Ga naar inhoud

systeemherstel werkt niet


mercury2001

Aanbevolen berichten

1. had je nu eerst - zoals Maxstar en p38cyq je aanraadden - die IClouddrive verwijderd? Zo ja: hoe deed je dat?

2. Het is je al wel eens gevraagd, maar je antwoordde er niet rechtstreeks op (dacht ik toch): heb je maar één herstelpunt? Zo niet: probeerde je het ook al met een ander herstelpunt?

   (want de fout kan hem natuurlijk ook in het herstelpunt-zelf zitten)

3. een systeembackup heb je vermoedelijk niet?   (altijd stukken beter dan een herstelpunt - zoals je nu al wel kan merken..)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Passer,

1. Iclouddrive heb ik verwijderd naar de prullenbak (delete)  en dan de prullenbak leeggemaakt, pc herstart.

2. ik zag toen enkele heel recente herstelpunten, deze van 3 dagen; herstel naar een van deze leverde hetzelfde resultaat op

3: systeembackup , zie de bijlage van de files en harde schijven, via Cobian backup

 

Toch eigenaardig van de Desktop en Bureaublad, deze komen er 2x in voor, zie de 2de bijlage

 

mvg,  Alain

 

2021-10-19_5-19-32.jpg

2021-10-19_5-21-20.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, mercury2001 zei:

Iclouddrive heb ik verwijderd naar de prullenbak (delete) 

 

Ik ken ICloudDrive niet, maar heb gelezen dat het oorspronkelijk een apple-add is waarvan ook een windowsversie bestaat (waarvan ik vermoed dat jij ze zal geÏnstalleerd hebben?)

Alleen: een programma verwijder je niet door het te gaan wissen in verkenner, want dan blijven een boel verwijzingen ernaar op je computer staan (in het register) - het is dan een beetje als : je zaagt een boom boven de grond af en laat de wortels zitten (alle vergelijkingen lopen mank :) )

Ik zou je dus aanraden van (vb met CCleaner) je register eens 'op te poetsen'.

 

 

4 uren geleden, mercury2001 zei:

via Cobian backup

Dit ken ik ook niet echt, maar je weet dat het een ouder programma is en dat Cobain reflector ervoor in de plaats kwam?

NU: is het geen optie van zo'n backup terug te zetten? (dan was de hele zaak wellicht al veel vlugger geklaard geweest?)

(even herhalen: een herstelpunt terugzetten geeft nogal makkelijk fouten en 'niet lukken', een systeembackup terugzetten duurt wat langer maar is effectiever.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

UIt een gebruiksaanwijzing van Apple :

 

 

iCloud voor Windows verwijderen als je Windows 10 hebt

  1. Op je Windows-computer log je uit bij iCloud voor Windows.

  2. Open Apps en onderdelen in de systeeminstellingen.

  3. Zoek iCloud, klik op 'Verwijderen' en volg de aanwijzingen op het scherm.

  4. Als je ook iCloud Mail in Outlook instelt, zoek dan iCloud Outlook, klik op 'Wijzigen', kies 'Verwijderen' en volg de aanwijzingen op het scherm.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.