Ga naar inhoud

Plots rare dingen of beveiligingsproblemen bij openen website


Theo2602

Aanbevolen berichten

  • Reacties 142
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Vanmorgen (6:30) laptop opgezet. Firefox gaat open, maar er komt geen website, Google Chrome hetzelfde.

Firefox terug geinstalleerd. alle bladwijzers zijn er, maar Youtube, Google enz. gaan niet meer open, en krijgen weer die waarschuwing.

Nu jij dan ik meer.

Ik heb het hier al vaak geschreven, een man van 80 die heel zijn leven IT'er was, oa bij IBM, zegde altijd: wat ik met jouw computer meemaak, heb ik nog nooit in mijn leven meegemaakt. Dus ook als die computer bij hem thuis stond, en ik er niet aan kwam.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu heb ik iets heel raar ontdekt. Op zeker ogenblik stonden er twee vensters van Firefox open, en in het een vond ik alle bladwijzers, in de andere geen, en ik kreeg het rare gedacht dat ik twee firefoxen heb draaien.

En inderdaad telkens ik opendoe, krijg ik de vraag of ik Firefox als hoofdbrowser wil, en hoe vaak ik het vinkje ook verwijder dat blijft zo.

Toen ging ik verder zoeken, en inderdaad zowel bij de keuze van browsers als in mijn programma's staat Firefox 2x. Spijtig genoeg niet in REVO uninstaller. Dus zaak is, 1 firefox verwijderen, maar hoe???

Firefox-1.jpg

Firefox-2.jpg

Firefox-3.jpg

Firefox-4.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt blijkbaar een rare computer Theo.

We zoeken verder, doe eens twee zaken:

 

1.  met CCleaner:  Weer naar Extra, nu naar Deïnstalleren (bovenaan) - dan krijg je een overzicht van al je programma's. Rechts onderaan klikken op Opslaan als Tekstdocument

    Laat het opslaan op je bureaublad als install.txt  en plaats het in je antwoord (dit kan je door in je antwoordvak hier op het forum - onderaan in dat antwoordvak dat install.txt-bestand te

   gaan oploaden met dit:  afbeelding.png.b6a24b40cf274f01a1c19b80d9cc4f65.png

 

2. Download en install eens HDTune (kies voor de freetrial) - en ga daar naar het tabblad Error Scan en laat je c-schijfschijf eens scannen?

afbeelding.png.726023a15a51cc9f2fd9f6948363c87a.pngµ

 

Dus zorg dat je bij 1 je C-schijf kiest en klap het tabblad Erro Scan (2) open en laat die eens uitvoeren.

Zo ga jij je schijf op mogelijke fouten controleren. (en ja: je deed het al met Christal Disk en die vertelde dat je schijf OK was, maar 'k heb graag een tweede opinie  :) )

(en hoop maar dat er geen rode blokjes komen te staan zoals in dit voorbeeld...)

 

En die 2x Firefox : raar, raar..

 

O ja: je antwoordde hier nog niet op:

18 uren geleden, Passer zei:

O ja, Theo: ik merkte dat je een Pro-Windows hebt. Had het een bepaalde bedoeling dat jij de Pro aanschafte (en niet de Home?)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Theo2602 zei:

Ik ben nu aan de andere computers bezig, wordt iets voor late voormiddag, of namiddag

ok, geen probleem Theo.

 

o ja: die HDTune-test duurt wel eventjes... 

en: die 'firma': had die er geld voor gevraagd of hadden ze je Home gewoon zo maar door de Pro vervangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.