Ga naar inhoud

Netwerk Belast Door Broadcast Signalen


Mortier182

Aanbevolen berichten

Hey

 

We hebben een probleem in ons bedrijfsnetwerk.

Onlangs hebben we enkele draadloze printers gekocht.

We gebruiken deze niet dagelijks, dus staan ze meestal uit.

Wanneer ze uit staan, sturen onze computers voortdurend een broadcast signaal om de printers te vinden. Dit vertraagt ons netwerk enorm.

 

Enig idee hoe dit op te lossen valt? 

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

wellicht beter om die printers niet uit te zetten, om twee redenen:

- je voorkomt daarmee de netwerkbelasting die jou dwarszit

- printer die aangezet wordt pompt altijd een hoeveelheid inkt door (soms ook bij uitzetten!). als een moderne printer continue aanstaat gebruikt 'ie nauwelijks stroom, dus ..... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het inktjet printers zijn dan is het inderdaad verstandig om het stroomverbruik in idle eens te meten zoals falstring aangeeft, want ze jagen er inderdaad ongelofelijke hoeveelheden inkt doorheen, alleen maar bij het opstarten (rijnigen van koppen etc).

 

 

Ik snap alleen niet goed hoe het komt dat je pc daar constant naar opzoek is, staan er opdrachten in de queue? Staat er software van het merk van die printer op de achtergrond te draaien die steeds opzoek is naar de printer? In dat geval kan je die software beter verwijderen en via apparaatbeheer de printer op ip bassis toevoegen zodat er geen andere software tussen zit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Alvast bedankt om te reageren.

 

Ikzelf heb weinig ervaring met netwerken. Via Wireshark zag ik dat er enorm veel broadcast signalen waren van verschillende computers naar het IP-adres van de printer. Voorlopig gebeurt alles zonder printserver. Op elke computer (60-tal) staat de draadloze printer geïnstalleerd.

 

Kan dit opgelost worden door een printserver in te schakelen? Als ik me niet vergis, verdwijnen de broadcast signalen dan aangezien de server altijd zal aanstaan.

 

Nogmaal bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.