Ga naar inhoud

Printer koppelen met Telenet-modem


J. Claes

Aanbevolen berichten

Opnieuw alles netjes uitgevoerd, doch bij punt 9 ben ik vastgelopen, namelijk wanneer het IP-adres (192.168.0.100) wordt ingegeven, en op OK gedrukt, komt er -helaas- geen respons en kan er ook geen verbinding tot stand worden gebracht. Ik bezorg je hiervan een foto. 


Ik wacht op jullie berichten alvorens verder iets te ondernemen. 

6BA0102F-2384-4231-B020-658B0D081A98.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo intussen heb ik ook je laatste advies toegepast doch ook dat heeft niet voor de zo gehoopte verbinding gezorgd. 
 

Ik wens je alvast een zeer mooie en lekker bbq en hopelijk zit het weer ook een beetje mee en blijft het droog. 
 

Bedankt, tot morgen en de beste groeten 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste J.Claes,

 

In akkoord met @droske, download en installeer deze IP-scanner Advanced IP Scanner - Download Free Network Scanner. (advanced-ip-scanner.com).

 

In het zoekvak linksboven typ : 192.168.0.1-255 en voer een scan uit (uiterst linksboven, groene knop) en publiceer hier een screenshot van het resultaat.

 

Voor alle zekerheid, en gezien er twijfel bestaat over de instellingen van de router, voer eveneens een scan uit met de parameter 192.168.1.1-255 en laat ons dit resultaat eveneens weten. 

 

 

 

 

Knipsel.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed!

 

We weten nu met zekerheid dat het IP-adres van je printer 192.168.0.106 is.

Als je die openvouwt (symbool > naast 192.168.0.106) wat zie je dan?

En nog een vraagje, is er dan geen enkele pc actief binnen het netwerk? Ik zie enkel de Desktop11VQCKI maar die schijnt off-line te zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vorige schermafdruk vertoont het symbool ">" aan de printer, en waarmee je die kan openvouwen. Zoals reeds gevraagd, wil je dat eens doen? 

Vreemd dat dit op je laatste afdruk niet meer zichtbaar is?

 

Ga ook eens in de zoekbalk links onderaan, typ "deze pc", openen, ga linksonder naar netwerk, wat zie je daar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.