Ga naar inhoud

laptop valt uit!


agie

Aanbevolen berichten

23 minuten geleden, agie zei:

EEn backup gemaakt

Hoe / waarmee heb je een backup gemaakt? Ik hoop dat je dat niet gedaan hebt met Windows Back-up, welk programma standaard nog aanwezig is in Windows 10. Dan wordt er namelijk een back-up gemaakt van de gehele harde schijf (inclusief Windows 10 en al je programma's) en dat is niet de bedoeling.

Er zitten nu fouten in jouw Windows 10. Als je later deze met Windows Back-up gemaakte back-up zou terugzetten, dan zet je ook die fouten in Windows terug.

Een back-up van je persoonlijke bestanden maak je handmatig met de Verkenner. Je kunt de mappen Documenten, Downloads, Afbeeldingen enz. gewoon een voor een kopiëren naar de externe harde schijf. Het grote voordeel van op die manier een back-up maken is dat je die gekopieerde bestanden altijd en overal zult kunnen openen.

 

Blijkbaar heb je een SanDisk USB stick. Wat is de opslagcapaciteit van die stick? Hoeveel GB?

 

Je hoeft die stick niet zelf van tevoren leeg te maken. Het leegmaken gebeurt vanzelf wanneer je met het Media Creation Tool (het hulpprogramma) aan de slag gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een back up via windows gedaan maar heb ook handmatig dingen overgezet en zal dit nog een keer nalopen of dit goed is gebeurd.  Ik zal andere USB stick aan moeten schaffen om WIndows 10 tover te zetten  ...minimaal 8 GB is goed? Morgen za lik zowel een Samsung 860 EVO 500GB 2,5 inch - en een USB stick aanschaffen. Bedankt voor jullie ondersteuning tot zover !

aangepast door agie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een vraag over het vervangen van de harde schijf van mijn laptop en het inzetten van de  SSD Samsung , is goed te doen, of  lastig om te doen ? Kan ik daar eventueel wat hulp bij krijgen ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op internet staan tal van handleidingen (waaronder video’s) waarin uitgelegd wordt hoe je de harde schijf vervangt door een SSD. Dat gaat niet bij iedere laptop hetzelfde. Bij sommige laptops is de oude harde schijf zeer makkelijk te verwijderen, bij andere laptops is het (veel) meer werk.

 

Jij hebt een Acer laptop. Dat is het merk van de laptop, maar wat is de volledige typeaanduiding? Die staat waarschijnlijk op een sticker onderop de laptop. Of je vindt die gegevens terug op de aankoopbon, als je die tenminste bewaard hebt.

 

Een volledige typeaanduiding is bijvoorbeeld:

Acer Aspire v3-731

of Acer Aspire v3-771g

 

Stel dat jouw laptop de Acer Aspire v3-771g zou zijn, dan zoek je met Google naar acer aspire v3 771g change hdd

Als zoekresultaat krijg je dan een aantal video’s en uitgeschreven handleidingen met afbeeldingen waarin uitgelegd wordt hoe je de harde schijf uit de laptop haalt en op daarna op die plek de nieuwe SSD monteert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, porrelaar zei:

Je kunt ook wachten op een reactie van kweezie wabbit. Best mogelijk dat zijn reactie pas morgenochtend komt, want hij is vooral 's morgens actief op het forum.

Klopt inderdaad.

En ik moet porrelaar bijtreden: de harde schijf is defect en moet vervangen worden.

Maar daar zijn jullie al mee bezig zie ik.

Dan laat ik het verder aan porrelaar over.

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie hulp om de oorzaak vast te stellen. Ik wil nog even dit vragen ( omdat ik nu kosten moet maken) mijn accu is ook niet meer optimaal , meestal verbonden met stopcontact . Kan ik dit zo blijven doen zonder verder problemen? 

Mijn laptop is een Acer Aspire v3-771 . Ik zal daarop zoeken maar ik krijg nu ook een melding van Coolbleu binnen om hoe  de SSD te instaleren. Moet lukken !

aangepast door agie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je laptop zal 7 jaar oud zijn. Dan is het normaal dat de accu aan zijn einde raakt. Je kunt de laptop gewoon blijven gebruiken zoals je nu doet: meestal verbonden met het stopcontact.

Ik heb jarenlang een laptop gebruikt, waarvan de accu morsdood was. Die laptop moest dus altijd aan het stopcontact wanneer ik hem wilde gebruiken. Dat is geen enkel bezwaar.

 

48 minuten geleden, agie zei:

Mijn laptop is een Acer Aspire v3-771

Ik had al zo’n vermoeden dat dat jouw type laptop was. Voor dat type vind je voldoende filmpjes op internet over hoe je de harde schijf omwisselt voor een SSD. Denk eraan dat je goed passend gereedschap gebruikt, anders zou je de kop van de schroeven kunnen vernielen.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de Coolbleu instructie staat bij de benodigdheden SATA/usb adapter of SSD behuizingen  maar zoals ik heb begrepen gebruik ik een USB , klopt dat? En er staat vermeld  : Antistatische armband ...wat betekent dat , heb ik dat nodig?

Wat heb je nodig?

Wat heb je nodig voor het inbouwen van een SSD

Voordat je begint, controleer je of je laptop daadwerkelijk een 2,5 inch SSD ondersteunt en of je deze kunt vervangen. Hiervoor bekijk je de handleiding of website van de producent. Gelukt? Zorg dan dat je de volgende spullen hebt:

  • Laptop
  • 2,5 inch SSD
  • Kleine kruiskop en/of platte schroevendraaier
  • SATA/usb adapter of SSD behuizing
  • Externe harde schijf of cloud-opslag
  • Antistatische armband
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die SATA/usb adapter of SSD behuizing heb je niet nodig. 
De juiste maat schroevendraaiers (vaak precisiegereedschap genoemd) heb je wel nodig.

Een Antistatische armband heb je niet per se nodig. Zo’n armband voorkomt dat statische lading van jouw lichaam onderdelen van je laptop beschadigt wanneer je die aanraakt, terwijl de laptop open ligt.

Je kleding is vaak statisch geladen, zeker wanneer je kunststof kleding draagt. Als je in het donker een kunststof trui uittrekt, zie je soms vonken. Die elektrische lading kan schadelijk zijn. Niet voor jou zelf, maar wel voor de onderdelen in de laptop. Daarom wordt vaak een antistatische armband gebruikt. Die leidt de lading weg van jouw lichaam.

Als je geen antistatische armband hebt, dan kun je je lichaam ontladen van statische elektriciteit door een kaal (ongeverfd) deel van de verwarming aan te raken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.