Ga naar inhoud

Aankoop laptops


Aanbevolen berichten

Zowel mijn laptop als die van mijn vrouw zijn aan vervanging toe. Dus wil me een beetje informeren wat de hedendaagse normen zijn. Snelheid van werken is een must, en onder Windows werken.

 

Die van mijn vrouw hoeft niet te groot te zijn, moet zeker usb poort hebben. Ideaal is type notebook met klavier maar ook te gebruiken als tablet met touchscreen. Numeriek klavier niet noodzakelijk. %

 

De mijne mag eventueel hetzelfde zijn, maar een gewone laptop is ook ok. Zeker een numeriek klavier, laptop moet snel autocad kunnen gebruiken. 

 

Bedragen ga ik er niet op kleven, liever iets meer uitgeven om weer jaren gerust te zijn.

 

Alle tips zijn welkom.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@dotchiejack,

 

Even graag wat info voor een vriend die ook aan een nieuwe laptop toe is.

Is er een mogelijkheid om in de door jou pas aangekochte Medion een tweede SSD in te bouwen "zonder" het toestel te openen?

 

Ik weet dat er in de "Aldi" een tijdje geleden een 16.1" Medion Akoya E 16402 laptopje beschikbaar was waar je onderaan een luikje kon openen en waar je dan een tweede PCie SSD kon installeren.

Dus zonder dat je de volledige onderzijde moest verwijderen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoelt wellicht de M2-ssd's zoals deze:  image.png.53dfbda91bf3c06d7593a97221b18033.png

 

12 uren geleden, rudi d. zei:

oe zie ik dit in de kenmerken van de hardware?

 

door bij de aangeboden ssd's naar de kenmerken te gaan kijken?  (of wat bedoelde je precies?)

 

De vroegere ssd's waren van dit type:  image.png.adab4561601d28d2402917451a5989eb.png  Sata's van formaat 2,5"

 

Let op: beide hebben een eigen koppeling naar je systeem - voor de nieuwe (bovenaan) moet je dus het juiste slot in je moederbord hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Typ in het zoekvakje (vergrootglas): msinfo

Open/klik in het scherm de app: Systeeminformatie

 

In het volgende scherm klik je op:

- Onderdelen

- Opslag

- Schijven

In het rechterschermdeel kan je dan duidelijk de aanwezige HDD/SSD vinden.

 

In het voorbeeld merk je dat in deze computer 2 SSD'S te vinden zijn - type/merk en grootte.

 

Schermafbeelding2023-06-28213459.thumb.jpg.128ef524df29fb40533886ec4afa1430.jpg

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.