Ga naar inhoud

systeemherstel werkt niet


mercury2001

Aanbevolen berichten

Ik moet ook heel eerlijk zijn ik ben niet voor dingen van Apple ken wel de basis maar niet genoeg om te kunnen zeggen wat er mis is.

Ik zou alles dat een verband heeft met I-cloud wissen van je laptop en dan opnieuw proberen.

 

Wat de back-up betreft heb je altijd de mogelijkheid om de back-up dienst van Norton te gebruiken deze is niet gratis maar je had de virus beveiliging van Norton en dan zit dat er automatisch in. Als je je back-up niet op de cloud dienst van norton wilt zetten heb je ook steeds de optie om het op een harde schijf te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk bij EaseUS (net als bij andere backuppers) aan deze dingen:

 

a. een backup bewaar je zeker niet op dezelfde partitie als je systeem (dus zeker niet op je C !), ook best op een andere schijf. Op een andere partitie van eenzelfde schijf kàn, maar is ook niet aangeraden. Best dus op een àndere drager (tweede schijf, externe schijf, usb, in de cloud,...)

Als immers je schijf-zelf eraan zou gaan, ben je ook de backup ermee kwijt (als die dus op dezelfde schijf staat)

 

b. maak zeker al dadelijk een rescuedisk aan (kan met het programma) want als je die niet hebt op het ogenblik dat je C het zou begeven, ben je te laat (of moet je naar een andere computer) - die rescue'disk' kan een dvd zijn, maar even goed een usb-stick.

 

c. zorg dat je ook weet hoe je van zo'n dvd, usb moet gaan opstarten - want hiervoor moet je in de bios (tijdelijk) wijzigingen in je bootmenu aanbrengen.

 

d. Nu zit EaseUS aan versie 13. Moest je op zeker ogenblik overstappen naar de 14: maak dan een nieuwe rescuedisk aan! (een rescuedisk van de 14 zal backups van de 13 aankunnen, maar het is niet zeker dat een rescuedisk van de 13 nog backups van de 14 zal kunnen terugzetten !

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, p38cyq zei:

Zelf gebruik ik de tool die in Windows ingebouwd is, zie Back-ups van uw pc maken en terugzetten (microsoft.com), werkt zeer goed en je benodigt hier geen extern programma voor.

Zowel voor data als voor systeem backups, je kiest dat in het menu. 

Persoonlijk ben ik niet gecharmeerd van deze optie, want net als bij systeemherstel is deze methode van back-ups maken toch foutgevoelig. Indien Windows zelf niet goed meer werkt heb je vaak ook niets aan de gemaakte back-ups. Een extern programma is wat dat betreft betrouwbaarder, want dan kan je altijd buiten Windows om de back-ups terug plaatsen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt @Maxstar, jouw bemerking snijdt hout.

Uiteraard, en zoals TS reeds gedaan heeft, kan men altijd een volledig systeemherstel (met behoud van progs en data) uitvoeren vooraleer de backup teruggezet wordt. Maar alla, dit is maar een detail.

Wij leren elke dag bij....

@Passer: persoonlijk opteer ik voor een rescue disc van de fabrikant zelf; het is de eerste maal niet dat een herstelschijf (USB disc) van een ander programma niet meer werkt omdat de fabrikant (HP, Lenovo, Acer enz.) hun BIOS ondertussen geupdated hebben, zeer vervelend. Een rescue stick van de fabrikant blijft immers compatibel. Het kan dan ook geen kwaad om 2 herstelschijven aan te maken, een van de pc-maker en een voor het system-restore van een alternatieve backup software. USB geheugens kosten bijna niets meer, en deze kost is verwaarloosbaar als het op een systeem crash aankomt.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.