Ga naar inhoud

systeemherstel werkt niet


mercury2001

Aanbevolen berichten

Waar ik al een paar keer op zitten kijken heb: systeemherstel loopt blijkbaar vast op een desktop.ini dat op de C staat (niet in de cloud dus - kijk naar het aangegeven pad)

Misschien een stom idee: maar als dat bestandje nu eens in de prullenbak zou gekieperd worden?  (het kan natuurlijk zijn dat het systeemherstel dan door weer een ander bestandje

zal blokkeren - dat heb je soms)

afbeelding.png.50176b2f21eedf1875447a248598f2c8.png

 

en inderdaad: (zoals Clarkie ook al zegt:)in de richting van malware zat ik ook al te denken... ('k zou willen voorstellen van dit topic dan even op Pauze te zetten en eerst het systeem eens

op malware te laten nakijken - maar wat denkt de rest er van?)

Enne: ook ik gebruik geen herstelpunten meer - 'k had er geregeld 'miserie' mee en dus maak ik gewoon geregeld een systeembackup (ook met software van derden - EaseUs)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Passer zei:

en inderdaad: (zoals Clarkie ook al zegt:)in de richting van malware zat ik ook al te denken... ('k zou willen voorstellen van dit topic dan even op Pauze te zetten en eerst het systeem eens

op malware te laten nakijken - maar wat denkt de rest er van?)

 

Als TS W10 heeft zou dit niet mogen zijn? Windows Defender = Firewall + geregelde automatische scans, tenminste als TS dit niet uitgeschakeld heeft... Het kan alleszins geen kwaad om eens een  grondige malware scan uit te voeren, zeker is zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Passer zei:

Waar ik al een paar keer op zitten kijken heb: systeemherstel loopt blijkbaar vast op een desktop.ini dat op de C staat (niet in de cloud dus - kijk naar het aangegeven pad)

 

Inderdaad, maar als het progje CloudDrive (als test) eens verwijderd wordt, wordt dan de betreffende .ini file ook niet mee verwijderd? + de bijhorende registerwaarden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, mercury2001 zei:

met welk progje scan ik best op Malware?

als we hiertoe zouden gaan, moet je geen progje gebruiken, wàt je moet doen, zullen we je dan vertellen - maar ik wacht graag nog even op de mening van Ictknechter en Clarkie...

(@Mercury: je gebruikt de Cloud toch - want anders liggen de zaken mogelijk (mogelijk) anders...)

@p38cy: het hangt er precies af op welke wijze je gaat verwijderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, 'k heb even gewacht op Clarkie, maar gezien hij gisteren toch ook al in die richting dacht:

 

Mercury,

maak je een tweede topic aan in Bestrijding Malware en virussen ?

(misschien dat je er kort even je problemen in beschrijft en er eventueel een link zet naar dit topic)

 

Goed: lees even dan deze draad: https://www.pc-helpforum.be/topic/66846-een-logje-met-farbar-maken/

 

 

Voer uit wat er staat en plaats al maar dadelijk de twee gevraagde bestandjes.

Nadien gaat een van onze malwareontleders je vertellen wat je allemaal moet doen.

Goed?

 

VRAAG aan de anderen: post hier dan voorlopig geen nieuwe 'herstelpogingen' zodat de twee acties mekaar niet gaan doorkruisen. Goed?

(indien het niet het gewenste resultaat zou opleveren, gaan we hier daarna natuurlijk verder)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Passer zei:

VRAAG aan de anderen: post hier dan voorlopig geen nieuwe 'herstelpogingen' zodat de twee acties mekaar niet gaan doorkruisen. Goed?

(indien het niet het gewenste resultaat zou opleveren, gaan we hier daarna natuurlijk verder)

Mijn desbetreffende mening wordt nu dan eindelijk toch in acht genomen? ^_^

 

@kape

Was dat nu echt niet eerder mogelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.