Ga naar inhoud

Printer koppelen met Telenet-modem


J. Claes

Aanbevolen berichten

19 uren geleden, J. Claes zei:

Aanvankelijk werden die daar zo niet weergegeven. Aanvankelijk was zoals op de bijgevoegde foto. Maar dat was ook ten behoeve van een Proximus modem terwijl de instellingen nu ten behoeve van een Telenet modem zijn. 

FCE0D2DC-E02B-4595-8374-616B1A85612B.jpeg

 

Hoe kom je aan deze afbeelding? Deze zou volgens uw zeggen nog dateren van in jullie Proximus tijd. Het Gateway adres is echter een Telenet adres. Graag uitsluitsel hierover!

 

 

De scansoftware is wel degelijk geïnstalleerd. Het moet dus lukken om online te kunnen scannen vanaf al je apparaten.

Zodra je bovenstaande vraag hebt beantwoord ga we aan de slag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij behoren deze instellingen inderdaad tot de Proximus periode. Maar ik weet het niet meer. Foto werd alleszins gemaakt als geheugensteuntje voor een aantal instellingen. Maar tot daar. De actuele instellingen echter zijn intussen gekend (zie eerdere foto’s).

 

Laat ons hopen dat er een oplossing uit de bus komt voor probleem. 
 

Fijne zondag!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, J. Claes zei:

Volgens mij behoren deze instellingen inderdaad tot de Proximus periode.

Dat zei je inderdaad toen je die plaatste en je bevestigt dat nu nog eens maar dat klopt niet hoor. Dit zijn Telenet IP adressen!!! Het is van het allergrootste belang dat de informatie die u ons geeft KLOPT, zo niet zijn we er hier over een maand nog niet mee klaar.

Bewust antwoorden op gestelde vragen negeren ga ik ook niet meer door de vingers zien. Je moet voluit meewerken hé. Zo is het ook van het allergrootste belang dat je de gegeven adviezen exact uitvoert en niet hier of daar je eigen ding doen.

 

crarkie heeft ons stukken uit de e-handleiding bezorgd en die gaan we volgen. Dat wil met name zeggen dat we NIET meer met een statische IP adressen gaan werken maar met dynamische. Dat gebeurt door deze automatisch te laten toewijzen.

Laten we eerst de printer op die manier eens online zetten.

Volg daarvoor de volgende handleiding:

https://www.pc-helpforum.be/applications/core/interface/file/attachment.php?id=69792&key=78d461d7934cd760f47c96bdb850b439

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste, jullie hebben volstrekt gelijk. Meewerken is in deze essentieel, anders komen we gewoonweg nergens. Maar wees ervan overtuigd dat het absoluut heel zeker mijn intenties zijn om volledig mijn medewerking aan jullie instructies te verlenen. 
 

De instellingen werden gewijzigd zoals door jullie voorgesteld en nu wacht ik op verdere instructies. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herstart de printer.

Voer  nu deze instructie uit: https://www.pc-helpforum.be/applications/core/interface/file/attachment.php?id=69794&key=a08b50eb2d02e2e9ea967894b97f32c7

Het is belangrijk dat je nu in stap 10 voor het DHCP protocol kies. Daardoor worden IP adressen automatisch toegekend. Eerder hadden we gekozen voor een vast IP adres maar die strategie gaan we nu verlaten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.