Ga naar inhoud

Rare mail


Theo2602

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden, Theo2602 zei:

Vorige week heb ik op 20 Afgemeld

Wanneer mag je in een e-mail klikken op Afmelden?

Dat mag in mails die jij verwacht omdat jij je er zelf  bewust op geabonneerd hebt. Stel dat jij graag iedere week geïnformeerd wil worden over de aanbiedingen bij jouw favoriete supermarkt, dan kun jij je abonneren op hun nieuwsbrief. Dan krijg je voortaan een of twee keer per week een mail met de geldende aanbiedingen voor die week.

Wanneer je die mails na een tijdje niet meer wilt ontvangen, dan kun je onderaan zo'n mail met een gerust hart klikken op Afmelden.

 

Het ligt anders bij reclame mails die jij zelf nooit besteld hebt. Die soort reclame mails worden spam genoemd.

Klikken op de link Afmelden in zo'n mail heeft vaak een averechts resultaat. Misschien krijg je dan in je browser nog wel te zien, dat jij bent afgemeld, maar in werkelijkheid gebeurt er vaak wat anders. De afzender krijgt een seintje dat jij geprobeerd hebt je af te melden. Hij weet dan het volgende:

1. Dat e-mailadres bestaat nog steeds en wordt nog gebruikt

2. De geadresseerde bekijkt die e-mails van mij.

 

Het resultaat is dat jouw e-mailadres daardoor waardevoller is geworden voor de spammer. Je kunt dan juist meer spam gaan verwachten.

 

17 minuten geleden, Theo2602 zei:

Ik weet niet wat geholpen heeft, maar ik krijg niets meer

Gelukkig voor jou en houden zo!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.