Ga naar inhoud

laptop valt uit!


agie

Aanbevolen berichten

Agie, werk aan de winkel: hier (<klik!) staat het probleem met mogelijke oorzaken (geheugen brak, schijf is het aan het begeven, virus) beschreven met enkele tekstjes om de oorzaak op het spoor te komen.

Probeer die eens uit? Breng dan verslag uit, dan weten mensen al in welke richting ze nog wel of niet meer moeten gaan zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Problemen met stoppen, bevriezen en opnieuw opstarten oplossen tijdens het opstarten van Windows:

Herstart gedaan en dat ging goed( iets trager) zonder melding

 

Windows 10 of Windows 8 automatisch herstellen:

Kreeg melding zie bijlage  ( nieuwe start1,2 )

 

Batterij eruit enkele minuten eruit gehaald.

 

Malware uitgevoerd- geen malware.

 

 

Ik weet nog niet wat het resultaat kan zijn en wacht dat verder af. Ik heb de mogelijke oplossingen eruit gehaald die ik kan uitvoeren maar eerlijk gezegd verdwaal ik op de site die is gegeven en hoop dat de uitgevoerde dingen het probleem hebben opgelost. 

 

Nieuwe start 1.JPG

Nw start 2.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

euh Agie,  ik sta hier even wat te kijken: op die site is sprake van controle van de geheugenreepjes, van de kabels, controle van de werking van het geheugen, testen van je harde schijf en een virusscan laten lopen.

In jouw antwoord merk ik andere dingen die daar niet vermeld staan.

Waar ben je mee bezig geweest?  (want opgelet: je eerste plaatje is er een van een herinstallatie van windows, je tweede (dat gelukkig niet kan doorgaan) geeft je de mogelijkheid om van windows 10 terug naar de 8 of de 7 te gaan - en 'k denk dat dat toch niet je bedoeling was?

 

Maar ondertussen merkte ik dat je het over een laptop hebt, dus sommige dingen (geheugenreepjes nakijken, kabels inspecteren of ze goed zitten: dat komt hier dus niet ter sprake.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke... de verwezen site is voor mij toch te moeilijk en durf zomaar niet alles uit te voeren en als leek verdwaal je op die site .

Kan ik verder nog iets doen? Als het mogelijk is graag ondersteuning bij het uitvoeren van de stappen die ik moet volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, geen probleem.

 

Wat die site allereerst zegt: Aangezien de meeste kernpaginapagina-fouten worden veroorzaakt door slechte geheugenmodules of (slechte) harde schijven, houdt de oplossing meestal in dat het defecte onderdeel wordt gelokaliseerd en vervangen.

Vertaald: zo'n foutmelding ligt meestal aan een hardware fout (hardware = dingen die in je computer zitten), in dit geval ligt het meestal aan een slecht geheugen of een slechte harde schijf

Soms is het ook te wijten aan een virus.

 

Voor we dus verder gaan:

a. je laptop is toch ouder dan 3 jaar?  (want anders kan je hem bij hardwarefouten beter terugbrengen want dan valt hij nog onder waarborg)

b. Welke antivirus heb jij op je systeem  EN : is je laptop mogelijk sinds een tijdje trager aan het worden?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja...mijn laptop is ouder dan , ik dacht zelfs nabij 6-7 jaar .Dus de garantie periode is voorbij.

Mijn antivirus is AVG. en Ziggo safe oneline

Alleen het opstarten is ietsjes trager maar het probleem is dat ik af en toe ineens de foutmelding krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, agie zei:

Mijn antivirus is AVG. en Ziggo safe oneline

Je gebruikt twee antivirusprogramma's tegelijkertijd. Dat is niet verstandig. Deze programma's zullen elkaar steeds controleren, waardoor je computer trager gaat werken. Gebruik nooit meer dan 1 antivirusprogramma.

Je moet in ieder geval een van die programma's verwijderen: AVG of Ziggo Safe Online.

Nadat je AVG of Ziggo Safe Online verwijderd hebt, moet je de computer opnieuw opstarten.

Zelf zou ik beide programma's verwijderen. Daarna zal Windows Defender (het eigen antivirusprogramma van Windows 10) de bescherming automatisch overnemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziggo safe online biedt( gratis )  bescherming vooral wanneer ik internetbankier ....voelt veilig aan maar  is defender afdoende? Is een antivirus niet nodig meer?

Als dat zo is en Ziggo online het probleem geeft  verwijder ik deze. AVG heb ik verwijderd.

aangepast door agie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.