Ga naar inhoud

laptop valt uit!


agie

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden, agie zei:

Snap er niks van ik kon het bestand niet meer terug vinden ...dus heb ik het op deze manier gekopieerd en toegevoegd. Voorgaand bericht (url) mag verwijderd s.v.p.

Die url was juist goed, agie.

Het tekstbestand hoeft niet. Ja, ik weet dat kweezie wabbit dat eerst wel vroeg.

Hij schreef toen:

"Wegens problemen met de publicatieserver van speccy kunnen er voorlopig geen snapshots geplaatst worden.

Je kan best onderstaande werkwijze volgen.

Klik op "Bestand" en in het uitrolmenu op "Opslaan als tekstdocument ..."

Dan opent zich een tekstbestand met de volledige informatie over de inhoud van je computer. Bij deze gegevens zit echter ook de installatiecode (serienummer) van je Windows. Vóór je dit tekstbestand kopieert om in een bericht te plaatsen, dien je deze gegevens - om veiligheidsredenen - wél te wissen.

Na het verwijderen van deze installatiecode (serienummer), bewaar je het bestand op de harde schijf.

Nadien kan je het tekstbestand als bijlage toevoegen aan een bericht, zodat onze medewerkers - ook op deze wijze - de toestand van je computer kunnen bekijken."

 

Maar dat gedeelte heeft hij later uit zijn bericht verwijderd. Er zijn namelijk al heel lang geen problemen meer met de publicatieserver van Speccy.

Via de url leest het rapport van Speccy juist prettiger. Je had het dus al goed gedaan. :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je Speccy url bekeken. Volgens Speccy is de S.M.A.R.T. status van je harde schijf: Goed. Dat klinkt positief. Maar sommige attributen (kenmerken/eigenschappen) van je harde schijf baren mij zorgen:

 

BB Attribuutnaam: Gerapporteerde oncorigeerbare fouten
Daadwerkelijke waarde: 154

Die waarde hoort 0 te zijn

 

C5 Attribuutnaam: Current Pending Sector Count

Daadwerkelijke waarde: 8
Die waarde hoort 0 te zijn
 
C6Attribuutnaam: Uncorrectable Sector Count
Daadwerkelijke waarde: 8
Die waarde hoort 0 te zijn
 
Er is een ander programma dat met kleurtjes direct duidelijk maakt of je harde schijf nog in orde is: CrystalDiskInfo.
 

Download 520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.pngCrystalDiskInfo naar het bureaublad (het downloaden begint automatisch een vijftal seconden nadat je op de link hebt geklikt !! ).

  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Kies Nederlands en klik vervolgens op OK, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op je bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie CrystalDiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies voor Als administrator uitvoeren.
  • Wanneer het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Wat is het resultaat van deze test? ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

 

5a8889340d61b-CrystalDiskInfo.jpg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lukte me niet om met administrator uit te voeren . Ook vreemd (ook Met Specy tekst ) op het op mijn Bureaublad te krijgen en als administrator uit te voeren...werkt op dit moment ook niet zoals het moet allemaal.

Knipsel 1.JPG

Knipsel 2.JPG

Knipsel 3.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het programma CrystalDiskInfo geeft een duidelijke waarschuwing: Caution.

 

Ik vind die harde schijf niet betrouwbaar meer. Ik zou hem gaan vervangen. En dan bij voorkeur door een SSD.

Broere69 raadde jou deze harde schijf aan: https://www.coolblue.be/nl/product/801971/samsung-860-evo-500gb-2-5-inch.html

Dat is een prima keuze.

Het betekent wel dat je Windows 10 opnieuw moet gaan installeren op die SSD.

Wat je nu eerst moet doen is zorgen dat je een kopie van al je persoonlijke bestanden op een externe harde schijf zet. Daarvoor kun je gewoon de Verkenner gebruiken. Of had je dat al gedaan?

 

Je kunt ook wachten op een reactie van kweezie wabbit. Best mogelijk dat zijn reactie pas morgenochtend komt, want hij is vooral 's morgens actief op het forum.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Agie,

 

Ik zou nu zeker niet twijfelen hoor CrystalDiskInfo geeft het zeker aan dat er iets aan de hand is. En uit ervaring het zal er niet op beteren.
Nu je nog aan je gegevens kan, neem zeker een back-up van je gegevens  of op de cloud plaatsen en dan terug een clean instal van win 10 

En ik weet zeker dat je tevreden zal zijn. en voor die 88€ heb je weer nieuw leven ingeblazen in je pc.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke ....kan ik deze 500GB SSD Samsung  gewoon aansluiten op de laptop , zit er een aansluitkabel erbij? Of moet een zg adapter (

USB 3.0 naar 2,5 inch SATA Adapter )  erbij aanschaffen?
 
Info Coolbleu: Als je jouw oude SSD vervangt voor een nieuwe, dan wil je geen bestanden kwijtraken. Zet daarom je bestanden over naar je nieuwe SSD, voordat je hem installeert. Dit doe je met een SATA adapter. Je plaatst de SATA connector in je nieuwe SATA SSD en de usb connector in je pc. Vervolgens kopieer of verplaats je de inhoud van je oude SSD. Zo behoud je jouw belangrijke bestanden. Vergeet deze dus niet in je mandje te doen.
aangepast door agie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, die SSD ga je niet gewoon aansluiten op de laptop. De SSD komt in de plaats van de gewone harde schijf die nu in je laptop zit. Het betekent dat je de laptop uit moet zetten, de accu eruit moet halen en dan de harde schijf gaat vervangen door de SSD.

 

Eerst moet je echter al je persoonlijke bestanden (Word bestanden, Excel bestanden, foto's, video's, muziek, e-mails e.d.) veilig gaan stellen. Dat betekent dat je die nu moet gaan kopiëren naar een externe harde schijf. Denk ook aan het veilig stellen van installatiebestanden van gekochte programma's en de bijbehorende licentiesleutels. Zo'n kopie hoor je eigenlijk altijd te hebben.

Als dat gebeurd is, dan moet je steekproefsgewijs controleren of die bestanden op de externe harde schijf te openen zijn. Gaat dat goed, dan koppel je de externe harde schijf af.

 

Daarna ga je een installatiemedium maken. Dat kan met een USB stick (met een opslagcapaciteit van minstens 8 GB en liefst niet meer dan 32 GB) of een blanco dvd.

Let op: de USB stick zal helemaal leeggemaakt worden. Er mag dus niets op staan!

 

Hier wordt uitgelegd hoe je zo'n installatiemedium maakt: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Lees alles door wat op die website staat. Jij zult uit moeten voeren wat staat onder 'Het hulpmiddel [...] gebruiken om Windows 10 op een andere pc te installeren.'

Meer naar onderen op die pagina staat ook hoe je het gemaakte installatiemedium gebruikt om daarmee Windows 10 nieuw te installeren op de SSD.

 

Wanneer Windows 10 met succes geïnstalleerd is op de SSD, kun je de externe harde schijf aansluiten en je persoonlijke bestanden terug gaan kopiëren naar de juiste mappen op je SSD.

Je zult daarna ook nog diverse programma's die je vroeger zelf geïnstalleerd had, opnieuw moeten installeren.

 

Microsoft heeft graag dat je inlogt op je computer met een Microsoft account. Als jij dat niet wilt, dan moet je ervoor zorgen dat er tijdens de installatie van Windows 10 geen verbinding met internet is. Alleen dan krijg je de mogelijkheid om te kiezen voor een lokaal account, waarbij je een eigen gebruikersnaam en zelf verzonnen wachtwoord kunt kiezen. Calvus schreef daar dit topic over: https://www.pc-helpforum.be/topic/73281-nieuwe-installatie-van-windows-10-home-is-standaard-alleen-nog-met-online-account-mogelijk/

 

Bij elkaar is het een hele boterham voor iemand die zoiets nog nooit gedaan heeft. Natuurlijk kun je het ook tegen betaling laten doen door de winkel waar jij een SSD gaat kopen, maar ook dan moet jij van tevoren een kopie maken van al je persoonlijke bestanden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

EEn backup gemaakt en wil nu van mijn Scandisk USB de bestanden wissen maar ik krijg onderstaande melding .Hoe wis ik alles van deze stick?

Knipsel.JPG

aangepast door agie
De disck is nu aan het scannen en herestellen van fouten
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.