Ga naar inhoud

Mijn PC is niet klaar voor Windows 11.


Rolle Gmail

Aanbevolen berichten

Geachten,

Ietwat teleurgesteld, ontving ik een bericht van Windows dat mijn PC niet voldoet

aan de gevraagde vereisten, om er Windows 11 op te installeren.

Zie hieronder:

874081569_Knipselsysteemvereisten_3.thumb.JPG.b047fd99507dbb63cbbb8f10d76d50ff.JPG

 

Wanneer ik op "PC-Statuscontrole ophalen" druk, bekom ik volgende, te controleren items:

Hieronder een kopie daarvan in 2 vensters:

372403354_Knipselsysteemvereisten_1.thumb.JPG.37edc7d75f6472af56329b3f4e28c184.JPG

 

1329352208_Knipselsysteemvereisten_2.thumb.JPG.d9b0cb8c73e38731401fa3ec7401782f.JPG

 

Voor mij als een "LEEK" - is dit een echte puzzel.

Kunnen jullie mij, op het rechte pad zetten om een en ander te ondernemen, de mij Windows 11,

zou toelaten.

Graag een seintje a.u.b.

Gegroet.

Roland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste abbs,

Sorry voor mijn laattijdig antwoord, en bedankt voor uw respons.

 

Wanneer ik uw link open en wil volgen, moet ik mijn crdietkaartgegevens invullen,

hetgeen ik niet graag doe - mijn gegevens bloot geven zonder factuur of officieel

document van prestaties doe ik niet, er gebeuren trouwens rare dingen....

Ik ben bang voor dergelijke operaties.

 

Ik opteer dan nog liever voor het hoofdstuk hieronder:

1935979846_KnipselWndows11tochinstalleren.JPG.5b580555f63b32f9dec79f4e1e338532.JPG

 

Welk van deze methodes raadt u mij aan ?

Is het wel nodig om Windows 11 te installeren, wat zijn de eventuele gevolgen als men

dit niet doet ?

Toch graag en seintje a.u.b.

Roland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn systeem (dat dus ook niet de vereiste voorwaarden had), heb ik makkelijk kunnen overzetten naar de 11

met de eerste methode van deze pagina: https://www.pc-tips.info/tips/windows-tips/windows-11-installeren-zonder-tpm-2-0-en-secure-boot/

 

Wel aandacht hebben voor  1. die dll waarover sprake is moet je verwijderen/onklaar maken en 2. dat vakje i.v.m. de updates àfvinken

afbeelding.png.d85ee00422fa98a4e42a6c6cd6dcafba.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Rolle Gmail zei:

Is het wel nodig om Windows 11 te installeren, wat zijn de eventuele gevolgen als men

dit niet doet ?

Ik ga ervan uit dat jij nu Windows 10 gebruikt. Je kunt voorlopig gewoon doorgaan met Windows 10, want je zult nog tot 14 oktober 2025 updates blijven ontvangen voor Windows 10. Dat is dus nog 4 jaar. Pas na 14-10-2025 stopt de ondersteuning voor Windows 10.

8 uren geleden, Rolle Gmail zei:

Wanneer ik uw link open en wil volgen, moet ik mijn credietkaartgegevens invullen,

Nee, dat hoeft echt niet. Dan heb je op die pagina toch op een verkeerde link geklikt.

Doe het eens opnieuw. Klik op de link van abbs. Ik geef hem hier nogmaals: https://www.pc-tips.info/tips/windows-tips/windows-11-pc-health-check-app-downloaden/

Wanneer die website geopend is, moet je op de juiste link klikken. Die link wijs ik hieronder met een rode pijl aan:

616d641ac71b0-Ashampoo_Snap_2021.10.18_1

Nadat je op die link hebt geklikt, zal het volgende venstertje verschijnen:

616d64a2af54b-Ashampoo_Snap_2021.10.18_1

Klik op de knop Bestand opslaan.

Nadat het bestand is gedownload, ga je naar de map waar gedownloade bestanden worden opgeslagen. Bij de meeste mensen is dat de map Downloads.

Dubbelklik op het gedownloade bestand met de naam WindowsPCHealthCheckSetup.msi om de installatie te starten.

Ga akkoord met de voorwaarden.

Iets later krijg je de keuze om een snelkoppeling op het bureaublad te plaatsen. Dat hoeft niet, mag wel. Is net wat je wilt:

616d667bc8e66-Ashampoo_Snap_2021.10.18_1

Klik daarna op de knop Voltooien.

Er wordt dan een nieuw venster geopend met de naam PC-statuscontrole. Dat ziet er zo uit:

616d66d08d960-Ashampoo_Snap_2021.10.18_1

Klik daar op de knop Nu zoeken. Op andere knoppen hoef je niet te klikken!

Ik krijg dan onderstaand venstertje te zien:

616d674229e0f-Ashampoo_Snap_2021.10.18_1

Bij mij wordt dan getoond wat niet in orde is voor Windows 11.

Als ik in dat venstertje klik op de knop Alle resultaten bekijken, krijg ik ook de onderdelen te zien die wél in orde zijn.

 

Maak een screenshot van het venstertje dat ik hierboven laat zien en plaats dat in een volgende reactie.

 

(Zoals je in het laatste screenshot kunt zien, is mijn 8½ jaar oude computer veel te oud voor Windows 11. Mijn processor is een Intel Core i5 van de 3de generatie. Vereist is een Intel Core processor van de 8ste generatie of nieuwer. Ook wanneer Microsoft in de toekomst de hardware-eisen mogelijk iets zal gaan versoepelen, zal mijn computer hoogstwaarschijnlijk niet in aanmerking komen voor de gratis upgrade naar Windows 11. Daar zit ik niet mee. Ik blijf gewoon nog 4 jaar Windows 10 gebruiken. Over 4 jaar zie ik wel wat ik dan ga doen. Misschien koop ik tegen die tijd een nieuwe computer waarop Windows 11 al geïnstalleerd zal zijn.

Ik ga in ieder geval niet proberen om via allerlei trucjes toch Windows 11 op mijn pc te installeren. Het risico op BSOD's zal dan groter worden, waarschuwt Microsoft. Bovendien is het mogelijk dat ik niet meer alle (beveiligings)updates zal ontvangen voor Windows 11. Daar heb ik echt geen zin in.)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Passer zei:

Mijn systeem (dat dus ook niet de vereiste voorwaarden had), heb ik makkelijk kunnen overzetten naar de 11

met de eerste methode van deze pagina: https://www.pc-tips.info/tips/windows-tips/windows-11-installeren-zonder-tpm-2-0-en-secure-boot/

 

Wel aandacht hebben voor  1. die dll waarover sprake is moet je verwijderen/onklaar maken en 2. dat vakje i.v.m. de updates àfvinken

 

A lhoewel .... ik ben zéker ook niet van de slimste ... maar ik zou toch maar even een paar tellen langer nadenken vooraleer ik een "hulpvragende/onwetende" enigzins in de richting te sturen dat via,via,via, toch een Windows 11 tevoorschijn te toveren is.

Heb je er dan ook niet vergeten bij te vertellen "de kans bestaat" dat de goedgelovige "niet zo PC onderlegde leden/meelezers" geen update meer zal ontvangen.

Ik dacht dat dit terzijde ook even mocht vermeld worden.

En ... trouwens, waarom staat men zo te springen om diene Windows 11  te hebben?

Zo "spectaculair"  zijn de nieuwigheden ook weer niet hoor.

 

PS: eigen mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik deel de mening van @Calvus, adviseer niet zomaar een hulpvragende/onwetende om via een omweg Windows 11 te installeren.

Zeker niet waarbij instellingen en register aanpassingen gedaan moeten worden, de kans is erg groot dat ze straks geen updates kunnen verkrijgen.

Ook de stuur;programma's laten uitzetten of uitstellen kan voor een leek problemen op leveren.

21 uren geleden, Passer zei:

Wel aandacht hebben voor  1. die dll waarover sprake is moet je verwijderen/onklaar maken en 2. dat vakje i.v.m. de updates àfvinken

afbeelding.png.d85ee00422fa98a4e42a6c6cd6dcafba.png

 

Windows 11 is nog steeds aan het ontwikkelen dus gewoon afwachten en anders Windows 10 blijven gebruiken het is niet anders.

 

@Rolle Gmail is het downloaden van WindowsPCHealthCheckSetup nu gelukt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

afbeelding.png.13d27daf71176bbb0b147cab4fab5e3d.png

Dit gaat ervoor zorgen dat TIJDENS die installatie niets (nieuws) geüpdatet wordt, maar eenmaal de 11 erop staat, gaat die direct (automatisch) wèl bij geüpdate worden.

(je stelt die installatie dus eigenlijk maar even uit omdat daarin ook een controle naar de vereisten in zit - eenmaal de 11 'er op staat' gaan die klaarstaande updates

dus dadelijk binnengehaald worden, maar wordt die controle niet meer gedaan omdat de 11 er toch al op staat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.