Ga naar inhoud

Plots rare dingen of beveiligingsproblemen bij openen website


Theo2602

Aanbevolen berichten

51 minuten geleden, Calvus zei:

Ik ga me in dit topic na onderstaande opmerking niet meer mengen

Zolang je zinnige dingen aan te brengen hebt, is dit voor mij geen probleem en zeker geen 'mengen'

En verder laat ik even Porrelaar de zaak eens bekijken (ah.. momentje, je postte net)

4 minuten geleden, porrelaar zei:

Daarmee kun je Firefox niet verwijderen. Helaas...

 

'k Heb zo het idee dat die 'tweede' FF ook niet echt een echte FF-map (hoe moet ik het noemen: een echt geïnstalleerd programma) is, maar hoe die daar terecht komt...? En of dàt die foutmeldingen veroorzaakte... Hoe zie jij het Porrelaar?

 

@Theo: je schijf is dus nog in prima staat merk ik - dank voor het testen hé

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 142
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  

12 minuten geleden, Passer zei:

'k Heb zo het idee dat die 'tweede' FF ook niet echt een echte FF-map (hoe moet ik het noemen: een echt geïnstalleerd programma) is, maar hoe die daar terecht komt...? En of dàt die foutmeldingen veroorzaakte... Hoe zie jij het Porrelaar?

Ik vrees dat het wél een echte Firefox map is en dat Theo dus echt Firefox twee maal op zijn pc heeft staan. Op twee verschillende locaties. En dat dat de oorzaak is van zijn problemen.

 

3 minuten geleden, Theo2602 zei:

Maar er moet toch een mogelijkheid zijn om die te verwijderen???

 

Daar heb ik natuurlijk ook aan zitten denken, Theo.

De normale manier om programma's te verwijderen is via Instellingen > Apps of via Configuratiescherm > Programma's en onderdelen.

Het punt is dat via Configuratiescherm > Programma's en onderdelen meestal alleen programma's worden getoond die op de normale plaats staan. Dus in de map Program Files of in de map Program Files (x86).

 

Via Instellingen > Apps kun je meestal wél programma's verwijderen die niet op een standaard locatie staan.

Zou je Instellingen > Apps eens willen openen? En dan kijken of Firefox daar misschien twee keer in staat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook eens in opties voor verkenner de verborgen bestanden zichtbaar gemaakt.

Ben dan eens bij mij gaan kijken en kijk eens naar het pad naar Firefox.

Er staat dus wel iets van Firefox in de map "AppData" en dat hoort daar ook te staan.

 

ScreenShot007.jpg.3a129a85e931e631bdb1142bcabeac20.jpg

 

Het ziet er toch heel anders uit dan bij Theo.

Bij Theo is het pad  "Dell > Appdata > Local > Mozilla Firefox"

 

Het pad dat ik laat zien is de plaats waar Firefox het profiel van de gebruiker bewaard.

In dat profiel staan al de bladwijzers, al de opgeslagen wachtwoorden, al de gedane instellingen, ...

 

Kan Theo ook hetzelfde pad volgen zoals ik toon?

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan gebeurt er eigenlijk niet zoveel Theo, behalve dat in je register nog achterblijvende (en niet meer nodige) verwijzingen blijven staan, maar dàt is eigenlijk geen probleem.

(trouwens, met CCleaner kan je die achteraf ook gaan opruimen)

 

Maar, probeer dit eerst eens (je weet nooit maar dat het lukt): in de 'goede' map ga je op zoek naar de uninstall.exe,

kopiëer die

plak die in dezelfde map van je 'foute' Firfox.

Klik er rechts op en kies voor uitvoeren. - misschien lukt het (het kan namelijk ook dat je twee FF's een andere versie hebben

en dat de uninstall van de ene niet bij de andere werkt, en van die dingen,

maar probeer het maar.

Lukt het niet, dan gewoon 'brute kracht' die map naar de Prullenbak verwijderen en herstarten.

Dan je 'goede' (overgebleven) FF uitproberen (al ben ik nog niet helemaal zeker dat het euvel nu verdwenen zou zijn, maar dan is 'je situatie' toch weer zuiverder)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu iets aan het overzetten, omdat ik denk dat ik uiteindelijk, best een totale nieuwe Windows installer; maar zal daarna eens kijken. Maar volgens mij heeft Firefox geen uninstall. In beide mappen staat 'helper', en als je daar op klikt, krijg je enkel de mogelijkheid om Firefox 'op te frissen'.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.