Ga naar inhoud

Plots rare dingen of beveiligingsproblemen bij openen website


Theo2602

Aanbevolen berichten

De uninstall werkte daar ook niet. Dus heel de map verwijderd, register clean, en terug opgestart. Firefox had dezelfde fouten. Met Revo Firefox verwijderd, registerclean, herstart, Firefox opnieuw gedownload, fout blijft.

Dus ofwel wachten op updates Windows en/of Firefox, ofwel opnieuw Windows installeren. Voorlopig doe ik niets, maar sluit niet af aub.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 142
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ok, we houden het nog in beraad Theo.

En mijn zinnetje " (al ben ik nog niet helemaal zeker dat het euvel nu verdwenen zou zijn"  - wat dus klopt...

 

O ja: Je hebt toch alleen maar Windows Defender als antivirus (en géén AVG, Avast,... ) ? Want het blijft raar dat het in Veilige Modus dus gewoon goed gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb daarjuist mijn Virtueel Machine op een andere computer gezet, met behulp van het bestand van de laptop, en dat werkt perfect. Dat was mijn grootste tegenhouder om W10 opnieuw te installeren. Nu dat zo goed werkt, is mijn grootste hinder voor herinstallatie van W10 weg. Dus....

Een vraag die er niets mee te maken heeft. Ik heb een USB stick om W10 te installeren. Normaal.moet men dan de boot op usb zetten en zo opstarten, maar vorige keer stak die usb in de computer, ik opende die met verkenner en dubbelklikte op setup, en dat werkte ook. Dat is toch simpeler dan de boot aanpassen, waarom doet men dat dan niet?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Theo2602 zei:

vorige keer stak die usb in de computer, ik opende die met verkenner en dubbelklikte op setup, en dat werkte ook.

Op die manier krijg je geen volledig nieuwe installatie. Je voert dan een zogenaamde in-place upgrade uit.

De bestanden van Windows 10 zelf worden op die manier wel vernieuwd, maar niet de door jou geïnstalleerde programma's.

En je hebt nu juist een probleem met een van die programma's: Firefox.

 

Als je echt opnieuw wil beginnen, dan kies je voor een nieuwe installatie.

Je start dus op van de USB stick.

Wanneer gevraagd wordt naar de productcode, dan klik je op "Ik heb geen productcode". Dan staat onderaan in dat venster. Je hoeft geen productcode in te voeren, omdat er al eerder Windows 10 op deze computer stond.

Wanneer gevraagd wordt waar je Windows wilt installeren, dan verwijder je eerst alle partities (ook de allerkleinste), zodat je alleen maar niet-toegewezen ruimte overhoudt. Die selecteer je en dan zet je de installatie voort.

 

Let op: Microsoft wil dolgraag dat jij inlogt op je computer met een Microsoft account. Wil jij dat niet, omdat je liever werkt met een lokaal account (met zelf gekozen gebruikersnaam en wachtwoord), dan moet je ervoor zorgen dat er tijdens de installatie van Windows 10 geen verbinding met internet is. Dan zal er namelijk niet gevraagd worden naar een e-mailadres (van je Microsoft account).

Nadat de installatie van Windows 10 is voltooid, mag je weer verbinding maken met internet. Er zal dan automatisch contact worden gemaakt met de servers van Microsoft. Daar is jouw laptop bekend en Windows 10 zal dan automatisch geactiveerd worden.

Je zult daarna ook nog Windows Update moeten draaien, omdat er tijdens de installatie immers niet gezocht kon worden naar updates.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dus windows opnieuw geinstalleerd, en in firefox gaat zowel google als youtube zonder problemen open.

alles liep goed, behalve dat ik uit gewoonte op azerty zette ipv op qwerty. maakte dat ik niet in WiFi raakte.

Met ehulp van Proximus ok, maar nu krijg ik geen apestaartje meer met shift / 2. heb al oplossingen gezocht, en moet toetsenbord op verenigde staten zetten, maar ik krijg die keuze niet meer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.