Ga naar inhoud

laptop valt uit!


agie

Aanbevolen berichten

Met het windows 10 hulpprogramma overzetten naar USB  geeft toch een probleem. Het hulprogramma is gedownload en open dit als administrator  en krijg dan de volgende onderstaande melding. Ik heb dit verschillende keren na nieuwe opstart geprobeerd maar het lukt me niet.

Wat doe ik niet goed? Misschien omdat het een outlook account is en geen Microsoft account?

Knipsel.JPG

aangepast door agie
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, agie zei:

Windows 10 is nu aan het uploaden. 

Bezig met downloaden, niet met uploaden, neem ik aan. ;)

Oké, we wachten het af.

Als de procedure is afgerond, dan zou ik het gemaakte installatiemedium eerst testen. Probeer de computer dan op te starten vanaf de stick. Als dat lukt, dan zet je de installatie natuurlijk niet voort, maar dan breek je die af. Je weet dan dat de stick in orde is.

Daarna ga je pas de harde schijf eruit halen en vervangen door je nieuwe SSD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met: "Probeer de computer dan op te starten vanaf de stick" Waarschijnlijk bedoel je de windows 10 setup ? Nu wel gelukt.. zie bijlage's en hoop dat het gaat werken maar wacht even je reactie af. Nog even de vraag: Wat doe ik met de oude schijf en de data erop? Moet ik iets verwijderen?

 

Knipsel.JPG

2 (1).JPG

2 (1).JPG

Knipsel7.JPG

aangepast door agie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb jij de USB stick al zover klaar gemaakt, dat daarop de installatiebestanden van Windows 10 staan?

Waarop ben jij nu Windows 10 aan het installeren?

Het lijkt er op dat jij Windows 10 nu gaat installeren op de oude harde schijf. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. De harde schijf of SSD mag bij het opstarten van de laptop helemaal niet aangesproken worden.

 

Windows 10 moet geïnstalleerd worden op de nieuwe SSD.

Heb jij de laptop al open gemaakt en de oude harde schijf eruit gehaald en vervangen door de nieuwe SSD?

 

Volgens jouw afbeeldingen heb jij geklikt op setup. Dat betekent dat jij de laptop niet op hebt laten starten van de USB stick, maar dat Windows gewoon is opgestart vanaf de harde schijf en dat je daarna met de Verkenner naar de stick bent gegaan.

Dat is niet de goede manier. 

 

Hoe laat je de laptop opstarten van de USB stick?

 

Zorg ervoor dat het door jou gemaakte installatiemedium (lees: de USB stick waarop door het Media Creation Tool de installatiebestanden van Windows 10 zijn geplaatst) in de laptop zit. Zet de laptop aan. Op het moment dat het Acer logo verschijnt, moet je direct (en geen halve seconde later) herhaaldelijk drukken op functietoets F2. Als je dat op tijd doet, dan zal het  scherm verschijnen, waar je ervoor kunt kiezen om niet op te starten van de harde schijf, maar van een opstartbare USB stick of opstartbare dvd. Klik op de USB stick om die te selecteren en druk dan op de Enter toets. Als de USB stick op de juiste manier gemaakt is, dan zal de laptop opstarten van die USB stick. Wel even geduld oefenen, want opstarten van een USB stick gaat wat trager dan opstarten van een harde schijf. (N.B. opstarten van een opstartbare dvd gaat nog wat trager.)

 

Wanneer je iets te laat op functietoets F2 drukt, zal de laptop proberen op te starten van de harde schijf. Dat is niet de bedoeling. Dan moet je overnieuw beginnen: de laptop weer opnieuw opstarten en dan wel op tijd op F2 drukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bewaar die oude harde schijf nog een tijdje, totdat je Windows 10 met succes hebt geïnstalleerd op de nieuwe SSD.

Als het installeren van Windows 10 op de SSD goed gelukt is, kun je je persoonlijke bestanden, die je al eerder naar een externe harde schijf hebt gekopieerd, terug gaan kopiëren naar de juiste mappen op de SSD. Dus naar de mappen Documenten, Downloads, Afbeeldingen en dergelijke.

 

Misschien kom je er dan achter dat je vergeten bent om sommige bestanden veilig te stellen. Op dat moment kan de oude harde schijf van pas komen.

Pas als blijkt dat je niets vergeten bent, dan kun je zelf de oude harde schijf onbruikbaar maken. Dat kan op verschillende manieren. Je kunt er met een zware hamer een paar flinke klappen op geven, waardoor de platters in de harde schijf kapot gaan. Zelf zet ik zo'n afgedankte harde schijf in de bankschroef in mijn schuur, en dan boor ik er met mijn boormachine een paar gaten dwars doorheen. Daarna gaat hij in de vuilnisbak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geprobeerd op te starten met de F2 toets maar er wordt dan om een wachtwoord gevraagd . Mijn Admin w.w werkt niet en ik kom dan ook niet verder. Kan ik de schijf nu toch verwisselen en proberen op te starten vanuit de stick? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.