Ga naar inhoud

Help! Mijn Asus laptop heeft hitte probleem, vent maakt geluid.


Aanbevolen berichten

Help! Ik heb een Asus x73s i7 laptop met vrij sterke eigenschappen. Maar ik heb een terugkomende probleem waarbij mijn laptop constant licht lawaai maakt en warmt op terwijl hij gewoon aanstaat. Ik heb dezelfde probleem gehad anderhalve jaar geleden maar toen werd ik door jullie site geholpen. Het was een virus dat niet door mijn avg antivirus gedetecteerd kon worden. Ik moest log maken en een programma gebruiken om volledig te herstellen. ps Ondertussen ben ik naar Windows 10 overgestapt en nu maakt hij iets meer lawaai. Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wordt jouw laptop op een gladde, harde en stofvrije ondergrond gebruikt ? ...

 

Kan je het onderstaande uitvoeren - liefst wanneer je de laptop reeds een tijdje gebruikt hebt - en de gevraagde link (géén tekstbestand dus !) posten ?

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het moment dat je je Speccy-logje hebt aangemaakt zie ik niet meteen alarmerende temperaturen.

 

laptop wordt ook vaak met stofzuiger gepoetst.

 

Met de stofzuiger poetsen is niet voldoende ... om het inwendige stof op een veilige manier te verwijderen verwijzen we graag naar deze zeer duidelijke uitleg.

 

Het grote probleem bij jouw laptop is dat die zowat volledig moet ontmanteld worden om de ventilator te bereiken .... heb je hier geen ervaring mee, dan laat je dit best uitvoeren door een ervaren PC-hersteller.

 

In het fimpje wordt de ventilator bereikt na een kwartier.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Mss dat kan het zijn, maar volgens mij komt het niet door ventilator. Ik had juist dezelfde probleem toen werd geholpen ik door deze site, verdween dat geluid en hij werkte perfect normaal zonder enig geluid of warmte net zoals toen ik hem gekocht had. Nu lijkt het alsof altijd een programma aan het draaien is. Als ik een game speel dan krijg ik geen crash or abnormaal gedrag. En bij bekijken van Youtube wordt hij wel warmer en meer lawaai.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In jouw laptop zitten slechts drie onderdelen die geluid kunnen maken:

 

- de luidsprekers

 

- de ventilator

 

- de harde schijf

 

Zet je geluid volledig uit en check dan of de ventilator en / of de harde schijf geluid maken.

 

De ventilator bevindt zich t.h.v. de linker bovenkant van je toetsenbord en de harde schijf bevindt zich t.h.v. je rechter handpalm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je het onderstaande uitvoeren en het gevraagde logje hier in je topic posten ? ...

 

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een 

.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.