Ga naar inhoud

Paswoord laptop gekraakt


Hulp gevraagd

Aanbevolen berichten

@ porrelaar Terug hartelijk dank hiervoor. Ik heb ook niet veel ervaring met  het veranderen van de bios.  Momenteel zie ik in de Bios slechts 1 optie staan om te booten namelijk de Windows boot manager. Ik veronderstel dat dit anders zal zijn van zodra die dvd gemaakt en geplaatst is. Ben ik correct? 

DSC_0001.JPG

aangepast door Hulp gevraagd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed van wel, maar ben er niet zeker van.

Proberen maar.
 

Ik heb zelf geen Samsung laptop. Wel twee desktop pc’s van andere merken. Op beide pc’s staat het dvd-station bovenaan in de opstartvolgorde. Bij aanzetten van die desktops zal dus altijd eerst gecontroleerd worden of er een opstartbare cd of dvd in het dvd-station zit. Zo ja, dan start de pc op van die cd/dvd. Zo niet, dan zal Windows 10 opstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@p38cyq Wanneer men hier geen hulp wil bieden wat komt men hier dan doen? Kan mij moeilijk voorstellen dat er nog nooit gelijkaardige vragen zijn gesteld op dit forum. Wil men dan dat iedereen voortaan aankoopbewijzen voorlegt van de toestellen waarmee men problemen heeft? Wat is het volgende: de vraag om het bewijs dat men effectief dat probleem heeft? 

Wanneer ik mijn laptop in een professionele shop ter herstelling zou binnensteken dan zal er waarschijnlijk geen haan naar kraaien. Gelukkig zijn er hier wel nog personen die willen helpen ook al is de oplossing voor leken zoals ik redelijk omslachtig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Hulp gevraagd zei:

Wanneer men hier geen hulp wil bieden wat komt men hier dan doen?

Ik wil hier toch even op ingaan, wij als forum zijn ook gebonden aan regels.

Het forum word ook in de gaten gehouden en wij kunnen zelf uit de lucht gehaald worden.

Wij kunnen niet zien vanachter een toetsenbord  of het om een eigen of gestolen pc.

In het verleden is dit al eens fout gegaan en de goede moeten onder de kwade leiden, ik hoop dat je hier enig begrip voor op kan brengen.

Wij kunnen ook jou frustratie begrijpen maar lees de forum regels maar eens door: https://www.pc-helpforum.be/topic/43625-forumregels/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan niets anders doen dan @abbs  en de forum-rules van PCH gelijk geven.

Zelf al jaren aktief in computer forensics trek ik mijn wenkbrauwen op als ik jouw argumenten lees :

 

- Via WiFi werd mijn laptop gekraakt. WiFi heeft hier eigenlijk weinig me te maken?

Bij het opstarten werkte plots mijn paswoord niet meer. Dit is inderdaad mogelijk, maar meestal enkel als men het onjuiste paswoord ingeeft.

- Bovendien heb ik geen toegang meer tot de Windows paswoordherstel. Dit werd ook geblokkeerd. Hij vraagt telkens naar een usb stick. Dit is geheel correct in het geval men zijn paswoord niet meer kent. 

- men heeft een soort software bovenop Windows 10 gezet. Hoe weet je dat? Over welke software zou het dan gaan? Jouw antwoord impliceert trouwens een ander OS?

- wanneer men zeer vertrouwelijke mails wijzigt om jouw handelingen te sturen (en daarna de mail terugzet naar de originele versie maar daarbij fouten maakt) of mails wijzigt en u daarbij lichtjes belachelijk maakt,... + nog een paar andere waar ik hier veiligheidshalve niet zal op doorgaan. Met alle respect, maar deze argumentatie lijkt mij compleet onjuist en ongeloofwaardig. 

- Blijkbaar heeft men ondertussen alle informatie bekomen die men wou hebben en vond men het gewoon leuk om tot een laatste stap over te gaan namelijk volledige blokkering. Ook deze argumentatie is compleet onlogisch; zelfs in het geval van Ransomware wordt het opstarten van je pc/laptop niet verhinderd. 

 

Tenzij je alsnog kunt bewijzen dat de laptop jouw eigendom is (je kan mij hiervoor een PM sturen, maar let wel dat ik dit eerst zal voorleggen aan een Mod, in dit geval @abbs. 

 

Sorry, maar het is niet anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zie je maar, Hulp Gevraagd, dat p38cyq dit alles niet zo maar gezegd heeft. Als mods moeten we een zaak langs alle kanten gaan bekijken en ons goed gaan informeren alvorens een besluit te gaan nemen... Abbs vertelde ook al iets in die aard.

 

@ Hulp Gevraagd: we zijn hierover ondertussen 'achter de schermen' even aan het overleggen. Je hoort er nog wel van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.