Ga naar inhoud

internet verbinding valt regelmatig weg.


Aanbevolen berichten

U bent waarschijnlijk de laatste tijd niet meer op de router pagina van proximus geweest denk ik. Vroeger toen het nog Belgacom was, was het mogelijk om de instellingen te veranderen. Nu niet meer, er is nergens een aanpassing mogelijk die u voorstelt. Zie bijgevoegd overzicht.

 

Ik heb nu 2 connectie loss gehad, maar het valt mij op (zie op de glasswire foto) dat het dns adres hetzelfde blijft (old,  new). 

 

 

post-23950-0-66297700-1436182809_thumb.j

 

 

post-23950-0-85035300-1436182828_thumb.j

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er ondertussen achter dat je met de BBox3 van Proximus zelf geen DNS instellingen meer kan wijzigen.

Volgens de afbeeldingen die je plaatste ziet het er naar uit dat Proximus reeds de IPv6 gebruikt.

 

We gaan dus het volgende doen.

Schakel de IPv6 weer in via het netwerkcentrum en pas daar de DNS settings aan.

 

Open het netwerkcentrum.

Klik op de link adapterinstellingen wijzigen.

Klik met rechts op de LAN verbinding en kies voor eigenschappen.

Internet protocol versie 6 aanvinken.

Om het IPv6 DNS-adres te wijzigen, klik je nogmaals op eigenschappen.

Kopieer en plak nu de volgende adressen: 2001:4860:4860::8888 en 2001:4860:4860::8844 (deze zijn van Google)

Klik OK om de wijzigingen op te slaan.

 

Open de charms en selecteer Zoeken.
In het zoekvak typt u Opdrachtprompt.
Klik met de rechtermuisknop in de lijst met zoekresultaten op Opdrachtprompt en klik dan op Als administrator uitvoeren.

Typ ipconfig /renew en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Typ ipconfig /flushdns en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Sluit het opdrachtprompt.

 

Herstart de pc en kijk wat het resultaat is van de aanpassingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

daarnet kreeg ik alleen voor 8844 een foutmelding, maar nu ook voor 8888, ik kan die dus niet instellen.

 

tsja....

 

toen ik daarstraks de pc opstartte was er direct een connection loss, maar nu ben ik al een paar uur bezig en de verbinding blijft. Dat is toch eigenaardig. het gaat lange tijd goed en dan plots niet meer.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap het ook niet meer.

Misschien de IPv4 DNS ook eens terug op automatisch zetten i.p.v. op de huidige.

 

Als dat ook niets helpt, zou ik de helpdesk van proximus er mee lastig vallen.

Het is telkens de DNS server die verandert en aangezien je dat zelf niet kan aanpassen, zit het probleem bij Proximus en dus moeten zij het oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.