Ga naar inhoud

Plotseling geen geluid meer WIN10 PRO


theplayer

Aanbevolen berichten

Goed zo! Lees alles maar eerst goed door (en print het eventueel uit) en moest je vragen hebben vooraf: stel ze maar hé.

 

Als je het in gang zet, zal je merken dat de eerste fase is: het maken van een systeembackup èn het binnenhalen van updates.

  (nu ja: véél merk je er niet van: je merkt alleen dat je computer druk bezig is)  en dit kan een half uur of langer duren.

Ondertussen kan jij nog gewoon met je computer dingen doen.

Is die eerste fase voltooid, dan krijg je een bericht dat hij gaat herstarten en hij vraagt of het ok is.

Sluit dan eerst al je programma's maar af en klik dan op OK

Dan gaat Windows opnieuw geiïnstalleerd worden - dit kan ook een hele tijd duren - af en toe wordt hij terug opgestart.

 

Laat hem gewoon doen, wordt gevraagd om een code in te geven: niets ingeven, gewoon enteren (de code zit immers al op je systeem en hij vindt die wel)

 

Denk je soms: is hij stilgevallen? houd dan het ledje van je computer in de gaten: zolang dat nog regelmatig flikkert, gaat het nog altijd goed.

 

Ben je uiteindelijk terug op je bureaublad aangekomen, laat hem dan nog maar even gerust: hij moet ook dan nog dingen gaan binnenhalen (downloaden)

en/of verder installeren.

Hou het lampje dus in de gaten en als dat een aantal minuten stilgevallen is, dan kan je terug met je systeem werken.

 

Voor het geval je een foutmelding zou krijgen (je weet maar nooit): maak er een plaatje van

 

22 minuten geleden, theplayer zei:

Welke optie moet ik nu kiezen:

- Deze pc bijwerken     OF

- Installatiemedia (usb-stick...enz) voor andere pc maken

 

Als je op die brakke computer werkt (wat ik vermoed): de eerste optie.

Die tweede is om op een tweede/andere computer een opstartbare usb-stick klaar te maken die je dan op de eerste kan gaan gebruiken

om die Windows terug op poten te zetten.

 

Maar ik vermoed dat jij dit gaat doen op die brakke computer en dus: optie één

 

succes !

 

@ Leono: hij heeft het over die keuzes op die pagina (zie mijn bovenste bericht blz 9 - bij het plaatje heb je die keuzes (nr 2)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Leono hoeft niet, blijf maar meedenken en meepraten !

 

@ theplayer: een oude uitleg die ik zelf ooit noteerde (mogelijk zijn er op die jaren enkele wijzigingen ingevoerd, maar je krijgt er wel ideeën mee.

Ik geef het je voor wat het nu nog waard is - misschien kan je het in een document zetten en afprinten zodat je kan volgen op het ogenblik dat hij er mee bezig is:

 

 

    Hoe het bij mij verliep in 2018:

1.            downloaden hulpprogramma (0.00 u.)
            controle + media voor win 10 maken (< deze meldingen krijg je vanzelf)
        2.    Je krijgt eerst de keuze: ofwel installatie herstellen (hiervoor kiezen) ofwel: installatie op usb om te gebruiken op een ander systeem
        3.    downloaden gedaan, de download wordt nu gecontroleerd, dan:  voorbereiden, updates zoeken, controleren, downloaden
        4.    controle download
        5.    media voor Windows maken
        6.    er wordt netjes opgeruimd
        7.    updates downloaden (0.20)
        8.    we bereiden een paar zaken voor
        9.    (akkoord?) < wat was dit?
        10.    (opnieuw) naar updates zoeken (ondertussen was ik al 25/30 min ver sinds het begin) - dit proces lijkt soms traag te gaan: je kan volgen hoever je bent, waarbij alles leek stil te staan bij de 20%. Eenmaal dat punt voorbij gin het direct naar de 75% en naar 100. (niet wanhopen dus)
        11.    installatie wordt voorbereid (0.40)
        12.    controleren vrije ruimte
        13.    scherm met : je gaat installeren - Hier krijg je de keuze voor ofwel een herstelinstallatie (met behoud van instellingen) ofwel (onderaan, 3de lijntje:) aanpassen - Hier staat de mogelijkheid Clean install: ‘niets behouden’ - HIER MOET JE DUS DE VOOR JOU GEPASTE KEUZE MAKEN !
            Dan gaat hij direct updates zoeken en deze dowloaden - hij blijft op 0% staan tot alles (één bestand?) binnen is - dit duurde bij mij 35 min. ! Je hebt het idee dat je computer vastgelopen is - alhoewel: het cursortje bleef in beweging!
            (hou het lichtje van je harde schijf in de gaten: zolang dat blijft flikkeren zit alles nog goed)
            Als Windows er terug op staat, krijg je op zeker ogenblik de vraag om een mailadres in te vullen voor MS en voor ... (?) Dit deed ik niet - ergens (toen onderaan) is ook de optie voor een ‘offline account’ en daar ging ik mee verder, ‘k moet geen MS account


LET OP : tijdens het rebooten de computer/laptop nièt uitschakelen ! Je kan hem pas achteraf - als àlles binnengehaald is en je systeem ‘tot rust’ gekomen is gaan uitschakelen.

Deze herinstallatie vraagt 2/3 u tijd en als het eenmaal bezig is, lijkt alles soms stil te vallen, maar geef je systeem er rustig de tijd voor: er moeten tenslotte geregeld grote (update)bestanden binnengehaald en geïnstalleerd worden !

Ook als je op het einde (eindelijk) op je bureaublad komt, is het nog niet gedaan en is je systeem nog druk bezig. Wachten dus tot je computer enkele minuten ‘stil’ valt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Leono zei:

Wil dit zeggen dat je het hulpprogramma hebt gedownload naar de map Downloads?

Anders zou ik niet weten waar je deze keuze bent tegengekomen.

De download komt rechtstreeks op mijn bureaublad.

 

(VOOR ALLEN: het topic over het verdwenen bureaublad met alle snelkoppelingenop mijn tweede Win10- computer  is gelukkig opgelost. De letter D van de interne schiijfpartitie is weer terug en dus ook het bureaublad met alle snelkoppelingen !!! 

Hij werkt nu weer als een zonnetje.)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik moet weer even terug in de tijd... Het gaat om deze twee keuzes:

 

Die oudere computer is nu gelukkig weer hersteld dus die is eventueeel nu weer inzetbaar om een usb  aan te maken voor het herstel van het corrupte WIN 10 op de nieuwere ASUS TUF computer waar dit topic nu op draait..., 

 

Ik heb het hulpprogramma dus gedownload en uitgevoerd als admin. Dan krijg ik dus die 2 keuzes.

 

 

2 keuzes.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.