Ga naar inhoud

Windows media player


Theo2602

Aanbevolen berichten

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Theo,

wil je absoluut WMP  of is een andere player ook goed? Ik denk bv aan VLC-player, freeware en algemeen gebruikt - een goede player trouwens

 

En WMP zit tegenwoordig niet meer in Windows in; maar je hebt nog de Windows Media Player Home Cinema - die trekt er heel goed op en daarvan

vind je voldoende info hier:   https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/media-player-classic-home-cinema-mediaspeler

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Je gebruikt zeker Windows 10 Home?

Doe het volgende eens, ga naar Programma's en onderdelen.
Klik op Windows-onderdelen in-of uitschakkelen  (zie pijl 1.)
Klik op het plusje voor Mediaonderdelen > vink Windows Media Player aan > en klik OK. (zie pijl 2.)

 

Herstart je pc.

 

wmp.thumb.png.0a34e6b9f779ecf5f56abf3300b9232c.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe ik ook zoek, ik kom steeds op dit:

Windows 10


Meer informatie over Windows Media Player 12

Opgenomen in schone installaties van Windows 10 en upgrades naar Windows 10 vanuit Windows 8.1 of Windows 7. Sommige versies van Windows 10 hebben dit als een optionele functie die u kunt inschakelen. Selecteer hiervoor de knop Start en vervolgens Instellingen > Apps > Apps en functies > Beheren optionele functies > Een functie toevoegen > Windows Media Player en selecteer Installeren.

Windows Media Playerms-settings:optionalfeatures?activationSource=SMC-Article-14209inschakelen

Dvd afspelen is niet inbegrepen. Ga naar de pagina Opties voor het afspelen van dvd's voor Windows voor meer informatie over het afspelen van dvd's in Windows 10.

 

 

Dat heb ik dus gedaan en de app staat als geinstalleerd, maar in werkelijkheid vind ik hem nergens terug.

 

Een ander methode is een Clean herstel, maar dat zie ik echt niet zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In je laatste afbeelding kijk je niet op de goede plek. Je hebt de instructies van abbs dus niet helemaal goed gevolgd.

Scrol een stukje omhoog in dat venster en klik dan op het plusteken dat staat voor Mediaonderdelen.

Daarna pas wordt Windows Media Player zichtbaar.

Voor Mediaonderdelen én voor Windows Media Player moet een vinkje staan.

image.png.9c5bffb7618379d4b55098e0a1f7ebb1.png

Als er nog geen vinkje stond, dan zet je dat vinkje. Klik daarna onderaan in dat venster op OK.

Daarna start je de computer opnieuw op door achtereenvolgens te klikken op Start > Aan/uit > Opnieuw opstarten.

 

Nadat de computer opnieuw is opgestart, klik je op Start.

In de lijst met apps klik je dan op Accessoires.

In die map Accessoires hoort Windows Media Player te zitten:

image.thumb.png.92dac8f093675fb816ba1309e4cc8326.png

 

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het, ja. Apart. Toch schijnt dat wel eens vaker voor te komen, volgens Menno Schoone: https://www.schoonepc.nl/vragen/nb96-04_windows_media_player_opnieuw_installeren.html

 

In dat geval installeer je Windows Media Player  via Instellingen, onderdeel Apps, sub Apps en onderdelen, link Optionele onderdelen, link Een onderdeel toevoegen, knop Installeren.

Belangrijk: daarna wel de computer opnieuw opstarten.

 

En dat heb jij al gedaan, zag ik in een eerder screenshot van jou.

Lastig!

Had je al in de map C:\Program Files (x86)\Windows Media Player  gekeken? Of ontbreekt die map bij jou?

In die map zou het uitvoerend bestand van Windows Media Player moeten staan.

image.png.09f36357b58f3d564a7251f052151d6e.png

 

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.