt.

Ik ken ook mensen die miserie hadden met Epson printers omdat de huismerk cartridges niet aanvaard werden (chip probleem).

 

3 uren geleden, Calvus zei:

Bezitters van bepaalde HP-printers merken op dat hun huismerk-cartridges ineens niet meer werken.

Dit nadat door HP een nieuwe firmware-update voor de apparaten is uitgerold, zo meldt inkt-webshop 123inkt.nl.

Daarom raad ik aan nooit een firmware update uit te voeren zolang de printer werkt zoals het hoort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik ervaring met 123inkt maar ik moet zeggen dat wat men daar vermeld en wat je effectief afdruk helemaal niet overeenkomt.

 

Ik koop sinds een paar jaar bij printabout.be en dat is echte inhoud wat men vermeld.

Telkens als inkt op is kijk ik naar hoeveel pagina daarmee afgedrukt is en op basis daarvan koop ik.

Bovendien moet je altijd opletten welke inhoud er is want prijzen kunnen verschillende op basis van inhoud.

Bij huismerk van die printabout.be heb ik nooit problemen mee gehad.

En rood is rood en dat is niet altijd het geval.

 

Ik moet wel zeggen dat wat Droske vermeld: gutdrucken.de dat de prijzen wel erg goedkoop is doch geen ervaring mee.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een poging tot samenvatting (het gaat dus over Canonprinters:

 

- Zwart/wit kan met huismerk, foto's afprinten best met Canon-zelf (Porrelaar)

- ondanks méér inhoud zijn ze sneller leeg (Theo2602)

- problemen met verstopte spuitmonden  (Calvus) - ik veronderstel dat je hier het huismerk bedoelde? - maar hij print ook zelden

- geen protesterende/weigerende printer bij het gebruik van een huismerk (Calvus)

- Droske gebruikt ook een huismerk en ondervindt geen nadelen (wat betreft die software bij updates, die dan niet-originele cartridges weigert las ik ook al ergens - alleen voor HP ? ?)

- Stegisoft gebruikt ook een huismerk en is ook tevreden wat betreft de afdruk - echter: aangegeven afdrukbare pagina's klopt niet altijd!

   (ook opletten op de hoeveelheid inkt per cartridge!)

 

Tot hiertoe gebruik ik steeds de originele Canon-inkt - hier een overzichtje van onlangs:

(waar een x-je staat: daar noteerde ik toen de prijs nog niet van - waar geen totaalprijs staat)

 

                   image.png.2e6c39d07e0a3e71d52c7e645c67f72c.png     

 

Mijn ervaring met sneltoner.nl (maar dus slechts éénmaal een bestelling geplaatst):

- levering gratis en de (werk)dag na de bestelling

- huismerk is nog 1/3 goedkoper (rond de 6€ in mijn geval - Pixma MG5350)

- ze hebben een zeer grote keuze zowel wat merken betreft, als wat types printers betreft (toch bij Canon - andere merken keek ik niet na)

- bestelling en levering voor Nederland en België
 

Wat ik verder nog las (op het net):

- zwart/wit: kan met huismerk, voor kleur (foto's) gebruik je best het originele merk (= zelfde ervaringen als Porrelaar)

- misschien handig voor wie huismerken gebruikt: bij sommige huismerken is een zelfklevend chip. Als je die bij houdt, kan je er zonder chip kopen en die erop kleven - zou weer 3€ schelen...

- printers zouden onder de prijs verkocht worden, ze maken toch het meest winst op de inkt

 

Anders nog iemand met ervaring/bedenkingen wat betreft Canon-printers?

image.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

printers zouden onder de prijs verkocht worden, ze maken toch het meest winst op de inkt 

Dit is alleen zo bij zeer goedkope printers.

Zelf heb ik een vrij dure versie MB5450 en een goedkope laser printer LBP7100CN van Canon.

Ze werken al jaren prima met goedkope inkt en toners.

Ook die toners gekocht bij Sneltoners.nl werken prima zonder lekken.

 

Ik heb nog nooit spuitmond zuiver gemaakt en toch moet ik weinig afdrukken.

Wel heel snel inkt wisselen zonder te happeren.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.