Ga naar inhoud

Updates installeren werkt niet


douweziel

Aanbevolen berichten

  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ga naar Start -> Alle programma's -> Bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 2 weken later...

Dag, ik heb nu een groot aantal keer geprobeerd om sfc /scannow uit te voeren maar iedere kreeg krijg ik diezelfde melding; "Er wordt momenteel een andere servicing- of herstelbewerking uitgevoerd. Wacht totdat deze bewerking is voltooid en voer sfc opnieuw uit."!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit topic is bijna 1 jaar oud en je bent nu ruim 6 maanden (!) - al dan niet met tussenpozen - aan deze PC aan het knutselen: heb je na al die tijd al eens aan een herinstallatie van je Windows gedacht zodat je eindelijk opnieuw met een propere lei van start kan gaan ?

 

Op deze manier blijven aanmodderen heeft geen enkele zin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Asus,

 

Zoals ik eerder heb aangegeven, is dit niet mijn eigen pc maar die van mijn ouders. Daar zij enigszins digibeet zijn moet ik dit voor ze doen. Ikzelf woon echter niet bij mijn ouders en heb dus alleen tijd om ze te helpen als ik bij ze op bezoek ben, en zoals je helaas hebt gemerkt is dat niet zo vaak.

 

Over de herinstallatie: is er een eenvoudige manier om dit aan te pakken zonder dat ik bestanden kwijtraak of programma's opnieuw moet installeren?

Het kan ook best zijn dat mijn ouders geen probleem zien en dus zullen weigeren als ik voorstel om Windows opnieuw te installeren, vandaar dat ik het eerst via deze weg probeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een herinstallatie dien je voorafgaandelijk de persoonlijke bestanden veilig te stellen ... nu, dit zou je sowieso al op regelmatige basis moeten doen en liefst op minimum twee verschillende geheugendragers.

Eerst wordt Windows opnieuw geïnstalleerd, dan volgen alle drivers, updates, software ... nadien kan je aan de slag met het terugplaatsen van persoonlijke bestanden en instellingen.

 

Als je hier wat verder kan aan werken dan is dit alles op minder dan een weekend gepiept.

Wordt ook uitgevoerd door de meeste PC-herstellers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag, ik zal overleggen met mijn ouders. Op dit moment zijn wij niet in het bezit van externe geheugendragers en ik vermoed dat er nogal wat programma's zijn waar de installatiediskette van kwijtgeraakt is (waaronder wellicht die van Windows). Ik post volgende week het antwoord!

aangepast door douweziel
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.